Samsung avbokar Galaxy Fold-beställningar

Permalänk
Melding Plague

Samsung avbokar Galaxy Fold-beställningar

I e-postutskick börjar Samsung meddela kunder att deras beställningar av försenade Galaxy Fold avbokas, om de inte aktivt väljer att behålla beställningen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det känns som det kommer dröja med en omlansering om det ens blir av. Ifixit visade ju på stora brister i byggkvaliteten och det är inget man bara åtgärdar pang bom. Att det tagit 6 år att få fram något så brisfälligt är mycket uselt. Men de kanske inte behöver designa om helt från grunden utan det kanske finns vissa aspekter i designen de kan behålla och vidareutveckla. Men av Teardown så känns det ju verkligen som de snålat in på väldigt mycket, så det blir nog tillbaka till ritbordet som gäller.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Geeks Gaming

känns som att det är minst 6 månader tills de lanserar det igen, om det blir av.

Permalänk
Medlem

e-postutskick som beskriver att beställningen avbokas automatiskt efter 31 maj om han inte aktivt väljer att behålla den. varför skulle man vilja behålla en produkt som tillverkaren själv inte kan stå bakom för tillfället? Öka i värde i framtiden eller vad? Med tanke på priset så har jag svårt att se vilka som skulle behålla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

e-postutskick som beskriver att beställningen avbokas automatiskt efter 31 maj om han inte aktivt väljer att behålla den. varför skulle man vilja behålla en produkt som tillverkaren själv inte kan stå bakom för tillfället? Öka i värde i framtiden eller vad? Med tanke på priset så har jag svårt att se vilka som skulle behålla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla är inte p12or. Mobilens kostnad är för ganska många speciellt företag småpotatis.
Så det är inte konstigt att det finns många som vill vara först i kön. Det finns många orsakee till att vara först, att anpassa sina mobilappar till den är en bra ursäkt.
Dock tror jag Samsung släpper en annan model likt huwaies före, detta för att det är enklare att göra en sådan. Och då blir det kanske en ny kö för denna.

Permalänk
Medlem

Vilken missad titel om att Samsung viker sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

e-postutskick som beskriver att beställningen avbokas automatiskt efter 31 maj om han inte aktivt väljer att behålla den. varför skulle man vilja behålla en produkt som tillverkaren själv inte kan stå bakom för tillfället? Öka i värde i framtiden eller vad? Med tanke på priset så har jag svårt att se vilka som skulle behålla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man inte betalat produkten, varför inte stå i kö? Då får man ju den när den väl dyker upp. Och med tanke på att man varit i kö så länge kanske de slänger in något extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alla är inte p12or. Mobilens kostnad är för ganska många speciellt företag småpotatis.
Så det är inte konstigt att det finns många som vill vara först i kön. Det finns många orsakee till att vara först, att anpassa sina mobilappar till den är en bra ursäkt.
Dock tror jag Samsung släpper en annan model likt huwaies före, detta för att det är enklare att göra en sådan. Och då blir det kanske en ny kö för denna.

Kallade inte nån för p12or, vet inte var du fick det ifrån?. Missuppfattning i sånt fall, jag missade detaljen att man var först i kön. Därav missförståndet.
Vi får verkligen hoppas att nästa version rett ut alla barnsjukdomar hur som.

Skrivet av wargreymon:

Om man inte betalat produkten, varför inte stå i kö? Då får man ju den när den väl dyker upp. Och med tanke på att man varit i kö så länge kanske de slänger in något extra.

Var inte medveten om att man miste sin plats i kön till nästa släpp

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Kallade inte nån för p12or, vet inte var du fick det ifrån?. Missuppfattning i sånt fall, jag missade detaljen att man var först i kön. Därav missförståndet.
Vi får verkligen hoppas att nästa version rett ut alla barnsjukdomar hur som.

Min poäng var att det finns många som av olika anledningar har bättre ekonomi att lägga på att vara först. Stora speltillverkare kan vara några.

