Alphacool släpper sluten vattenkylare för AMD Radeon VII

Permalänk
Melding Plague

Alphacool släpper sluten vattenkylare för AMD Radeon VII

AMD Radeon VII är först ut på 7 nanometer och samtliga grafikkort levereras tillsammans med referenskylaren. Nu släpper Alphacool ett alternativ, i form av en sluten vattenkylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore kul att se hur bra den kyler, men jag har inga större förhoppningar!

Permalänk

Nej tack! Vill fortfarande inte ha vatten i datorn! Har provat med peltier "TEC" och liknande lösningar för minus grader, men nej!

Visa signatur

Min burk:Asus Z170 pro gaming, 7700K@4,6, Hyper 212 Evo, 2x8GB Crucial Ballistix Sport ,Asus GTX 1060 Strix 3GB, SSD Intel 180GB, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomas1966:

Nej tack! Vill fortfarande inte ha vatten i datorn! Har provat med peltier "TEC" och liknande lösningar för minus grader, men nej!

Haft vatten i datorn i över ett år, tyst och fint

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Här länge funderat på en sån här lösning för mitt loque ghost. Koppla både cpu och gpu till en sån här lösning och köra den i en L tophat..
Får se om det blir relevant när det är dags för nästa gen gpu och cpu från amd

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vore kul att se hur bra den kyler, men jag har inga större förhoppningar!

Har ett sånt här på mitt KFA2 RTX 2080 sen i december, har funkat asbra. Så länge man har en chassifläkt eller något så det faktiskt blåser lite över GPU'n också så är det nog en fullduglig kyllösning. Har ett EVGA G2 1000W som överröstar pumpen, så det är rätt tyst med.

Med +550mhz på minnena och +75mhz på coren så når det ca. 54 grader under full belastning.

Visa signatur

9900k@5.0 Eisbaer Extreme - ASUS Z390 TUF -
Kingston HyperX 32gb 3200mhz - MSI 3080Ti Suprim x - 660p - Phanteks Enthoo719 - Phanteks Revo X 1200 - Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Är inne på min 3:e Alphacool AiO (garanti så inte betalat för 4 st) till mitt Vega 64. Hade verkligen funderat noga på om detta är märket man vill ge sina pengar. Sämre skit får man leta efter när det kommer till deras pumpar. Kyler dock riktigt bra - när den fungerar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Är inne på min 3:e Alphacool AiO (garanti så inte betalat för 4 st) till mitt Vega 64. Hade verkligen funderat noga på om detta är märket man vill ge sina pengar. Sämre skit får man leta efter när det kommer till deras pumpar. Kyler dock riktigt bra - när den fungerar.

Påminner om Swiftech H220i CPU kylare som jag körde ett tag, Kylde riktigt bra men pumpen fungerade aldrig längre än max 2 månader, Tror jag bytte ut den 4 gånger innan jag gav upp och köpte en Corsair H110 istället

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Aldric T:

Är inne på min 3:e Alphacool AiO (garanti så inte betalat för 4 st) till mitt Vega 64. Hade verkligen funderat noga på om detta är märket man vill ge sina pengar. Sämre skit får man leta efter när det kommer till deras pumpar. Kyler dock riktigt bra - när den fungerar.

Det verkar inte spela någon roll vem som tillverkar pumpen. Inte ens Asetek verkar ju komma undan problemen med skallrande pumpar och pumpar som bara lägger av. Jag testade två st olika AIO till CPUn innan jag gav upp och gick till NH-D15. Det går inte att slå luft med något annat än custom-loop verkar det som. Och går en fläkt sönder på en luftkylare så byter man en fläkt. Med en AIO måste man reklamera och vänta snällt på att de ska byta ut den.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

En relativt klumping lösning men tjocka slangar och feta kopplingar. Sen är det vara vattenkyla kring GPU. Tveksamt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas1966:

Nej tack! Vill fortfarande inte ha vatten i datorn! Har provat med peltier "TEC" och liknande lösningar för minus grader, men nej!

Har kört med MSI Sea Hawk X 1080GTX (Corsair som står för vattenkylningen) sedan den kom ut, funkat prima sedan dess.

Permalänk

Har någon hittat en test på denna?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS