Alphacool släpper sluten vattenkylare för AMD Radeon VII

Alphacool släpper sluten vattenkylare för AMD Radeon VII

AMD Radeon VII är först ut på 7 nanometer och samtliga grafikkort levereras tillsammans med referenskylaren. Nu släpper Alphacool ett alternativ, i form av en sluten vattenkylare.

Läs hela artikeln här

Vore kul att se hur bra den kyler, men jag har inga större förhoppningar!

Nej tack! Vill fortfarande inte ha vatten i datorn! Har provat med peltier "TEC" och liknande lösningar för minus grader, men nej!

Skrivet av Tomas1966:

Nej tack! Vill fortfarande inte ha vatten i datorn! Har provat med peltier "TEC" och liknande lösningar för minus grader, men nej!

Haft vatten i datorn i över ett år, tyst och fint

Här länge funderat på en sån här lösning för mitt loque ghost. Koppla både cpu och gpu till en sån här lösning och köra den i en L tophat..
Får se om det blir relevant när det är dags för nästa gen gpu och cpu från amd

Skrivet av Dalton Sleeper:

Vore kul att se hur bra den kyler, men jag har inga större förhoppningar!

Har ett sånt här på mitt KFA2 RTX 2080 sen i december, har funkat asbra. Så länge man har en chassifläkt eller något så det faktiskt blåser lite över GPU'n också så är det nog en fullduglig kyllösning. Har ett EVGA G2 1000W som överröstar pumpen, så det är rätt tyst med.

Med +550mhz på minnena och +75mhz på coren så når det ca. 54 grader under full belastning.

Är inne på min 3:e Alphacool AiO (garanti så inte betalat för 4 st) till mitt Vega 64. Hade verkligen funderat noga på om detta är märket man vill ge sina pengar. Sämre skit får man leta efter när det kommer till deras pumpar. Kyler dock riktigt bra - när den fungerar.

Skrivet av Aldric T:

Är inne på min 3:e Alphacool AiO (garanti så inte betalat för 4 st) till mitt Vega 64. Hade verkligen funderat noga på om detta är märket man vill ge sina pengar. Sämre skit får man leta efter när det kommer till deras pumpar. Kyler dock riktigt bra - när den fungerar.

Påminner om Swiftech H220i CPU kylare som jag körde ett tag, Kylde riktigt bra men pumpen fungerade aldrig längre än max 2 månader, Tror jag bytte ut den 4 gånger innan jag gav upp och köpte en Corsair H110 istället

Skrivet av Aldric T:

Det verkar inte spela någon roll vem som tillverkar pumpen. Inte ens Asetek verkar ju komma undan problemen med skallrande pumpar och pumpar som bara lägger av. Jag testade två st olika AIO till CPUn innan jag gav upp och gick till NH-D15. Det går inte att slå luft med något annat än custom-loop verkar det som. Och går en fläkt sönder på en luftkylare så byter man en fläkt. Med en AIO måste man reklamera och vänta snällt på att de ska byta ut den.

En relativt klumping lösning men tjocka slangar och feta kopplingar. Sen är det vara vattenkyla kring GPU. Tveksamt!

Skrivet av Tomas1966:

Har kört med MSI Sea Hawk X 1080GTX (Corsair som står för vattenkylningen) sedan den kom ut, funkat prima sedan dess.

Har någon hittat en test på denna?