Svart Skärm och omstart av program

Permalänk
Medlem

Svart Skärm och omstart av program

Hej,

Jag hade ett invidia kort innan och bestämde mig för att uppgradera då jag ville spela samt spela in samtidigt utan lagg.. skaffade en radeon IIV samt ett nytt nätagregat + fläkt. Allt fungerade skitbra tills jag stoppa in det nya grafik kortet.

Då o då fryser sig allt och båda skärmarna blir svarta. Efter att de varit svarta i ungefär 30 sek så funkar skärmarna igen men då har alla program stängts av/startat om.

Hur fixar jag detta?

Permalänk
Medlem

Väldigt svårt att säja utifrån din beskrivning.

Men, avinstallerade du alla nvidia-grejer först och har du installerat drivrutiner för radeon-kortet?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Ja, det har jag gjort. Vet liksom inte vad som är felet eller hur mycket bättre jag kan beskriva det än det som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr IKEA:

@Gurk: Ja, det har jag gjort. Vet liksom inte vad som är felet eller hur mycket bättre jag kan beskriva det än det som händer.

Exempelvis skulle det underlätta om du kunde förklara vad du gjort (exempelvis det här med drivrutinerna är väldigt viktigt) för att felsöka, om verktyg rapporterar några fel eller inte (eller windows för den delen), vad loggboken säjer, vad du menar med att program stängts ner och startat om etc. Det finns massor med saker som underlättar för den som ska hjälpa dig att felsöka. Är det ett strömproblem? Vad har du för nätagg, har du kollat så du följde installationsanvisningar, sitter det i ordentligt osv.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk:

Jag har ett evga supernova 850w g3 så strömmen ska väl inte vara ett problem tänker jag. Mitt förra var för lågt o då starta inte ens datorn med det nya grafikkortet.

Vad jag menar är att jag har väl ett spel igång på en skärm o kanske youtube eller spotify eller något på den andra. När skärmarna sen blir svarta och sen sätts på igen så har chrome till exempel startats om och spelet stängt ner helt. Jag får alltså starta om programmen och börja om från där jag var.

Grafikkortet sitter orderntligt och är enligt anvisningarna.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag får tag i loggboken.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som om spelet kraschar och grafikkortet stänger av och slår på signalen till skärmen. Att exempelvis chrome startar om låter helt osannolikt för mig, det är något som även det tar grafikkortet i anspråk... exempelvis hårdvaruaccelerad stream eller spel etc som får sig en smäll, inte att chrome stängs av och startar om.

Loggboken skvallrar förhoppningsvis om vad som händer. Ett sätt att öppna den är att söka efter den genom att trycka på windows-ikonen och skriva loggboken, klicka på den. Om du är lite ovan vid den så är det windowsloggar -> system du vill in och kolla i. "i" är information, trianglar är varningar och runda röda är fel etc. Du kan börja med att läsa (och eventuellt kopiera ut info hit) för röda vid samma tidpunkt som det kraschar. Förslagsvis direkt efter en sån här händelse då dom sakerna kommer att ligga längst upp.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: ok, tack! Finns en del röda märken men vet inte om det är just dem. Kanske ska vänta tills jag får en till o posta den då?