AMD bekräftar grafikarkitekturen Navi till tredje kvartalet 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

De någorlunda realistiska förhoppningarna är ett kort som ligger mitt mellan 2060 och 2070 i prestanda och släpps för 3299 kr.

Gissar själv på ~2070 prestanda för ~4000:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

"En annan intressant detalj som framgår och även bekräftar tidigare uppgifter är att de nya grafikkorten med arkitekturen Navi ska kosta mindre Radeon VII."
Det vill säga Navi kan kosta 599, 499, 399, 299 USD.
Beror på hur kretsen/krestarna är utformade och hur de presterar.
Kanske Navi är chiplet eller inte, just nu extremt lite info.

Permalänk
Medlem

Nu kan vi försöka föreställa oss om det hade varit möjligt att prata om Navi och samtidigt säga mindre än vad han har sagt? Haha! Vilket skämt, noll info

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lodisen:

Vore göttans om det kom en uppföljare till Radeon VII som kör på Navi-kretsen.

Du kan numer köra Freesync-skärmar på nVidia också.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925319
Kontra om man vill ha en med G-sync så går de på +20k.

Freesync på Nvidia går sisådär. Har jämfört 4 skärmar som de godkänt, men ändå skillnad mot AMDs riktiga Freesync.
Nvidia lyckas inte hålla kvalité tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Freesync på Nvidia går sisådär. Har jämfört 4 skärmar som de godkänt, men ändå skillnad mot AMDs riktiga Freesync.
Nvidia lyckas inte hålla kvalité tyvärr.

Jaså nu testade jag inte så mycket men jag märkte ingen skillnad mellan mitt vega 56 och GTX 1080 på min freesync skärm. Vad skulle man kikat efter för försämringar?
Nu har jag en annan freesync skärm men har tyvärr sålt datorn med 1080 till en vän så kan inte göra fler jämförelser.

Min gamla skärm AOC G2460PF

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning 2020:s "next-gen".

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk

Håller tummarna för tysta och svala kort under nvidias priser, känns inte direkt som det är köpläge hos något lag just nu med tanke på pris och prestanda på vad som erbjuds.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerxesYngve:

Håller tummarna för tysta och svala kort

Baserat på det Adored säger sig ha hört så verkar det tyvärr inte bli så...
https://youtu.be/Xg-o1wtE-ww

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Baserat på det Adored säger sig ha hört så verkar det tyvärr inte bli så...
https://youtu.be/Xg-o1wtE-ww

Skickades från m.sweclockers.com

"Säger sig ha hört..."
Youtube click-bait borde inte få länkas. :-/
CES är tre veckor bort, och det är väl första instans där vi kan få någon vettig information. Sedan får vi se vad som faktiskt levereras.

Permalänk
Medlem

Nästa bygge: Ryzen 2 och Navi!

Gimme now pls!!!!!!!!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk

@ipac: Drömma kan man men det är väl inte riktigt deras grej, lite som att Nvidia skulle börja tillverka riktigt billiga kort.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Youtube click-bait borde inte få länkas. :-/

Vilken tur att jag inte länka till Youtube click-bait då. Det är givetvis inte mer än ett rykte men Adored TV är den som står bakom den mesta av den "ryktes-bild" vi har om Navi i dagsläget.

Men ja, det är inte över fören den feta damen sjunger dvs då korten ligger i testlabben men då är det å andra sidan meningslöst att, vilket det var frågan om här, "hålla tummarna"/drömma oxå.

Skrivet av XerxesYngve:

@ipac: Drömma kan man

Det kan man absolut. Ville bara påpeka att internets Navi-sladdrare #1 försöker slå hål på dina drömmar.

Feta damen får avgöra om din dröm eller sladdraren hade rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

"Säger sig ha hört..."
Youtube click-bait borde inte få länkas. :-/
CES är tre veckor bort, och det är väl första instans där vi kan få någon vettig information. Sedan får vi se vad som faktiskt levereras.

Mmm, litar inte massor på Adored, men den videon hade lite intressanta räkneexempel.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Mmm, litar inte massor på Adored, men den videon hade lite intressanta räkneexempel.

Adored-snubben gör massor av påståenden. Det är så han drar in pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Adored-snubben gör massor av påståenden. Det är så han drar in pengar.

Aha. Det är alltså inte public service? Trodde han jobbade på SVT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Aha. Det är alltså inte public service? Trodde han jobbade på SVT.

Skickades från m.sweclockers.com

Så tro på honom. Han har sagt allt mellan himmel och jord så nåt måste hamna i närheten av sanningen. Själv tar jag hellre hårdvaru-info från Jocke&Jonna om man nu vill ha Youtubekällor.