EA Access släpps till Playstation 4 i sommar

Permalänk
Melding Plague

EA Access släpps till Playstation 4 i sommar

Electronic Arts prenumerationstjänst EA Access har funnits för Xbox One i snart fem år och mötte skarp kritik av Sony vid lansering. Nu meddelas att tjänsten kommer till Playstation 4 i juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det börjar bli översvämning av speltjänster.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är ju ingen tillfällighet, EA behöver få in stålar. Varje stor titel dom släppt senaste tiden har ju mer eller mindre floppat, tänker BF 5 Anthem osv. Annars skulle dom aldrig göra detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det börjar bli översvämning av speltjänster.

Tack och lov att de inte släpper några spel man är intresserad av.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Är ju ingen tillfällighet, EA behöver få in stålar. Varje stor titel dom släppt senaste tiden har ju mer eller mindre floppat, tänker BF 5 Anthem osv. Annars skulle dom aldrig göra detta.

Enligt Placera går det går bra för dem nu.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2019/05/08/electronic-...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@gashemi: Det är Sony som inte tillåtit EA att släppa det på Playstation. Fram tills nu då.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Kortsitkigt lyckades de ju få in pengar, men aktievärdet (148,73 USD 13 Juli 2018 till 94,47 USD 26 April 2019) är långt ifrån vad det var för 1 år sedan och när inga nya titlar har kommit som skapat intresse så sinar ju intäkterna på lång sikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Kortsitkigt lyckades de ju få in pengar, men aktievärdet (148,73 USD 13 Juli 2018 till 94,47 USD 26 April 2019) är långt ifrån vad det var för 1 år sedan och när inga nya titlar har kommit som skapat intresse så sinar ju intäkterna på lång sikt!

Tror många glömmer hur mkt som faktiskt ligger under EA's, paraply. Dels äger de massa spelhus de har köpt upp, sen har de ju spelserier vi sällan diskuterar här på swec som alltid säljer, typ alla EA-Sports spel. Samt mobilmarknaden är de rätt stora också.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tror många glömmer hur mkt som faktiskt ligger under EA's, paraply. Dels äger de massa spelhus de har köpt upp, sen har de ju spelserier vi sällan diskuterar här på swec som alltid säljer, typ alla EA-Sports spel. Samt mobilmarknaden är de rätt stora också.

Absolut, majoriteten av intäkterna ligger ju vad det visats i deras sport-titlar, men fler länder börjar förbjuda vissa typer av MTX så kommer ju dessa intäkter att sina snabbt.

Permalänk
Medlem

Artikelbilden till trots så skulle jag ju inte rekommendera att köpa tjänsten för Anthems skull.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

@gashemi: Det är Sony som inte tillåtit EA att släppa det på Playstation. Fram tills nu då.

My bad läste fel, bra för dem att Sony släpper in dem nu då.

Permalänk
Medlem

Jag har velat prova EA Access, finns ett flertal titlar där som jag velat prova. Jag har dock inte spelat så mycket på sistone så det har ej blivit av ännu. Men ~40kr för en månad så är det ju rätt perfekt för en spelhelg, så kan man ju säga upp det igen efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde både EA Access och Origin Access men stände av båda två då de inte hade så mycket kul i butiken som passa min smak.

Sen tyckte jag att det var lite tråkigt att man inte automatiskt får båda tjänsterna... Ska jag betala pengar för både Xbox och PC då spelen i stort är desamma? Borde vara en tjänst för alla plattformar, likt Netflix och HBO osv... Kanske inte funkar då mycket är bakåtkompatibelt osv, men då borde ju dessa spelen endast vara tillgängliga på den konsolen osv? Kanske inget smidigt i verkligheten men så går mina tankar iaf..

Permalänk
Medlem

Vad har bilden med artikeln att göra? Den är ju fin, men ser inte riktigt kopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Vad har bilden med artikeln att göra? Den är ju fin, men ser inte riktigt kopplingen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett spel som finns på EA access
https://www.ea.com/ea-access#vault-games

Permalänk
Medlem

Ska aldrig mer lägga ett ruttet öre på detta skitföretag.
Att folk fortfarande kastar pengar på detta är för mig helt obegripligt.
Hoppas de går i graven inom några år så man slipper dessa företag som skiter i sina användare och bara försöker suga ut så mycket som möjligt.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Artikelbilden till trots så skulle jag ju inte rekommendera att köpa tjänsten för Anthems skull.

Vaddårå? https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/blslt0/todays...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Haha älskade en av kommentarerna.
"No loot = No complaining about loot = Problem solved."

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Sen tyckte jag att det var lite tråkigt att man inte automatiskt får båda tjänsterna... Ska jag betala pengar för både Xbox och PC då spelen i stort är desamma? Borde vara en tjänst för alla plattformar, likt Netflix och HBO osv... Kanske inte funkar då mycket är bakåtkompatibelt osv, men då borde ju dessa spelen endast vara tillgängliga på den konsolen osv? Kanske inget smidigt i verkligheten men så går mina tankar iaf..

Det skulle minska intäkterna rejält eftersom både Live och Plus då skulle få % på samma prenumeration.

Netflix funkar antagligen lite annorlunda då många medialeverantörer fortfarande ser dem som en tillgång snarare än konkurrent, så här långt. Och eftersom man i princip måste ha en prenumeration hos en av dessa andra leverantörer (ComHem, CD, ViaSat, etc) för att boxen alls ska funka, (eller ens få behållas, mottagare köps väll aldrig numera) så det konstanta intäktsflödet är garanterat för dem.

Men det finns ju andra jättar som själva har ambitionen att bli framtidens synonym till mediastreaming, så det går nog inte att räkna med att alla alltid kommer ha plats för NetFlix-appen i utbudet ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Nice äntligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Det skulle minska intäkterna rejält eftersom både Live och Plus då skulle få % på samma prenumeration.

Netflix funkar antagligen lite annorlunda då många medialeverantörer fortfarande ser dem som en tillgång snarare än konkurrent, så här långt. Och eftersom man i princip måste ha en prenumeration hos en av dessa andra leverantörer (ComHem, CD, ViaSat, etc) för att boxen alls ska funka, (eller ens få behållas, mottagare köps väll aldrig numera) så det konstanta intäktsflödet är garanterat för dem.

Men det finns ju andra jättar som själva har ambitionen att bli framtidens synonym till mediastreaming, så det går nog inte att räkna med att alla alltid kommer ha plats för NetFlix-appen i utbudet ändå.

Eller så kanske de skulle få in fler prenumeranter som tycker att det blir mer värt att skaffa EA Access då man kan använda tjänsten på fler plattformar med samma prenumeration. Håller mer Cobraz i det här fallet, alternativt borde det finnas kanske 20-40 kronor dyrare alternativ som funkar på alla plattformar.

Men EA är ju ett girigt företag så jag är inte förvånad...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Eller så kanske de skulle få in fler prenumeranter som tycker att det blir mer värt att skaffa EA Access då man kan använda tjänsten på fler plattformar med samma prenumeration. Håller mer Cobraz i det här fallet, alternativt borde det finnas kanske 20-40 kronor dyrare alternativ som funkar på alla plattformar.

Men EA är ju ett girigt företag så jag är inte förvånad...

Den gruppen som både har flera platformar och vill ha EAA är nog relativt marginell. Så att betala dubbla licenser för en massa av användare bara för några få i den massans glädje låter som tveksam strategi rent ekonomiskt, mot ett då givetvis också begränsat goodwill-värde. När det gäller enbart XBO - Windows så kan det för all del finnas intresse hos Microsoft att ge EA bättre villkor för att gynna Windows. Men det är även där en skillnad att gå mellan noll intäkt (PC-EAA funkar på XBO) och lite rabatt/gratis synergi (XBO-EAA funkar på PC) dock. PS har väldigt begränsad indirekt nytta av att göra detta som inte dessutom mest ger av ökad tidskonkurrens på den egna platformen.

Men visst, mot en extraavgift som åtminstone helt täcker åtminstone en plattforms andel helt så vore det säkert genast mycket intressantare för EA att göra så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint