Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Lägga en Fredag åt att komma med feedback?

Imponerad över personerna som orkat göra det.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/iH2Tsvf

Det här är den största missen enligt mig.
Förut kunde man skriva ett sökord och direkt få fram träffar med pris.
Nu måste man välja mer specifikt vad man vill titta på.

Jag tycker Ni går åt helt fel håll, Prisjakt.
Det var inget fel på "classic", ändringarna Ni gör nu förvirrar och försämrar.

<3 Classic
Pingar @pj_vikingsson bara för att nå fram.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, Prisjakt har länge varit en fantastisk resurs både avseende att hitta bästa pris, pålitliga butiker samt informationen om varors egenskaper. Men jag föredrar definitivt gamla designen.

Permalänk
Medlem

Hur tänkte de

Nej prisjakt är inte helt förstört men mycket sämre. Istället för att förbättra filter och göra sidan mer lättdriven har man försämrat filter och kapat/tagit bort länkar till recensioner. Snart tar nog prisjakt bort möjligheten att väja den gamla utformningen med något skäl. Tja Google verkar sugna på att leverera en liknande tjänst som det verkar när man söker. Någon som tror den blir lika bra för konsumenter. Inte jag. Tråkigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lalle-:

https://i.imgur.com/iH2Tsvf.png
https://imgur.com/iH2Tsvf

Det här är den största missen enligt mig.
Förut kunde man skriva ett sökord och direkt få fram träffar med pris.
Nu måste man välja mer specifikt vad man vill titta på.

Jag tycker Ni går åt helt fel håll, Prisjakt.
Det var inget fel på "classic", ändringarna Ni gör nu förvirrar och försämrar.

<3 Classic
Pingar @pj_vikingsson bara för att nå fram.

Tack för den! Vi jobbar just nu med att förbättra söken.

Permalänk
Medlem

@pj_vikingsson:
Hej!
Jag har varit lite frånvarande här sen jag skapade tråden. Uppskattar verkligen att ni finns här på sweclockers och lyssnar på synpunkter från era kanske mest aktiva besökare. Hur som helst är jag helt nöjd efter att jag i tråden blev tipsad om "classic.prisjakt.nu". Men jag förstår inte riktigt varför det inte finns någon länk på sidan som hänvisar dit? Väl där behöver man hur som helst klicka på "gå tillbaka till gamla filtret" för att kunna filtrera sökningar på ett överskådligt sätt.
classic-versionen av sajten med "gamla filtret" som standard borde vara den skarpa versionen av sajten kan jag tycka. Och alla andra projekt i nåt typ alpha/beta-stadium för dom som vill prova det?

Vad gäller mobilversionen så går jag även med mobilen in på classic.prisjakt.nu. Det blir mer överskådligt att kunna zooma och scrolla runt som på en desktopsajt. Mobilversionen får att att se ut som en "pensiofon" från doro typ. Att inte kunna zooma ut ordentligt för att få en överblick gör att man känner sig såpass instängd att sajten är oanvändbar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@pj_vikingsson:
Hej!
Jag har varit lite frånvarande här sen jag skapade tråden. Uppskattar verkligen att ni finns här på sweclockers och lyssnar på synpunkter från era kanske mest aktiva besökare. Hur som helst är jag helt nöjd efter att jag i tråden blev tipsad om "classic.prisjakt.nu". Men jag förstår inte riktigt varför det inte finns någon länk på sidan som hänvisar dit? Väl där behöver man hur som helst klicka på "gå tillbaka till gamla filtret" för att kunna filtrera sökningar på ett överskådligt sätt.
classic-versionen av sajten med "gamla filtret" som standard borde vara den skarpa versionen av sajten kan jag tycka. Och alla andra projekt i nåt typ alpha/beta-stadium för dom som vill prova det?

Vad gäller mobilversionen så går jag även med mobilen in på classic.prisjakt.nu. Det blir mer överskådligt att kunna zooma och scrolla runt som på en desktopsajt. Mobilversionen får att att se ut som en "pensiofon" från doro typ. Att inte kunna zooma ut ordentligt för att få en överblick gör att man känner sig såpass instängd att sajten är oanvändbar.

Kolla längst upp till höger, strax vänster om inloggningsgubben. Där har jag haft en länk hela tiden iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Kolla längst upp till höger, strax vänster om inloggningsgubben. Där har jag haft en länk hela tiden iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

kör oxå med den gamla... allt ska anpassas till mobiler numera

tycker iofs inte den nya är helt värdelös, den fungerar fast jag föredrar den gamla

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Gamla hemsidan är bäst, tycker dem ska lägga mer fokus på att få in mer produkter istället. Det är det som kommer göra dem riktigt stora.

