Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Oh, the joys of a Vanilla Hunter!
King Bangalash tror jag fortfarande min gamla main har som pet, såhär tio-tolv år senare...inte spelat så mkt med den karaktären nyligen. ^^

Man kunde oftast se vilken zon en hunter var i senast på petten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Min BT heter Algebra. För han var lika hatad Alla tårarna från casters i PVP... Kul vart det.

Måste dock säga att det är lite synd att de går efter version 1.12. Detta leder till att Attack Power har normalizerats med Swingtime. Så man kan inte längre 'Insta-gibba' med hunter combo aim+auto+arcane...

1.9 eller 1.7 hade varit kul att börja på!

Håller med att det är lite trist att dom börjar på 1.12, är liksom 2 års progress som andra går miste om. Mycket mechanics som gjorde spelet svårare i början. Men men, det är bättre än inget!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Konsolgrävare

https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/bkwmdz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Vad har ni planerat att spela för klass när det kommer? Själv har jag fått shaman valt åt mig, men jag är en altoholic så det kommer att bli en av varje med några levels mellanrum.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Vad har ni planerat att spela för klass när det kommer? Själv har jag fått shaman valt åt mig, men jag är en altoholic så det kommer att bli en av varje med några levels mellanrum.

Skickades från m.sweclockers.com

lycka till att levela och geara dina alts

Permalänk
Medlem

Jag förstår dom som vil se vad dom som pratar om "oldschool" var bättre pratar om, men jag fick nog av grindandet när det var enda alternativet, och var överlycklig när Burning Crusade kom.. Men OK en liten nostalgitripp blir det möjlightvis..

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Vad har ni planerat att spela för klass när det kommer? Själv har jag fått shaman valt åt mig, men jag är en altoholic så det kommer att bli en av varje med några levels mellanrum.

Skickades från m.sweclockers.com

Tar ju en evighet att levla i vanilla. Min första char tog runt 15 dagar, men på den tiden brydde man sig inte alls om att minimera tiden. Tror den andra tog runt 10 dagar dock. Följer man en guide så kommer man nog ner en bra bit ytterligare men det är ändå otroligt långsamt att levla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Tar ju en evighet att levla i vanilla. Min första char tog runt 15 dagar, men på den tiden brydde man sig inte alls om att minimera tiden. Tror den andra tog runt 10 dagar dock. Följer man en guide så kommer man nog ner en bra bit ytterligare men det är ändå otroligt långsamt att levla.

Ja asså jag förväntar mig att det kommer att ta ca en och en halv månad för den första, en för den andra och en halv var för resten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kan bli en Guild från sweclockers. Jag längtar massor. vill ha community igen!

Så fort vi får realmlist på vilka serverar borde vi försöka göra en guild!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Wizook:

Hoppas det kan bli en Guild från sweclockers. Jag längtar massor. vill ha community igen!

Så fort vi får realmlist på vilka serverar borde vi försöka göra en guild!

https://sweclockers.com/forum/trad/1496863-world-of-warcraft-...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på att återigen uppleva världen och levlandet som en del av spelet, och inte bara en transportsträcka!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Sjukt taggad på att återigen uppleva världen och levlandet som en del av spelet, och inte bara en transportsträcka!

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh samma här. själva levlandet och group questen. Där man behöver ha hjälp. ska bli så sjukt skoj.. länge sen ja var så här taggad på något. hoppas detta kan bli lika roligt som mitt huvud föreställer sig.

Va ska du köra?

Permalänk
Medlem

Sluta skriva i den här tråden !!! Jag som inte tänkt köra alls blir ju bara sugen 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Avstängd

Kommer köra horde med ett par irls, man ja... Skadar ju aldrig att få mer folk på en pvp serv så man lätt kan dra raids med hyfsade spelare

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Tar ju en evighet att levla i vanilla. Min första char tog runt 15 dagar, men på den tiden brydde man sig inte alls om att minimera tiden. Tror den andra tog runt 10 dagar dock. Följer man en guide så kommer man nog ner en bra bit ytterligare men det är ändå otroligt långsamt att levla.

