Permalänk
Medlem

Firefoxbuggen i Debian

Hej!
För att få tillbaka sina tillägg så ska man ju se fixarna i about:studies, men där står det:
"This is a list of studies that you have participated in. No new studies will run.
Learn more"
klickar jag på "update preferences" för att aktivera så jag får fixen, så kan jag inte välja "Tillåt Firefox att automatiskt skicka teknisk och interaktionsdata till Mozilla" eftersom bockrutan är gråmakerad och kan då inte väljas. Jag antar att det beror på att Firefox är installerat från apt, eller rättare sagt, Firefox var förinstallerat.

Jag antar att jag helt enkelt får vänta på en uppdaterad Firefox från apt?

Jag har tillfälligt löst det med about:config och ändra xpinstall.signatures.required till false. Detta är inget jag gillar, men jag kommer inte installera något tillägg utanför Firefox egna.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Kör på det du har till måndag bara, att ändra required är en "låg" säkerhetsrisk. Jag kommer knappt bry mig att återställa det.

Permalänk
Medlem