Det finns alltså en drös med personer som av olika anledningar vill vara först och det är bra att de kan få vara det om de vill. Sedan har jag svårt att förstå någon vanlig svenssson som förbokar en produkt enbart för att vara först i sin bekantskapskrets. Där min lilla erfarenhet kring damer är att produkten du försöker imponerad med saknar en Apple-logga så är man Doomed innan man ens har börjat. Det finns undantag. Min poäng är att produkten för att imponera är sådär.. De som ofta har råd med 25 000kr bör ofta ha annat som en schysst lägenhet att visa upp.

*edit*
Mobilförsäljningen går nu neråt. Detta eftersom en stor skara tycker att det inget händer. Mobiler med inifiniti display har kommit och blir populärare, som kommande Oneplus 7 plus:
https://swedroid.se/annu-fler-pressbilder-pa-oneplus-7-och-on...

Kameran i mobilen börjar bli så bra så att det teknisk sett blir svårt att förbättra dem utan att göra dem större, laddaren på mobilen har blivit snabbare och batterier är svårare att förbättra.
Cpu/Gpun anser många är tillräckligt snabba, men även där kommer de snart att stagnera (precis som x86orna)

Vi kommer alltså snart till ett skede där folk slutar att bry sig om nya mobiler om inget nytt händer. Väldigt många (typ alla) har problem med mobiltelefoners bristande interface och där finns det potential. Det finns lösningar som att skicka bilden till smarta glasögon, vilket har gått sådär. Vikbara mobiler är dock ett försök som kan bli bra.

Vissa säger men jag gör knappt något på mobilen och klarar mig med ett dåligt interface, men för varje dag som går så behöver allt fler göra arbete som inte på något sätt är teknisk komplicerat. Det kan vara läsa, svara på mail, läsa igenom dokument, excelfiler etc. Vi går emot en trend där detta är arbetsuppgifter som var och en arbetere vill kunna göra ifrån som mobila device. Tänk då på att alla är inte 20år, vissa är 50 uppemot 65år och ska göra det på en liten mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Min poäng var att det finns många som av olika anledningar har bättre ekonomi att lägga på att vara först. Stora speltillverkare kan vara några.

Det finns alltså en drös med personer som av olika anledningar vill vara först och det är bra att de kan få vara det om de vill. Sedan har jag svårt att förstå någon vanlig svenssson som förbokar en produkt enbart för att vara först i sin bekantskapskrets. Där min lilla erfarenhet kring damer är att produkten du försöker imponerad med saknar en Apple-logga så är man Doomed innan man ens har börjat.

Ja jag förstår det, jag motsäger mig inte det. Jag tolkade nyheten som att om man valde att behålla enheten endast satt med en trasig produkt, inte att du behåll din plats i kön.
Att man lyckas bättre med raggningen med en iPhone vet jag dock inte, har dock ingen så jag har aldrig kunnat motbevisa hypotesen
Får se vad nästa telefon blir nu när displayen är spräckt på den nuvarande, sugen på Apple faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

*edit*
Mobiler med inifiniti display har kommit och blir populärare, som kommande Oneplus 7 plus:
https://swedroid.se/annu-fler-pressbilder-pa-oneplus-7-och-on...

👍 Har inget emot trenden infinity-display, för mig är det dock ingen dealbreaker om det skiljer några mm här och och där. Och lösningen med att göra kameran pop-up-bar ser jag enbart som negativ. Främst ur en hållbarhet-aspekt. Jag tycker det är en gimmick, som tack och lov än så länge inte verkar ha tagit fart. Men så fort Apple anammar konceptet så... Otroligt lätt för små partiklar att komma in och kärva med mekaniken.
Så mycket plats tycker jag inte kameran tar i dagens telefoner att det finns befog till detta.

