Förvara dator i Ikea-möbel, risk för överhettning?

Permalänk
Medlem

Förvara dator i Ikea-möbel, risk för överhettning?

Ska bygga ett bord ch funderar på att ha denna hurts som bordsben.

Kommer detta att bidra till en drastisk tempökning eller är det möjligt att förvara datorn i denna?

Permalänk
Medlem

Möjligt är det väl men blir jäkligt dammigt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@clozed: Du kan ju utan problem göra lite fler hål i bak om du ska ha den mot väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clozed:

Ska bygga ett bord ch funderar på att ha denna hurts som bordsben.

Kommer detta att bidra till en drastisk tempökning eller är det möjligt att förvara datorn i denna?

Lite grann tror jag iaf men du kan alltid såga hål och montera en fläkt hurtsen så blir den sval nog skulle jag vilja tro

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Det kommer bli mycket varmare om den återcirkulerar varm luft. Så se till så den varma luften kommer ut där bak, sen ska det nog inte vara några större problem. Kanske en långsam 200mm fläkt som suger ut luften baktill?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB