Google lanserar Pixel 3a och Pixel 3a XL samt smarta skärmen Nest Hub Max

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Pixel 3a och Pixel 3a XL samt smarta skärmen Nest Hub Max

Utvecklarmässan Google I/O fokuserar till största del på tjänster och mjukvara, men bjöd även på hårdvarunyheter i form av Pixel 3a och namnbyte för smarta hemmet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Segt att det inte blev någon pixel på svenska marknaden. Går ju att köpa från Tyskland men en officiel release hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem

Mer prisvärd telefon får man leta efter. 3 års garanterade uppdateringar, bästa mjukvaran och kameran på marknaden, till halva priset av värstingmodellerna. Tar hellre en telefon med allt detta för ca 4000 än en för 2000-3000 med dålig kamera, mjukvara och livslängd på 1-2 år p.g.a. upphörande uppdateringar. Hade det funnits en modell med 128 GB i Sverige för 4500 kr hade jag köpt direkt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Storlekar på telefonerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Varför envisas man med att inte inkludera Sverige? Är definitivt spekulant på dessa nu när skärmen är kaputt på min nuvarande, blir väl till att gråimportera då.
Gillar främst tanken på kontinuerliga uppdateringar, och sen är kameran inte fy skam den heller.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Storlekar på telefonerna?

Skickades från m.sweclockers.com

5.6 & 6"

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Håller på att vänta på oneplus men nu kom detta som en blixt från himmelen. Funderar starkt på att köpa en från Tyskland. Just nu får man en Google home mini på köpet tills den 25e.

https://store.google.com/de/product/pixel_3a

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Igen, för mig och andra som inte vet. Hur fungerar det med att beställa genom tyska google, är det via mailbox code eller vad det heter? Är det krångligt? Funderar redan nu starkt på 3a XL.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Håller på att vänta på oneplus men nu kom detta som en blixt från himmelen. Funderar starkt på att köpa en från Tyskland. Just nu får man en Google home mini på köpet tills den 25e.

https://store.google.com/de/product/pixel_3a

Försöker beställa men får bara "Dies ist keine gültige Adresse" när jag försöker lägga ordern. Gissar att leverans till Sverige inte är aktuell.

Permalänk
Medlem

Nest Hub Max kommer jag lätt att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@xlr8: Tror att man kan hitta tips i denna tråden på swedroid: https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-pixel-3a-pixel-3...

Edit: verkar vara så att folk har fått det avbokat när de försöker beställa med frakt till Sverige. I alla fall är det folk på swedroid som det har hänt för.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Vore intressant om de kommunicerade strategin bakom att bara släppa sina telefoner i 13 länder... Ett gigantiskt företag som Google som inte vill penetrera nya marknader.. jag fattar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Vore intressant om de kommunicerade strategin bakom att bara släppa sina telefoner i 13 länder... Ett gigantiskt företag som Google som inte vill penetrera nya marknader.. jag fattar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, och sen går dom ut med nyheten att pixel serien inte sålt till förväntan. Konstigt när man segregerar marknaden på detta viset, det finns ju ett intresse för telefonerna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

fulare telefoner får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Och än en gång inte i Sverige. Tack Google...

Skrivet av Bakgrund:

Mer prisvärd telefon får man leta efter. 3 års garanterade uppdateringar, bästa mjukvaran och kameran på marknaden, till halva priset av värstingmodellerna. Tar hellre en telefon med allt detta för ca 4000 än en för 2000-3000 med dålig kamera, mjukvara och livslängd på 1-2 år p.g.a. upphörande uppdateringar. Hade det funnits en modell med 128 GB i Sverige för 4500 kr hade jag köpt direkt.

Samma här. Tyskland är ju inte så långt bort men riktigt surt att de inte börjar sälja Pixel telefonerna här i Sverige också. Vad har de att förlora egentligen?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

RIP Nexus 2010-2015.

Permalänk
Relik 📜

En Pixel 3A vore ändå vettig uppgradering för familjemedlem på Pixel "1". Hmhm!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Mer prisvärd telefon får man leta efter. 3 års garanterade uppdateringar, bästa mjukvaran och kameran på marknaden, till halva priset av värstingmodellerna. Tar hellre en telefon med allt detta för ca 4000 än en för 2000-3000 med dålig kamera, mjukvara och livslängd på 1-2 år p.g.a. upphörande uppdateringar. Hade det funnits en modell med 128 GB i Sverige för 4500 kr hade jag köpt direkt.

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Nexus 4 och 5 var inte sega varken före eller efter uppdateringarna. Inte använt Pixel men stock Android brukar inte vara segt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Sjukt nöjd med min Pixel 1, får kolla på dessa när den ger upp eller inte hänger med längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Fördelen med ren Android är ju att det inte är lika trögdrivet som tillverkarnas egna implementationer med mängder av bloatware och fula skinn, det är i alla fall min erfarenhet och övertygelse. Kul att du nämner Huawei som ett föredöme. Helt oduglig mjukvara och kassa på att uppdatera sina telefoner är vad de är. Min fem år gamla Oneplus One kör Pie och laggar mindre än min drygt två och ett halvt år gamla Honor 8.

Du menar att Pixel 3a laggar redan nu eftersom den har Snapdragon 670 istället för 845? I så fall är nog din bild av lagg lite för hård, inte konstigt att du upplever dina gamla Nexus-lurar som laggiga i så fall. Inget illa menat. Beror förvisso på hur man använder telefonen också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Låter nog mer som SBS än mycket annat. Har använt både Nexus 5X och Nexus 6P så sent som några månader sedan (3> månader). Fanns inget segt om dessa mobiler alls, fungerade helt perfekt och allt flöt på som det skulle. Att dom sedan t.ex. inte fungerade jättebra för moderna mobilspel var något helt annat.
Men då fyller jag inte mina telefoner med 18 ton skit heller.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Icte:

Och än en gång inte i Sverige. Tack Google...

Samma här. Tyskland är ju inte så långt bort men riktigt surt att de inte börjar sälja Pixel telefonerna här i Sverige också. Vad har de att förlora egentligen?

Exakt...för Pixel 1-2 var ju argumentet att Google assistenten inte fanns för svenska. Vad är nu problemet?

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fördelen med ren Android är ju att det inte är lika trögdrivet som tillverkarnas egna implementationer med mängder av bloatware och fula skinn, det är i alla fall min erfarenhet och övertygelse. Kul att du nämner Huawei som ett föredöme. Helt oduglig mjukvara och kassa på att uppdatera sina telefoner är vad de är. Min fem år gamla Oneplus One kör Pie och laggar mindre än min drygt två och ett halvt år gamla Honor 8.

Du menar att Pixel 3a laggar redan nu eftersom den har Snapdragon 670 istället för 845? I så fall är nog din bild av lagg lite för hård, inte konstigt att du upplever dina gamla Nexus-lurar som laggiga i så fall. Inget illa menat. Beror förvisso på hur man använder telefonen också.

Huawei har jag väl inte lyft? Men deras mobiler brukar typ duga i ett år sedan är dom också sega men dom har i regel snabbare hårdvara än detta som nu erbjuds i 3a.

Pixel mobilerna va snabba förr. Men det är inte fallet idag tycker jag. Jag har kvar min Nexus 6p. Den är seg som snor. Jag jämför då med oneplus, inte med en sönderbloatad samsung.

Jag baserar inget om 3a på egna upplevelser utan på aktuella recensioner. Jag har ingen 3a. https://youtu.be/SH88jkuzICU hoppa fram till 2:20. För att ta ett exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter nog mer som SBS än mycket annat. Har använt både Nexus 5X och Nexus 6P så sent som några månader sedan (3> månader). Fanns inget segt om dessa mobiler alls, fungerade helt perfekt och allt flöt på som det skulle. Att dom sedan t.ex. inte fungerade jättebra för moderna mobilspel var något helt annat.
Men då fyller jag inte mina telefoner med 18 ton skit heller.

