Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

När jag gick med, så gick jag tredje ring gymnasium.
Och var den enda i min klass som hade intresse för datorer och PC spel.
Så var jag ganska utanför pga det. Så när jag hittade hit och blev medlem så kunde jag få prata, diskutera om det jag tyckte var intressant. Helt plötsligt var man inte killen som var utanför alla diskussioner, utan man var faktiskt med i den. Fick citat, meddelande etc.
Helt ny värld öppnades
Nu är det ju helt annorlunda i världen, nu är alla en "data nörd"
Skönt att få vara med tidigt i swec, och att man fick intresset så tidigt.. allt började med en Atari, Amiga sen 286, 486 dx2 (om man minns rätt)

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Var på gång och skulle bygga ny dator under våren 2012, men var helt ur matchen om vilken hårdvara som gällde för närvarande. Hade inte byggt nytt på väldigt länge, och haft en period då jag öht inte intresserade mig särskilt mycket för sådant heller. Tyckte Sweclockers köprådsforum verkade vettigt, och registrerade mig för att få mitt planerade bygge grönat.

Sen blev man kvar och det rullade vidare så att säga.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Minns ärligt talat inte hur mycket jag lurkade här innan jag registrerade mig, men när jag väl gjorde det så va det för att få tips om ett datorbygge. Då hade jag sparat pengar från mitt första jobb och kunde för första gången investera i en egen dator. Det va då som Windows 7-betan blev tillgänglig, så jag körde dual-boot Fedora Linux och Windows 7 beta.

Permalänk

Skulle till att bygga min första egna PC. Gick med i forumet för att få hjälp

Permalänk

Min dator kraschade utan anledning och jag fick hjälp här. Sedan dess har jag varit trogen medlem och sålt en del samt lärt mig hur man blir en bättre datorbyggare. Otroligt pålitliga personer här som man kan göra affärer med.

Permalänk
Medlem

Bodde i Norge innan jag flyttade hit, och var medlem på hardware.no sedan 2001. Tycker om teknikforum och diskussioner, sen var det bra övning för svenska språket och grammatiken.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Hade ett dött moderkort efter uppdatering av BIOS.
Fick inte "crashfree bios" att fungera. Fick det heller aldrig att fungera. Blev ett nytt moderkort.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Hade lite frågor om streaminghårdvara. Fick 0 svar, men blev kvar ändå.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Hängde till en början på Techsweden och upptäckte därefter Sweclockers.

Permalänk
Medlem

För att överklocka min AMD K6-2. Var reggad på den blåa tiden sen fick man registrera om sig till AMD durons era.

Permalänk
Medlem

Tydligen ville jag ha hjälp med att veta optimal timings på ett par gamla TwinMos PC3200 DDR minnesmoduler för att överklocka min dåvarande speldator, AMD Athlon XP2100+ (eller var det 2500+)

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Lära mig bygga dator

Ville lära mig bygga min egna första dator. och sweclockers verkade vara perfekt. samt roliga trådar dök upp titt som tätt. så man blev fast här., Och ångrar inte en sekund

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen man reggade sig här 2003-09-07 mest för det var bra och fina tester på sakerna och bra folk här ... före den tiden var det lite svårt att hitta bra sidor som inte var sponsrade av tillverkare och andra företag för att ge dom bra tester..
Sweclockers har bra tester och talar om klart vad dom gillar och inte gillar med sakerna ,,

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Gick in och kollade vad min första tråd var och det var såklart anledningen till varför jag blev medlem. Har läst nyheterna länge innan men aldrig haft behov att bli medlem tills jag skulle bygga min första dator.

oj oj oj vad man inte kunde något om datorer. "Om jag köper en socket med 775 måste jag köpa en cpu med socket 775?"

"Ju högre socket ju bättre? XD

"CPU'n det är den lilla lådan högst upp i vänstra hörnet?"

Komiskt att läsa 14år senare

Permalänk
Medlem

På den tiden (väldigt många år sedan) åkte jag runt på en del LAN. Det slutade med att jag hade en hel trave hårddiskar i burken och hade värmeproblem. Behövde ett forum för att dela tips för kylning och raidlösningar.

Permalänk
Avstängd

Jag gick med här pga jag vill lära mig mer och lära ut.