Rekordet ligger på strax under 5 dagar vill jag minnas. Kan säker ha blivit bättre optimerat nu.
Har för mig det tog ca 11 för mig på första.
Ska försöka lvla i grupp denna gången dock, vet att om man bara är två så fick man ingen group bonus xp. Men för 3-5 så fick man ju det iaf.
Kommer inte ihåg hur mycket men hoppas det ska vara värt det iaf.
Lär väl bli en del dungeons med. Kommer ihåg att jag lvlade mycket i dungeons och har man en bra grupp kan det gå rätt fort.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Rekordet ligger på strax under 5 dagar vill jag minnas. Kan säker ha blivit bättre optimerat nu.
Har för mig det tog ca 11 för mig på första.
Ska försöka lvla i grupp denna gången dock, vet att om man bara är två så fick man ingen group bonus xp. Men för 3-5 så fick man ju det iaf.
Kommer inte ihåg hur mycket men hoppas det ska vara värt det iaf.
Lär väl bli en del dungeons med. Kommer ihåg att jag lvlade mycket i dungeons och har man en bra grupp kan det gå rätt fort.

Rätt säker på att i de flesta fall så tjänar man inte speciellt mycket på att köra group, har för mig att man faktiskt förlorade på detta om man kör en klass som klarar questa rätt snabbt själv. Dock så kan man väl mob-tagga i vanilla för att bli boostad? Har för mig att vi körde detta för alts i guilden mellan 50 och 60.

Skulle säga att de flesta låg mellan 10 och 20 dagar i played för nå 60. 10 om man spelade hyfsat effektivt och spelat mmorpg innan, "oseriösa" spelare med mindre erfarenhet låg närmare 20. Tror jag klockade in på 14 för min första char, men då var det mycket latchande, målet va inte level 60. De flesta som spelar effektivt lär klara den under 10 nu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Rätt säker på att i de flesta fall så tjänar man inte speciellt mycket på att köra group, har för mig att man faktiskt förlorade på detta om man kör en klass som klarar questa rätt snabbt själv. Dock så kan man väl mob-tagga i vanilla för att bli boostad? Har för mig att vi körde detta för alts i guilden mellan 50 och 60.

Skulle säga att de flesta låg mellan 10 och 20 dagar i played för nå 60. 10 om man spelade hyfsat effektivt och spelat mmorpg innan, "oseriösa" spelare med mindre erfarenhet låg närmare 20. Tror jag klockade in på 14 för min första char, men då var det mycket latchande, målet va inte level 60. De flesta som spelar effektivt lär klara den under 10 nu mer.

Jo har också läst att det ska gå snabbare själv. Questade väldigt lite när jag lvlade första gången, var dungeons och aoe farming som mage som gällde för mig.
Överväger dock att dra upp en priest eller en druid eftersom vi ändå kör i grupp.
Annars lutar jag nog åt rouge, med ett intresse för hunters och visst intresse för locks.
Hunters och Locks är ju löjligt lätta att solo lvla med, Rogues är väl sådär, så länge man har CDs till eliter så.
Priest ska vi inte tala om, Druider är väl inte direkt någon solofarm kanon afaicr.

Mob-taggning blir ju tyvärr inte aktuellt för första gubben.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

Jo har också läst att det ska gå snabbare själv. Questade väldigt lite när jag lvlade första gången, var dungeons och aoe farming som mage som gällde för mig.
Överväger dock att dra upp en priest eller en druid eftersom vi ändå kör i grupp.
Annars lutar jag nog åt rouge, med ett intresse för hunters och visst intresse för locks.
Hunters och Locks är ju löjligt lätta att solo lvla med, Rogues är väl sådär, så länge man har CDs till eliter så.
Priest ska vi inte tala om, Druider är väl inte direkt någon solofarm kanon afaicr.

Mob-taggning blir ju tyvärr inte aktuellt för första gubben.

Druid är lätt nr 3 på o lvla efter hunter och lock. Bara kötta cat form ~3mobs sen heala upp o så kör man på, 0 downtime. Och du har movementspeed i cat från 22 + travelform på 30.

Priest är faktiskt helt ok att lvla med, specca i wands o håll wanden uppdaterad så har man väldigt lite downtime, dock rätt tråkig spelstil.

Rouge däremot tyckte jag iaf va rätt segt, kändes nästan lika träligt o lvla som warrior. Enda som lyfte de lite va stealth + att man har några starka CDs o kan resetta fights.

För min del blir de druid iaf. Vill hålla mej till 1 gubbe o jag gillar både o tanka o heala

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Defcamp och Melderon snackade med en Svensk WoW Classic entusiasist häromdagen: https://www.youtube.com/watch?v=nKiOWl2PkDo

Är vXCozmoz en SweC medlem kanske?

Permalänk
Medlem

Ja kommer lätt köra det när det kommer av nostalgiskäl, tror jag
började spela WOW ett halvår in när det hade släppts.
Tveksam om jag kommer nå 60 dock, lär tröttna innan dess numera

Annars är det så svårt att bestämma klass, är också van att ha alla klasser men det kommer
bli ett big no denna gång.

