DJI Osmo pocket, en fantastisk kamera med problem.

Permalänk
Medlem

DJI Osmo pocket, en fantastisk kamera med problem.

Så, jag köpte mig en DJI Osmo pocket i tron om att jag skulle få en kamera jag skulle kunna nyttja främst till b-rolls men även enklare videor.
Det visade sig dock att den har enorma problem direkt från fabriken och att flertalet funktioner som DJI visat upp innan release saknas.
Besvikelsen är stor, men dom flesta problemen lär gå att åtgärda med mjuvaruuppdateringar.

Det största problemet är dock autofokusen. Den pumpar i båda AFS och AFC-läget vilket renderar videomaterial i många fall obrukbart.
DJI säger sig känna till problemet med ingen åtgärd kom i senaste uppdateringen.

Vilka fler än mig har gått på niten?

Permalänk
Medlem

Har tänkt att köpa denna själv då jag åker till japan i mars och då skulle den passa perfekt!
Men får kanske skippa det nu efter denna läsning!

Är det du som skrivit omdöme på prisjakt också?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4997574

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

@fridh89 Hur är din upplevelse idag efter uppdateringar?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

Jag ska bli förälder och funderar på denna som en videokamera för att dokumentera de första åren. Skulle den kunna fungera bra för detta nu när de värsta mjukvarafelen verkar(?) vara fixade?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag ska bli förälder och funderar på denna som en videokamera för att dokumentera de första åren. Skulle den kunna fungera bra för detta nu när de värsta mjukvarafelen verkar(?) vara fixade?

Har samma funderingar!
Jag har en på gång som landar hos ombudet idag men vet inte om jag ska ha den, beställde för 2990:- för ett tag sedan.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h