Byta ut Nokia 7 Plus mot likvärdig+tips vad göra med söndrig

Permalänk

Byta ut Nokia 7 Plus mot likvärdig+tips vad göra med söndrig

Hej,

jag har mobil nästan enbart för att det är kvickt att spara lite minnen med kameran. Förra sommaren köpte jag min Nokia 7 Plus för batteritiden, lagringen, priset och allmänt positiva omdömen även om kameran. Tappade den dock i backen och den går inte igång längre, i övrigt intakt. Skulle ev kunna köpa en ny likadan men tkr mig ha gnällt en del på hur den är att ha och göra med.

Värderar alltså

Prisvärd
Kamera
Lagring
Batteri

...

sedan undrar jag också vad jag ska göra med min telefon som inte går igång. Har en del bilder i den så vill inte slumpa åt okänd. Ringde försäkringsbolaget och de skickade 600 rakt av, 2800-värdeminskning och självrisk.

Tacksam

Permalänk

Om det är skärmen som har slocknat så bör du komma åt bilderna om du kopplar in den i en dator,
med förutsättningen att du inte har något skärmlås aktiverat.
Annars är det bara att börja felsöka, på/av-knapp, skärm, moderkort.

Du hade inte bilderna på ett minneskort? (dum fråga kanske, men kan vara lätt att missa!)
Edit: Du har inte googles molnlagring aktiverad och har således bilderna där om du loggar in med samma googlekonto på en dator?
Alt. Onedrive

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Hej,

jag har mobil nästan enbart för att det är kvickt att spara lite minnen med kameran. Förra sommaren köpte jag min Nokia 7 Plus för batteritiden, lagringen, priset och allmänt positiva omdömen även om kameran. Tappade den dock i backen och den går inte igång längre, i övrigt intakt. Skulle ev kunna köpa en ny likadan men tkr mig ha gnällt en del på hur den är att ha och göra med.

Värderar alltså

Prisvärd
Kamera
Lagring
Batteri

...

sedan undrar jag också vad jag ska göra med min telefon som inte går igång. Har en del bilder i den så vill inte slumpa åt okänd. Ringde försäkringsbolaget och de skickade 600 rakt av, 2800-värdeminskning och självrisk.

Tacksam

https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/mi-a2/xiaomi-mi-a2-...

denna är väl en värdig ersättare iallafall? nästan identisk telefon till billigare pris.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Om det är skärmen som har slocknat så bör du komma åt bilderna om du kopplar in den i en dator

Nu är det här inte riktigt min hemmaborg men jag tror skärmen fungerar. I början när jag försökte få igång den, så starta den som den brukar om den är urladdad och jag sätter den i laddning, start-up-skärmen kom upp tillsammans med vibrationen. Sedan starta den om och repeat tills jag drog ut laddningen. Nu får jag inte mycket bild i den längre.

Det är inte några viktiga bilder på den men ändå. Tack för tipsen, ska titta vidare på det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

https://www.mi-store.se/sv/mobiltelefoner/mi-a2/xiaomi-mi-a2-...

denna är väl en värdig ersättare iallafall? nästan identisk telefon till billigare pris.

Tack, ska kolla. Bra pris iallafall 🤩

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@kelly007x:
Om det inte är några viktiga bilder och du tror att skärmen fungerar kan du prova en Factory hard reset:

1. Se till att telefonen är avstängd
2. Koppla in telefonen i laddaren
3. Håll in volym upp + på/av-knappen tills recoverymenyn dyker upp.

Här navigerar du med volymknapparna upp och ner, samt på/av-knappen för att välja.
Välj "wipe data/factory reset" och bekräfta med på/av-knappen.
Välj "Yes--delete all user data" och bekräfta med på/av-knappen.
OBS detta raderar alltså allting på telefonen och den blir helt fabriksåterställd!

När den laddat klart väljer du "reboot system now"

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

@kelly007x:
Om det inte är några viktiga bilder och du tror att skärmen fungerar kan du prova en Factory hard reset:

1. Se till att telefonen är avstängd
2. Koppla in telefonen i laddaren
3. Håll in volym upp + på/av-knappen tills recoverymenyn dyker upp.

Här navigerar du med volymknapparna upp och ner, samt på/av-knappen för att välja.
Välj "wipe data/factory reset" och bekräfta med på/av-knappen.
Välj "Yes--delete all user data" och bekräfta med på/av-knappen.
OBS detta raderar alltså allting på telefonen och den blir helt fabriksåterställd!

När den laddat klart väljer du "reboot system now"

Tack ska prova! Gjorde enbart en soft när det begav sig, och så försökte jag försiktigt knacka den mot cementgolvet också 😁 Noobgissar att det är något med batteriet sett till hur det utvecklat sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hmm vafan nu gick den igång när jag anslöt den till en snabb USB- port på en bättre dator. Verkar inte ladda dock utan står på en prolle. Den har varit död några dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Hmm vafan nu gick den igång när jag anslöt den till en snabb USB- port på en bättre dator. Verkar inte ladda dock utan står på en prolle. Den har varit död några dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har testat att peta med en tandpetare i laddporten och kollat så inget damm sitter fast i laddporten?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Jo det har jag i omgångar och nu laddar den som vanligt när jag satte den i väggen.

Lyckligt slut, välkommet så man blir tårögd. Tack för alla tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nevermind, den ladda till 50 prollar och börja boota sådär igen med tillägget att det nu står no command 😀 Hann iaf vara in och molna bilderna, fanns nog en del viktiga ändå.

Skickades från m.sweclockers.com