Dela erfarenheter och kunskap.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hade besökt sweclockers rätt länge innan jag blev medlem, enligt min historik verkar det som att jag skapade ett konto iom mitt första datorbygge. Verkar ha haft något problem med grafikkortet/moderkortet.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Jag är och har alltid varit i första hand en lurker.
Lurkade i något år innan jag blev medlem, och jag blev medlem mest för fraktfriheten hos Inet.

Sedan dess har mitt intresse och min kunskap om datorer ökat med tiden; nu är Sweclockers den sida på hela internet jag besökar oftast.

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde några ord
Permalänk
Medlem

Jag vill tacka @nikka för "Hur funkar det?". 14-åriga jag läste den boken både en, två och tre gånger och Sweclockers nämndes där. När det väl var dags för datorbygge registrerade jag mig här. Det var i fredagspanelens begynnelse. Gamla goda tider

https://www.sweclockers.com/artikel/16786-podcast-23-hur-funk...

Permalänk
Medlem

Jag blev medlem här efter att jag haft 2 sunkiga datorer och tänkte jag skulle göra lite research innan det var dags att köpa första datorn som jag fick bygga ihop själv.

Permalänk

Skaffa mer kött på benen. Utan swec. hade jag inte vågat mig på vatten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Reggade mig för att jag var i farten med att köpa en AMD socket 939 eller AM2 dator.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Hittade SweC när jag skulle köpa min första dator back in the days. Letade recensioner på Antec P180 som jag var sugen på att köpa, och SweC hade en recension på den. Läste på mig om allt om det chassiet innan jag slog till på ett köp. Ångrar inte en sekund att jag tog det chassiet framför Antec Sonata II. Men jag tror det tog ett tag innan jag reggade mig, lurker som jag var. Har blivit ett tusental inlägg sen 2007 men är inne och kollar forumet och artiklar/nyheter mer eller mindre varje dag.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Som nån annan skrev var jag en lurker i många år innan jag bestämde mig för att regga 2007

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Jag var förälskad i datorer och internet. Kändes som ett naturligt steg. Förmodligen skulle jag överklocka något också, hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
SpelClockers

Jag sökte på google "spela med andra svenskar" för ca 5 år sedan. Jag hade ingen aning om att denna sidan fanns innan jag sökte på google. Var så trött att min sambo alltid hade polare att spela med och jag kände mig ensam i mina MP spel.

Hittade hit och såg att det fanns en Mumble, anslöt mig och var väldigt feg i början och hoppade in i kanalen utan att säga något i början. Hoppade runt i olika kanaler. Men sedan tog jag mig modet att börja prata och se vad det var för folk.

5 år senare och jag har hunnit bli Admin i Spelclockers och för Geeks Discord!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk

Ingen aning faktiskt. Kontot är skapat 2010 men skrev inte min första tråd eller inlägg förrän 2012. Är ingen lurker heller, så mitt konto förblir en gåta.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid massvis med frågor om datorer osv, så det finns ju inget ställe som är vettigare att ställa dem på än sweclockers

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Först var det nog för att få hjälp med datorrelaterade problem som jag inte alls var kunnig inom back in början av 2010.

Men aktiv vart jag tack vare den allra första fredagspanelen.

Tänk att man var med om den första och vad spännande det var och lära sig inom hårdvara genom att "lyssna" snarare än att läsa i text.

Mitt första inlägg på den första fredagspanelen.

Cringe så det bara skriker... "Brann nätaggregatet"

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag träffade klasskamrater på gymnasiet som var medlemmar, och vi hade ju alla datorintresse.
Innan var jag medlem hos gamereactor, men sweclockers kändes som en mycket mer putsad kreation ärligt talat.

Sen tänkte jag börja med modding och annat, men det saknades motivation och målsättning.

Frågan är vad jag gör här nuförtiden, nyheterna och fredagspanelen är kul men annars känner jag att mitt datorintresse tappat lite.
Jag är inte säker, men jag tror jag såg den första fredagspanelen när den släpptes.
Veckans höjdpunkt! Tablåteve släng dig i väggen!

Och de flesta jag känner tycker nog att jag skulle satsat på garagemek eller fotboll istället för datorerna

Visa signatur

No man is free who is not master of himself