Permalänk
Medlem

ADSL på en "vanlig" router?

Hej

Har flyttat till ny lägenhet och ny stad. Tyvärr har lägenheten bara 24 mbit ADSL... (Flyttat från 100/100 fiber).

Hur som helst, Telenor fuckade upp min beställning så nu har jag bara internet men ingen router och eftersom jag är i en ny stad där jag inte känner en kotte är internet ganska viktigt för mig.

Så jag tänkte eftersom jag har min gamla router D-Link dir-842 så var min tanke att svänga förbi Kjell imorgon och plocka upp en ADSL adapter (telefonuttag med ett rj11 uttag) samt en RJ11 till RJ45 kabel. Tror ni det kan funka? Eller måste man ha en specifik router för adsl?

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem

@AMDobba: Du måste ha själva "hårvaran" också så det där kommer inte fungera. Använd din telefon under tiden du väntar på ditt ADSL-modem/router. Sedan finns det väl en hel del medlemmar här som bor i Linköping som kan lån/hyra dig ett gammalt modem/router tills du får ditt från telenor kanske om du frågar.

Permalänk

@AMDobba:
Om man kollar på din router så ser det inte ut som att den har rätt ingång för ADSL, så otroligt tveksam på om det kommer att fungera..
Lider med dig, hoppas Telenor snabbar på allting.

Permalänk
Medlem

Du behöver ett ADSL-modem, det finns på bland annat på Kjell.