Discord, Snubbe med extremt högt ljud när han skrattar

Permalänk

Discord, Snubbe med extremt högt ljud när han skrattar

Vi är ett litet gäng som lirar och har trevligt ihop men vi har ett stort problem. En av snubbarna har ett skratt som är så högt så att våra trumhinnor snart blåser ur skallarna. När han pratar så är nivån normal. Jag har tittat i Discord och googlat en del men kan inte hitta nåt vettigt, är det någon som vet om en inställning eller en Bot som mutar/klipper om en användare når en viss decibel? Hade varit fint om det hade gått att lösa för tyvärr så blir vi tvugna att kicka honom ur gruppen om ingen lösning finns.

Tack på förhand!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Du kan sänka volymen på enskild användare.
Högerklicka på han i listan och ändra hur högt han pratar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

@devilstar: Bett honom använda "push to talk"?

Jag kan inte förstå varför fler inte gör detta överlag.
Så slipper alla höra ljud som är irrelevant

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Skrivet av hakd:

Du kan sänka volymen på enskild användare

Redan gjort, men då hörs inte personen alls om jag ska sänka så lågt så att skrattet inte spränger trumhinnor.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Skrivet av WillBjorG:

@devilstar: Bett honom använda "push to talk"?

Jag kan inte förstå varför fler inte gör detta överlag.
Så slipper alla höra ljud som är irrelevant

Man kan inte lära en gammal hund sitta

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

@devilstar: haha, jodå! Bara man är mer envis

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Det låter som att han behöver en kompressor eller en limiter, vet inte om det finns i Discord, annars får han installera en på sin egen dator.
Googlade lite och hittade typ det här programmet, inte testat det själv, men det verkar göra ungefär vad som behövs.

Annars får du sätta en kompressor på allt ljud från Discord på din sida, men jag vet inte hur man löser det på rak arm.

Edit: Programmet jag länkade verkar kunna lägga en kompressor på allt ljud från Discord, men jag tycker att det är att jobba lite baklänges.