Microsoft Patiens blir invalt i datorspelens Hall of Fame

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Patiens blir invalt i datorspelens Hall of Fame

Microsofts digitala version av kortspelet patiens lyfts upp till World Video Game Hall of Fame, och ansluter sig därmed till legendarer som The Legend of Zelda, Pokémon, Tetris och Doom.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Microsofts digitala version av kortspelet patiens". Kortspelet patiens? Det är en specifik patiens, den heter inte Patiens. Jag minns dock inte vad den heter.

Permalänk
Medlem

Väldigt smart sätt att introducera en ny funktion som "dra och släpp", ett enkelt sammanhang där det är helt logiskthur det bör fungera...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av per1983:

"Microsofts digitala version av kortspelet patiens". Kortspelet patiens? Det är en specifik patiens, den heter inte Patiens. Jag minns dock inte vad den heter.

"Harpan"

Permalänk
Inaktiv

Microsoft Patiens vilka minnen. Man kom in till jobbet runt kl 08:00, startade Microsoft Patiens fortsatte att spela till runt kl 17:00, där efter gick man hem. Detta var typ mitt liv 5 dagar i veckan under några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Väldigt smart sätt att introducera en ny funktion som "dra och släpp", ett enkelt sammanhang där det är helt logiskthur det bör fungera...

Kommer faktiskt ihåg att vi använde patiens för att lära "ekonomitanterna" att använda en mus efter att bara suttit framför text baserade terminaler innan. Du hade alla vanliga musrörelser i spelet. Klicka, dra släpp, högerklicka osv.

Var ganska effektivt att sätt att lära folket som var allmänt anti nya saker. Sitt här och lägg patiens i några timmar tills du har lärt dig använda musen.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Avstängd

Hjärter var bättre.

Permalänk
Hjälpsam

Borde inte CS vara med i hall of fame?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det förtjänar det verkligen. Känns som alla old timers har provat det någon gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Spelet som alla över 50 år jag känner spelar. Inkl Morsan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Fluf: World Video Game Hall of Fame har bara varit igång sedan 2015, och de har blandat friskt mellan storspel i olika genrer och åldrar. Allt från JRPG:s (FFVII) till fightingspel (Mortal Kombat) till gamlingarna (Pong). Counter-Strike lär alla gånger vara med i uppsättningen invalda titlar framöver, finns ju en hel del titlar att välja mellan så vilket år det blir återstår att se.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Windows 7 games for Windows 10 Anniversary Update and above

https://winaero.com/blog/windows-7-games-for-windows-10-anniv...

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Så när börjar vi kampanja för MS Röj 2020? Skämt åsido, det finns gott om spel som jag personligen tycker är fantastiska, men som inte är stora nog för en bred målgrupp för att kunna väljas in i Hall of Fame. Super Metroid är ett sådant exempel.

Spel som Half-Life är givet, men kanske även System Shock 2 och GTA V. Skyrim också kanske? Skulle tro att Resident Evil och/eller Silent Hill också väljs in i framtiden. CoD 4 borde nog också komma in framgent, det introducerade ändå det XP-baserade levlande multiplayerspelandet för en stor massa.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Här är för mig de mest ikonska spel jag kommer på :

Pong
Pacman
Astroids
Super Mario Bors
Street Fighter II
Zelda I eller II
Ice climber
Price Of persia
Monkey Island I
Warcraft 2 / I
Metroid eller Super Metroid
Sim City
ANother World
Duke Nukem 3D
Doom II
Half Life / Half Life 2
Diablo 2
StarCraft
Day of the Tentacle
Counter Strike
GTA - Sand Andreas kanske eller någon annan.
Pinball Dreams
IK+
Kung fu (nes)

Men beror väl såklart på när man växt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Här är för mig de mest ikonska spel jag kommer på :

Pong
Pacman
Astroids
Super Mario Bors
Street Fighter II
Zelda I eller II
Ice climber
Price Of persia
Monkey Island I
Warcraft 2 / I
Metroid eller Super Metroid
Sim City
ANother World
Duke Nukem 3D
Doom II
Half Life / Half Life 2
Diablo 2
StarCraft
Day of the Tentacle
Counter Strike
GTA - Sand Andreas kanske eller någon annan.
Pinball Dreams
IK+
Kung fu (nes)

Men beror väl såklart på när man växt upp.

Hyfsad lista, håller med om många på den listan. Dock förtjänade du en like redan när jag såg ditt nick, lol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av per1983:

"Microsofts digitala version av kortspelet patiens". Kortspelet patiens? Det är en specifik patiens, den heter inte Patiens. Jag minns dock inte vad den heter.

Det är helt rätt. Microsoft döpte det till Solitaire, men spelet heter Klondike på riktigt, som är en form av patiens (kortspel för en person).

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Givna kandidater:
UFO - Enemy uknown (alltså originalet från tidigt 90-tal)
Genesia
C&C- tiberian dawn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart är alla C64 spel?

Permalänk
Medlem

Andra spel som vore invalda.

C64 Spel
Commando
Boulder Dash ( Någon av alla varianterna)
Zaxxon

PC
Wolfenstein 3d

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Jag brukade spela ms röj vid sidan av surfande och media tittande förr men det sänkte livslängden på möss rejält. De senaste åren har det blivit harpan istället.

Permalänk
Medlem

@smurfzg: Om vi säger att spelen tar i snitt 51 sekunder så har du spelat i 1648 timmar och 54 minuter.

Det spel jag spelat mest, alla kategorier, är nog Freecell. Vågar inte tänka på hur mycket jag spelat genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsofts digitala version av kortspelet patiens lyfts upp till World Video Game Hall of Fame, och ansluter sig därmed till legendarer som The Legend of Zelda, Pokémon, Tetris och Doom.

Läs hela artikeln här

Det vore häftigt att pröva det här spelet redan nu, men jag väntar till Zen 2 för att kunna maxxa FPSn!

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Medlem

Kungen men jag brukar ominstallera ganska ofta så detta är från 6 mån ca

https://imgur.com/Legg9j3

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Kungen men jag brukar ominstallera ganska ofta så detta är från 6 mån ca

https://imgur.com/Legg9j3

I Windows 3 låg high score i en helt vanlig textfil (ini), så det var lätt att impa på mindre kunniga kollegor

Skickades från m.sweclockers.com