Lutar åt Hunter, Rouge eller Mage.
Rogue är verkligen pain in the ass att levla, men roligast att ganka med på vanilla.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Kommer börja med en Orc Warrior, sen blir det en Undead Mage. Kommer inte powerlvla, så lär ta rätt mycket tid för mig för varje char.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Rekordet ligger på strax under 5 dagar vill jag minnas. Kan säker ha blivit bättre optimerat nu.
Har för mig det tog ca 11 för mig på första.
Ska försöka lvla i grupp denna gången dock, vet att om man bara är två så fick man ingen group bonus xp. Men för 3-5 så fick man ju det iaf.
Kommer inte ihåg hur mycket men hoppas det ska vara värt det iaf.
Lär väl bli en del dungeons med. Kommer ihåg att jag lvlade mycket i dungeons och har man en bra grupp kan det gå rätt fort.

Japp, 4 dagar, 20 timmar av Joanna som just nu "streamar" hela vägen från 1-60 när han sätter rekordet.

chrome-extension://bhplkbgoehhhddaoolmakpocnenplmhf/player.html?channel=joana

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00bStylE:

Druid är lätt nr 3 på o lvla efter hunter och lock. Bara kötta cat form ~3mobs sen heala upp o så kör man på, 0 downtime. Och du har movementspeed i cat från 22 + travelform på 30.

Priest är faktiskt helt ok att lvla med, specca i wands o håll wanden uppdaterad så har man väldigt lite downtime, dock rätt tråkig spelstil.

Rouge däremot tyckte jag iaf va rätt segt, kändes nästan lika träligt o lvla som warrior. Enda som lyfte de lite va stealth + att man har några starka CDs o kan resetta fights.

För min del blir de druid iaf. Vill hålla mej till 1 gubbe o jag gillar både o tanka o heala

Skickades från m.sweclockers.com

Låter rimligt!

Handlar ju lite om tid för att döda med, inte bara att hela tiden vara i combat.

Druid tanks hade väl problem i Vanilla? Hade dom inte någon issue med att dom inte fick tillräckligt med def på leather, så de blev inte crit immune?
Eller var det innan balanseringen av stats på gear kanske?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Rätt så snäv tid att hinna rulla en beta på innan release vid det här laget givet att de sade release till sommaren.

Folk gillar ju att säga 16 Juli pga någon slags hint under ett demo på Blizzcon. Men känns allt mer som att det blir "det är tekniskt sett sommar i mitten av september"-typen av releaser.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Rätt så snäv tid att hinna rulla en beta på innan release vid det här laget givet att de sade release till sommaren.

Folk gillar ju att säga 16 Juli pga någon slags hint under ett demo på Blizzcon. Men känns allt mer som att det blir "det är tekniskt sett sommar i mitten av september"-typen av releaser.

Kan ju vara så att dom inte känner att dom behöver en beta heller. Är ju inte direkt någon tweaking som behöver göras då spelet varit ute tidigare, de kan mycket väl vara så att de känner att friends and family räcker.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

Låter rimligt!

Handlar ju lite om tid för att döda med, inte bara att hela tiden vara i combat.

Druid tanks hade väl problem i Vanilla? Hade dom inte någon issue med att dom inte fick tillräckligt med def på leather, så de blev inte crit immune?
Eller var det innan balanseringen av stats på gear kanske?

Har inte raidat själv i vanilla men läst på lite om de då ja är lite sugen på o raid tanka. Om jag förstått det rätt så kan druider inte bli def cappade så det finns en liten chans att bli crittad av bossar, tror inte heller man kan pusha bort alla crushing blows som druid. Dock kan man cappa armor som druid och har större health pool. I slutändan har man ~30% mer hp än warriors men tar ~30% mer dmg, dock ska druider kunna pusha mer threat.

Är nog mer eller mindre omöjligt att köra druid som MT, vissa mechanics gör att man inte kan tanka vissa fighter (fear, kan inte använda items i form etc.). Men andra är bättre, poly på nån boss i zg (immune) solo tanka rag (charge) etc. Och de stora pluset är väll att man använder "värdelös" gear, leather med massa stam/armor. Perfekt som OT så man kan switcha till heal, decurse eller dps och lätt o geara

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n00bStylE:

Har inte raidat själv i vanilla men läst på lite om de då ja är lite sugen på o raid tanka. Om jag förstått det rätt så kan druider inte bli def cappade så det finns en liten chans att bli crittad av bossar, tror inte heller man kan pusha bort alla crushing blows som druid. Dock kan man cappa armor som druid och har större health pool. I slutändan har man ~30% mer hp än warriors men tar ~30% mer dmg, dock ska druider kunna pusha mer threat.

Är nog mer eller mindre omöjligt att köra druid som MT, vissa mechanics gör att man inte kan tanka vissa fighter (fear, kan inte använda items i form etc.). Men andra är bättre, poly på nån boss i zg (immune) solo tanka rag (charge) etc. Och de stora pluset är väll att man använder "värdelös" gear, leather med massa stam/armor. Perfekt som OT så man kan switcha till heal, decurse eller dps och lätt o geara

Skickades från m.sweclockers.com

Sluta sprid falsk information
https://youtu.be/n70syHDWfr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00bStylE:

Har inte raidat själv i vanilla men läst på lite om de då ja är lite sugen på o raid tanka. Om jag förstått det rätt så kan druider inte bli def cappade så det finns en liten chans att bli crittad av bossar, tror inte heller man kan pusha bort alla crushing blows som druid. Dock kan man cappa armor som druid och har större health pool. I slutändan har man ~30% mer hp än warriors men tar ~30% mer dmg, dock ska druider kunna pusha mer threat.

Är nog mer eller mindre omöjligt att köra druid som MT, vissa mechanics gör att man inte kan tanka vissa fighter (fear, kan inte använda items i form etc.). Men andra är bättre, poly på nån boss i zg (immune) solo tanka rag (charge) etc. Och de stora pluset är väll att man använder "värdelös" gear, leather med massa stam/armor. Perfekt som OT så man kan switcha till heal, decurse eller dps och lätt o geara

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju iof sant, finns det nån leather gear med fire/frost/nature/shadow resistance som har stam på sig med?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Sluta sprid falsk information
https://youtu.be/n70syHDWfr4

Menade inte att du inte kan maintanka bossar, utan att en druid inte lär vara MT i en guild pga mechanics som gör att du inte kan tanka allt (till skillnad mot en warrior). Är det inte nef t.ex. som har nån ability som sätter dej i catform? Och dendär bossen man måste använda nån item på (sand nånting). Men KT verkar ju gå bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av n00bStylE:

Har inte raidat själv i vanilla men läst på lite om de då ja är lite sugen på o raid tanka. Om jag förstått det rätt så kan druider inte bli def cappade så det finns en liten chans att bli crittad av bossar, tror inte heller man kan pusha bort alla crushing blows som druid. Dock kan man cappa armor som druid och har större health pool. I slutändan har man ~30% mer hp än warriors men tar ~30% mer dmg, dock ska druider kunna pusha mer threat.

Är nog mer eller mindre omöjligt att köra druid som MT, vissa mechanics gör att man inte kan tanka vissa fighter (fear, kan inte använda items i form etc.). Men andra är bättre, poly på nån boss i zg (immune) solo tanka rag (charge) etc. Och de stora pluset är väll att man använder "värdelös" gear, leather med massa stam/armor. Perfekt som OT så man kan switcha till heal, decurse eller dps och lätt o geara

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Purrfected:

Det är ju iof sant, finns det nån leather gear med fire/frost/nature/shadow resistance som har stam på sig med?

När det kommer theorycrafting och minmax så finns det såklart både fördelar och nackdelar med druid/warrior, men rent generellt så funkar driud alldeles utmärkt för det mesta, dock kommer de aldrig vara lika "all round" som en warrior och det stora problemet är som sagt gear, med tanke på att typ samtliga teir set för warriorn har tankfokus så är det så mycket enklare att geara. En druid kommer alltid behöva ligga närmre BiS för att användas som MT än en Warrior.

Personligen tror jag vi kommer se mycket mer druid tanks denna vända (är så på privatservrar också), raiderna är så mycket lättare för folk nu och det är inte lika mycket tävling längre eftersom allt är gjort så folk är nog berädda att expementera mer och inte bara minmaxa. Tror inte alls det är dumt att rolla tank druid om man nu vill det, men man ska nog samtidigt inte bli ledsen om man blir bortprioriterad för en warrior.

Skrivet av n00bStylE:

Menade inte att du inte kan maintanka bossar, utan att en druid inte lär vara MT i en guild pga mechanics som gör att du inte kan tanka allt (till skillnad mot en warrior). Är det inte nef t.ex. som har nån ability som sätter dej i catform? Och dendär bossen man måste använda nån item på (sand nånting). Men KT verkar ju gå bra

Skickades från m.sweclockers.com

Och warriors sätts väl i berserker stand på nef så är väl lite sak samma. Warriors är inte spciellt bra i fas1 för den delen. Vet inte vad som är best practice nu för tiden, men när vi körde nef så körde vi pala tank under fas1.