Jag använde min Nexus 6p i två år. Slutade använda den pga segheten. Du har nog betydligt längre krav än mig helt enkelt. Min Nexus 6p höll mig tillbaka. Jag fick sitta och vänta på många saker. Men bra för dig att du är nöjd. Kör med den i flera år till då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk

Så i Tyskland kan man bara köpa den i svart eller vitt, men i GB kan man även få den i lila. Varför kan man inte välja alla färger i alla länder? I Tyskland får man en Google mini på köpet och i GB får man en Nest hub.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter nog mer som SBS än mycket annat. Har använt både Nexus 5X och Nexus 6P så sent som några månader sedan (3> månader). Fanns inget segt om dessa mobiler alls, fungerade helt perfekt och allt flöt på som det skulle. Att dom sedan t.ex. inte fungerade jättebra för moderna mobilspel var något helt annat.
Men då fyller jag inte mina telefoner med 18 ton skit heller.

Arrogant, okunnigt och tyvärr väldigt vanligt med såna här kommentarer på Android fronten.
5X använde jag då jag trodde det skulle bli en lämplig telefon som jobbtelefon. Väldigt seg och buggig.
Spel är det inte tal om på en jobbtelefon. Inte mycket mer än Mail, SMS och samtal på den. Alltid uppdaterad med senaste mjukvara.
Ett Androidspecifikt problem att inte få notiser i realtid gjorde att jag äntligen blev tvungen att byta bort den till slut.

Bara för att din specifika upplevelse påstås vara fläckfri, så behöver du inte påkalla SBS när andra användare har problem. En enkel Googling motsäger ditt påstående omedelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Arrogant, okunnigt och tyvärr väldigt vanligt med såna här kommentarer på Android fronten.
5X använde jag då jag trodde det skulle bli en lämplig telefon som jobbtelefon. Väldigt seg och buggig.
Spel är det inte tal om på en jobbtelefon. Inte mycket mer än Mail, SMS och samtal på den. Alltid uppdaterad med senaste mjukvara.
Ett Androidspecifikt problem att inte få notiser i realtid gjorde att jag äntligen blev tvungen att byta bort den till slut.

Bara för att din specifika upplevelse påstås vara fläckfri, så behöver du inte påkalla SBS när andra användare har problem. En enkel Googling motsäger ditt påstående omedelbart.

Håller med till 100%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Eklöv: skulle va roligt om du tittade närmare på Nest hub max, och kom med en recension, här på swec, nu när (tyvärr) 99.se inte finns längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Tror du har lite övertro på det hela. Ja, du får uppdateringar i 3 år. Men i vilket skick kommer mobilen vara? Den kommer vara seg som stryk. Det kommer den vara. Sure, du sitter med de senaste men du får också en prima laggfest på köpet. Google är inte så duktiga på att maintaina sin kod som man kan tro. Jag har haft både en Nexus 5, Nexus 6P och har vänner som har pixel 1, 2 och nu 3. Dom blir irriterande slöa och tråkiga efter bara nåt år.

Struntar man i detta och har tålamod när man pular med sin nalle så är Pixel säkert skit bra. Men ta och kolla in recensionerna för de nya pixel mobilerna. Dom är redan laggiga då dom säljs med sämre SoC än den vanliga ditton.

Bättre att man lägger till 1500kr och köper en välrustad kines i så fall. Exempelvis OnePlus 7 Pro eller Huaweis ditton. Dom har helt okej kameror. Självklart inte bättre än Pixel 3 som är klassledande dock.

Varken min Nexus 4 eller Nexus 5 var seg när den slutade få uppdateringar. Inte heller är min OnePlus 3 seg och då har den nu fått uppdateringar i 3 år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig