Ny speldator, har några förslag på delar

Permalänk

Ny speldator, har några förslag på delar

Ska bygga en ny speldator då min befintliga är helt ute. Jag har lite kontakter så kan ev. fixa några delar till bättre pris än i vanliga fall. Detta är vad jag satt upp just nu, men jag behöver hjälp med de andra delarna samt kritik på hur bygget ser ut. Vad tror ni? Är väldigt grön inom området då jag aldrig byggt en dator tidigare.

Permalänk
Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk

@_F1GHT3R_: Är PNY grafikkort dåligt? Jag kan nämligen få det till ett lite bättre pris än vanligt. Och angående CPU:n så tänkte jag overclocka. Är det ändå värt med 2600X? Tänkte också hålla min budget under 10k, om möjligt. Vill gärna kunna spela spel som CS, GTA, UC, osv. utan lagg.

Permalänk

Vet inte om pny är bra ärligt talat. Men om du får det till ett bra pris så kör.
2600X har en bra kylare så du behöver nog ingen extern cpu kylare men till 2600 så lär det behövas.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _F1GHT3R_:

Vet inte om pny är bra ärligt talat. Men om du får det till ett bra pris så kör.
2600X har en bra kylare så du behöver nog ingen extern cpu kylare men till 2600 så lär det behövas.

Ska man klocka kanske man behöver en annan kylare, men annars lär den klara det galant.