Permalänk
Medlem

@Dahle86: Det gäller inte telefon/platta versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickeLT2:

@Dahle86: Det gäller inte telefon/platta versionen.

Tydligen inte. Men åt andra hållet är det en stor knapp. Fick för mig det var en även på mobilsidan. Men har slutat använda prisjakt sen de ändrade.
Får säga att jag ogillar att man inte kan få webversionen på mobilen heller.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Det stämmer, vi har en Classic-länk på desktop-sidan som växlar till gamla sajten.

Den nya mobilsidan är ganska lik den gamla.

Om man sitter på Android så går det fint att välja "visa desktop-version" i browsern för att få desktop-sajten i sin telefon. Browsern skickar då en request till Prisjakt med desktop-user-agent och desktop-skärmstorlek.

Tyvärr skickar iOS-browsers just nu bara en annan user-agent, inte annan skärmstorlek. Så där funkar det bara för sajter som växlar mellan m. och www.-versioner baserat på user agent. Inte på nyare, responsiva sajter.

Hur många av er som vill ha desktop-sajt på mobilen sitter på iOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@pj_vikingsson:
Hej!
Jag har varit lite frånvarande här sen jag skapade tråden. Uppskattar verkligen att ni finns här på sweclockers och lyssnar på synpunkter från era kanske mest aktiva besökare. Hur som helst är jag helt nöjd efter att jag i tråden blev tipsad om "classic.prisjakt.nu". Men jag förstår inte riktigt varför det inte finns någon länk på sidan som hänvisar dit? Väl där behöver man hur som helst klicka på "gå tillbaka till gamla filtret" för att kunna filtrera sökningar på ett överskådligt sätt.
classic-versionen av sajten med "gamla filtret" som standard borde vara den skarpa versionen av sajten kan jag tycka. Och alla andra projekt i nåt typ alpha/beta-stadium för dom som vill prova det?

Vad gäller mobilversionen så går jag även med mobilen in på classic.prisjakt.nu. Det blir mer överskådligt att kunna zooma och scrolla runt som på en desktopsajt. Mobilversionen får att att se ut som en "pensiofon" från doro typ. Att inte kunna zooma ut ordentligt för att få en överblick gör att man känner sig såpass instängd att sajten är oanvändbar.

Gå in på prisjakt, klicka på "gamla prisjakt", lägg till som favorit. Klart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har inte följt tråden, men sedan mitt inlägg för två månader sedan, så har nya Prisjakt blivit klart behagligare.

Såg idag att även priserna är tillbaka, till höger om produkten, när man söker. Så då blev det ett steg mindre.

Har inte loggat in och kollat till mina bevakningar dock, men någon gång i framtiden....typ Black friday, då kommer det att bli dags att redigera om lite i produktlistan.

Good work!

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit inne på "nya" prisjakt sedan mitt senaste inlägg i mitten av mars. Men idag tänkte jag kolla lite vad dom åstadkommit under tiden och måste säga att det börjar bli riktigt bra.

Egna listor är tillbaka, bevakningar likaså och sökfunktionen funkar bra.
Fortfarande mycket tomma ytor dock, men det går nog att vänja sig vid.

Kan rekommendera er som enbart kört classic sista tiden att testa nya, för det har blivit mycket bättre! Så pass mycket bättre att jag tagit bort bokmärket med classic och ersatt med nya.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad incitamenten var för att göra om prisjakt. För egen del spenderade jag två minuter i nya läget, resten i classic. Jag hoppas att de för alltid behåller classic, eller åtminstone tills dess att det nya läget har (som allra minst) likvärdig funktionalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Fortfarande mycket tomma ytor dock, men det går nog att vänja sig vid.

Håller med. Så mycket whitespace att det känns som sidan är trasig och inte har laddat in alla resurser än. Blir fullkomligt bländad av allt vitt.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Prisjakt verkar nere, eller inte må så bra för tillfället.

Permalänk

En till synpunkt. På gamla prisjakt kan man bevaka prissänkningar från bara butiker över ett visst betyg, den funktionen hittar jag inte i nya prisjakts bevakningsfunktion?

@pj_vikingsson

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TobiasStockholm:

En till synpunkt. På gamla prisjakt kan man bevaka prissänkningar från bara butiker över ett visst betyg, den funktionen hittar jag inte i nya prisjakts bevakningsfunktion?

@pj_vikingsson

Det vore extremt olyckligt om så var fallet. Alla mina tidigare bevakningar är med min betyg 7 eftersom mängder med oseriösa butiker sänker med en krona per dag för att komma först i listan. Det vore slutet på mitt användande av Prisjakt. Jag ska hålla koll på detta, tack.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

En till synpunkt. På gamla prisjakt kan man bevaka prissänkningar från bara butiker över ett visst betyg, den funktionen hittar jag inte i nya prisjakts bevakningsfunktion?

@pj_vikingsson

Nej vi har inte byggt den än. Vi tittar på hur vi kan hantera oseriösa butiker på bästa sätt.

Är det något annat ni använder den funktionen till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pj_vikingsson

Det är en sak som stör mig med sökfiltret, låt säga jag ska köpa ett passande moderkort så billigt som möjligt och jag bara vill handla från vissa butiker. Jag använder filtret för att få fram passande moderkort som säljs i dessa butiker så långt är allt lätt. Men när jag vill sortera fram den billigaste så blir det svårare då ni visar lägsta pris från alla butiker som har varan trots att jag fyllt i att jag bara vill handla från vissa butiker. Det jag hade velat är att bara lägsta priset från valda butiker visas.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

När jag ska hitta saker på prisjakt med min Note 9 mobil så är det bästa interfacet att gå in på classic.prisjakt.nu samt välja desktopläge i webläsaren. Allt annat är helt värdelöst då man inte kan välja vad man vill ha för kolumner när man bläddrar bland produkter, är även minimalt med tomrum.

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

@pj_vikingsson

Det är en sak som stör mig med sökfiltret, låt säga jag ska köpa ett passande moderkort så billigt som möjligt och jag bara vill handla från vissa butiker. Jag använder filtret för att få fram passande moderkort som säljs i dessa butiker så långt är allt lätt. Men när jag vill sortera fram den billigaste så blir det svårare då ni visar lägsta pris från alla butiker som har varan trots att jag fyllt i att jag bara vill handla från vissa butiker. Det jag hade velat är att bara lägsta priset från valda butiker visas.

Hoppas du förstår vad jag menar.

Tack för den! Vi tar den med oss. Vi har vissa begränsningar i nuvarande teknisk lösning som vi håller på att se över.

Permalänk
Skrivet av pj_vikingsson:

Tack för den! Vi tar den med oss. Vi har vissa begränsningar i nuvarande teknisk lösning som vi håller på att se över.

Steve Jobs pratade lite om Xerox. Tycker samma koncept gäller er: https://www.youtube.com/watch?v=_1rXqD6M614

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Steve Jobs pratade lite om Xerox. Tycker samma koncept gäller er: https://www.youtube.com/watch?v=_1rXqD6M614

Ouch.

Det är ett bra citat från Jobs. Däremot jobbade Apple även under hans tid med en produktstrategi, planering och prioritering som inte alla användare gillade där och då.

Vi jobbar högst involverat med att förbättra produkten för våra användare på lång sikt, inte bara för att motsvarande Xerox toner heads ska klara sina kortsiktiga budgetar.

Permalänk
Skrivet av pj_vikingsson:

Tack för den! Vi tar den med oss. Vi har vissa begränsningar i nuvarande teknisk lösning som vi håller på att se över.

Får man fråga varför ni måste göra om hela sidan från grunden, går det inte att göra om utseendet med nuvarande gamla funktionaliteten?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av pj_vikingsson:

Ouch.

Det är ett bra citat från Jobs. Däremot jobbade Apple även under hans tid med en produktstrategi, planering och prioritering som inte alla användare gillade där och då.

Vi jobbar högst involverat med att förbättra produkten för våra användare på lång sikt, inte bara för att motsvarande Xerox toner heads ska klara sina kortsiktiga budgetar.

Tough love. Jag älskar prisjakt, men "hatar" nya pj.

Alla kan inte alltid älska en. Men se bara vad som hände när SJ inte jobbade på Apple. Han sa åt styrelsen att de skulle sluta eller så slutade han. Han slutade. De var nära ruinens brant när de på sina bara knän bad honom komma tillbaka. Den gången slutade styrelsen och Apple blev Jordens största företag. Alla kommentarer jag sett i den här tråden ogillar nya PJ. Jag har en Iphone 5. Jag gillar inte den, men den fungerar ok, för det mesta jag använder den till. PJ har totalt tappat mig. När jag känner att jag måste gå in där så vrider det sig i magen på mig. Bokstavligt talat.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Får man fråga varför ni måste göra om hela sidan från grunden, går det inte att göra om utseendet med nuvarande gamla funktionaliteten?

Bra fråga. Som jag skrev tidigare i den här tråden behövde vi bland annat bygga om sidan för att den ska funka fint med Google i framtiden. Vi hade även lite andra problem som vi behövde adressera.

Däremot tittar vi ofta på vad som funkar fint på den gamla sajten och försöker lyfta över det som är bra där. Och det är naturligtvis väldigt värdefullt att få konstruktiv feedback från er användare.

Permalänk
Medlem

Det finns ju en särskiltd app (som fungerar kanon) för mobiler, så varför behöver man förstöra hemsidan för att anpassa den för just mobiler?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1