Skrivet av anon159643:

Kameran i mobilen börjar bli så bra så att det teknisk sett blir svårt att förbättra dem utan att göra dem större, laddaren på mobilen har blivit snabbare och batterier är svårare att förbättra.
Cpu/Gpun anser många är tillräckligt snabba, men även där kommer de snart att stagnera (precis som x86orna)

Här är vi definitivt överens Jag är positivt inställd på att ex få teleon som är aningen tjockare och tyngre, behöver inte vara några drastiska skillnader mot dagens mått ställt. Säg att en telefon vägde runt 250g eller nåt istället, är aningen "klumpigare", men samtidigt får du betydligt större batteri och plats för en bättre kamera. Deal? Är vad jag vill se trenden går mot istället för att göra dom så tunna som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns det ingen arkiverad ifixit artikel någonstans som man kan läsa om teardownen? Har missat den helt.

Edit: Svarar mig själv.
https://web.archive.org/web/20190425075411/https://www.ifixit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alla är inte p12or. Mobilens kostnad är för ganska många speciellt företag småpotatis.
Så det är inte konstigt att det finns många som vill vara först i kön. Det finns många orsakee till att vara först, att anpassa sina mobilappar till den är en bra ursäkt.
Dock tror jag Samsung släpper en annan model likt huwaies före, detta för att det är enklare att göra en sådan. Och då blir det kanske en ny kö för denna.

Företag slänger inte ut multum på att köpa in mobiler bara för att vara först med dem, de köper in mobiler som fyller deras behov och håller ner kostnaderna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hank Solo:

Företag slänger inte ut multum på att köpa in mobiler bara för att vara först med dem, de köper in mobiler som fyller deras behov och håller ner kostnaderna.

25000kr är inte multum för företag som sysslar med utveckling av mobila lösningar. 3st tekniker som jobbar med detta en dag kostar ungefär lika mycket som en Galaxy Fold kostar.
Om de då ska utveckla sin lösning för vikbara telefoner och få ut denna innan deras kunder har skaffat en sådan så är det inte mycket pengar.

Och antalet företag som jobbar med mobila lösningar är megastor, där bara en pytteliten andel av dessa på något sätt jobbar med apputveckling. Utan det kan vara en webblösning som de kör.
Det behöver inte ens vara någon kodning alls iblandad ren rdp med html5 lösning med vikbara telefoner vill företag testa innan kund testar det.

Permalänk
Medlem

Saygus V2

nuff said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

känns som att det är minst 6 månader tills de lanserar det igen, om det blir av.

snarare år, är väl bättre försena tekniken så att priserna går ner rejält.. pinsamt för samsung detta.

Permalänk
Medlem

Blir alltid förvånad över sådana här nyheter, antar att ett helt gäng ingenjörer på Samsung gör en facepalm nu medans cheferna pr avdelningen skriker åt dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Blir alltid förvånad över sådana här nyheter, antar att ett helt gäng ingenjörer på Samsung gör en facepalm nu medans cheferna pr avdelningen skriker åt dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite såhär jag föreställer mig att det gick till hos Samsung:
https://dilbert.com/strip/2019-04-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

e-postutskick som beskriver att beställningen avbokas automatiskt efter 31 maj om han inte aktivt väljer att behålla den. varför skulle man vilja behålla en produkt som tillverkaren själv inte kan stå bakom för tillfället? Öka i värde i framtiden eller vad? Med tanke på priset så har jag svårt att se vilka som skulle behålla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Svarar som du hade tolkade texten.

Första generationen av en ny teknik som misslyckades och finns i extremt begränsad upplaga. Hade jag haft en så hade jag låst in den i bankvalv. Den kommer att vara värd hur mycket som helst om X antal år, speciellt om du har en av de få exemplaren som faktiskt fungerar fortfarande.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Svarar som du hade tolkade texten.

Första generationen av en ny teknik som misslyckades och finns i extremt begränsad upplaga. Hade jag haft en så hade jag låst in den i bankvalv. Den kommer att vara värd hur mycket som helst om X antal år, speciellt om du har en av de få exemplaren som faktiskt fungerar fortfarande.

Jo var så jag tänkte, att samlarvärdet skulle vara det som fick folk att behålla den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X