Rage 2 får systemkrav – Geforce GTX 1070 eller Radeon RX Vega 56 rekommenderas

Permalänk
Melding Plague

Rage 2 får systemkrav – Geforce GTX 1070 eller Radeon RX Vega 56 rekommenderas

Inför lanseringen den 14 maj avslöjas nu de officiella systemkraven för actionskjutaren Rage 2. Spelet bjuder på en färgsprakande och våldsam öppen värld, renderad av spelmotorn Apex.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte så farligt.

DoF och motion blur är det första jag deaktiverar i spel. Bara irriterande.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Så konsolspelarna som lirar på original PS4 och Xbox 1 får laggfest?

Low/medium 720P 20-30FPS..trevligt, FPS-dips ner till 15FPS med jämna mellanrum.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:

Med tanke på att de konsollerna är snart 6 år gamla så skulle det se skit ut i vilket fall som helst. För att ge en jämförelse, så var det ungefär när iphone 5s släpptes, och vi kommer förmodligen få iphone 11 inom en snar framtid.

Såhär sent så måste devs välja emellan spel som ser någorlunda OK ut eller sketen FPS. Vanligtvis brukar de gå med att spelen ser bättre ut då folk som spelar på konsoller brukar föredra det över fps. De som brukar prioritera FPS försöker oftast röra sig mot PC istället.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: enligt Feber.

"På konsol kommer spelet rulla i 1080p oavsett vilken plattform du spelar på, men vanliga PS4 och Xbox One kommer köra Rage 2 i 30 FPS medan Xbox One X och PS4 Pro kör spelet i 60 fps."

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

@VadSaDu: enligt Feber.

"På konsol kommer spelet rulla i 1080p oavsett vilken plattform du spelar på, men vanliga PS4 och Xbox One kommer köra Rage 2 i 30 FPS medan Xbox One X och PS4 Pro kör spelet i 60 fps."

Upplösning är ju inte allt, så det är low/medium och 20-30FPS med FPS-dips?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Kul att gamla Bettan håller än fast det börjar närma sej uppgradering 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Upplösning är ju inte allt, så det är low/medium och 20-30FPS med FPS-dips?

Vad får dig att tro att det skulle vara low/medium motsvarighet på PC och 20-30FPS? Det är väldigt ovanligt iaf på PS4.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Då får vi vänta och se om uppföljaren har en lika aggressiv automatisk skalning som det ursprungliga Rage.
Rage var ju pionjär vad gäller skalning efter prestanda.
Och då som nu var det en styggelse på en PC.
Men på konsoller är det ju ett måste om man skall kunna hävda "1080P at 60FPS !!!" utan att näsan växer 2 meter.

Permalänk

Hade helt missat det spelet. Nån som kan rekommendera en video eller artikel som går igenom hur spelet kommer vara? Det ska vara open world ser jag, då är jag intresserad av att veta om det kommer vara så att man kan gå runt och snacka med folk eller om det bara är skjuta eller skjutas, om man får quests, får xp och levlar, osv osv.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Hade helt missat det spelet. Nån som kan rekommendera en video eller artikel som går igenom hur spelet kommer vara? Det ska vara open world ser jag, då är jag intresserad av att veta om det kommer vara så att man kan gå runt och snacka med folk eller om det bara är skjuta eller skjutas, om man får quests, får xp och levlar, osv osv.

https://youtu.be/D0FIo52PjgU

https://youtu.be/7-3pWn1Hj_M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas att rx 580 hänger med.... vega 56 som rekommendation låter brutalt. Nu stod det inte i vilken upplösning, settings osv, men detta är ju Apex-engine som också användes i Just cause 4 samt Mad max.

Just cause 4 var väl ingen höjdare med optimeringen: https://www.techspot.com/review/1762-just-cause-4-benchmarks/
Men som man senare patchade bort och fifflar man med settings lite så kan man säkert uppnå 60 fps även på mid-range hårdvara:

Mad max däremot flöt på som smör. Hoppas optimerade drivrutiner hinner komma ut innan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kokkojambo:

Inte så farligt.

DoF och motion blur är det första jag deaktiverar i spel. Bara irriterande.

Kan vara bra att förklara va DoF betyder.
Det gör att allt som möjligtvis "inte skall" befinna sig i fokus blir suddigt, kostar prestanda och ger sämre bild med andra ord.
Motion blur, försöker efterlikna den gamla våtfilmens mjukhet i rörelser, funkar tyvärr inte så bra, men där förstår jag varför de försöker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Någon som blev sugen på själva spelet av den trailern?
Antar att det kan vara roligt att gå runt och döda, men den trailern var extremt avtändande.

Permalänk

Man uppgraderade från r9 280x till 2070 precis i tid då 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk

Det står att 1070 och veg56 är rekommendation inte minimum så tror dem gamla ps4orna och xbox1 klara av 1080p i 60fps. Rekommendationen är för 1440p och för ultra settingsen. Och många har gått till 1440p med högre hz än 60hz. Så har du en 1060 med 6gb så klarar du av spelet på högsta i 1080p i 60hz. Jag körde starwars battlefront 1 från 2015 i högsta med en 960 2gb trots att dem rekommenderade en 970 på 4gb med en i5-3570 och rekommendationen sa i5-6600 utan oc(hade ett mobo som gjorde alla non-k modeller till k modeller typ. Så rekommendationen är för att datorn inte ska över arbeta i spelet.. så har nu 1060 med 6gb så klarar ni er lätt i 1080p så dem gamla ps4orna och xbox1en kkara spelet utan problem...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Meh! Öken, tältpinnar och sandmongon. Vad är det för fel på Space marines och rymdstationer?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Vad får dig att tro att det skulle vara low/medium motsvarighet på PC och 20-30FPS? Det är väldigt ovanligt iaf på PS4.

Ja men om man upprepar det tillräckligt många gånger så kanske det blir sant. Det är iaf vad VadSaDu har inbillat sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förbeställt CE med ruckus the mutant talande vägg hängd tavla.... https://youtu.be/bJz_M-sYu9s den som inte blir upphetsad är helt galen. När jag såg early play videos och att det i princip är DOOM med pastelfärger och dålig humor. Då började jag svettas rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218488:

Någon som blev sugen på själva spelet av den trailern?
Antar att det kan vara roligt att gå runt och döda, men den trailern var extremt avtändande.

Hihi, spelet heter ju Rage.
Tror inte någon tänker att tjusningen är att döda, snarare en överlevnadsinstinkt och ett verktyg för att tävla (genom att skjuta). Lev dig in in spelet och miljön istället, jag tycker iaf det är lite tilltalande men blev inte sugen på att spela fast trailern var smårolig, speciellt oxen. Tänkte direkt hur fel det var ur dagens samhällsyn och att det skulle stöta vissa.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

För en som inte spelat det första spelet, ser lite Mad Maxigt ut, vilket jag gillar, är det free roaming i sådan miljö?

Trodde de skulle använda någon Id tech motor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan vara bra att förklara va DoF betyder.
Det gör att allt som möjligtvis "inte skall" befinna sig i fokus blir suddigt, kostar prestanda och ger sämre bild med andra ord.
Motion blur, försöker efterlikna den gamla våtfilmens mjukhet i rörelser, funkar tyvärr inte så bra, men där förstår jag varför de försöker.

Jag tycker om effekten om den används på ett bra sätt. Stängde alltid av det förr men tror det var ungefär vid Dark Souls som jag började ge det en chans och använder det om det inte är överdrivet mycket.

Det är en smaksak om det är en bra effekt eller inte, precis som "film grain" som också egentligen bara är en "försämring av bildkvalitén" men ändå kan påverka upplevelsen positivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Squallie:

Jag tycker om effekten om den används på ett bra sätt. Stängde alltid av det förr men tror det var ungefär vid Dark Souls som jag började ge det en chans och använder det om det inte är överdrivet mycket.

Det är en smaksak om det är en bra effekt eller inte, precis som "film grain" som också egentligen bara är en "försämring av bildkvalitén" men ändå kan påverka upplevelsen positivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var nog lite hård i mitt omdömme.
Som du säger, viktigt att man inte överdriver effekterna, anänds det subtilt kan det nog höja intrycket.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

synd att de inte kör DOOM motorn men den kanske inte hanterar så stora miljöer destruction osv som Just cause . Ska bli kul att testa detta iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

synd att de inte kör DOOM motorn men den kanske inte hanterar så stora miljöer destruction osv som Just cause . Ska bli kul att testa detta iaf.

Med tanke på att Just Cause 4 ser ut som en extremt stor och äcklig påse bajs och Avalance inte verkar göra något åt det så lär iaf inte jag förbeställa något Får se vad reviews och Let's play säger innan jag ens funderar på ett köp.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Med tanke på att Just Cause 4 ser ut som en extremt stor och äcklig påse bajs och Avalance inte verkar göra något åt det så lär iaf inte jag förbeställa något Får se vad reviews och Let's play säger innan jag ens funderar på ett köp.

haha aldrig lirat Just Cause men det låter illa, ser iaf snyggt ut på trailers men ja jag väntar också på lite reviews har slutat förboka spel sedan länge

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha aldrig lirat Just Cause men det låter illa, ser iaf snyggt ut på trailers men ja jag väntar också på lite reviews har slutat förboka spel sedan länge

Om du ska lira JC så plocka isf upp 3an Det är både snyggt ut och är roligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9