FZ tar en första titt på Borderlands 3 – humor och action uppskruvade till elva

Permalänk
Melding Plague

FZ tar en första titt på Borderlands 3 – humor och action uppskruvade till elva

SweClockers syskonsajt FZ delar med sig av intryck från kommande Borderlands 3. De är mestadels positiva, då allt mer fokus lagts på det som gjort tidigare delar underhållande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag spelade ju igenom 1'a spelet nyss typ och mig gjorde inte spelet besviken, 40 underbara timmar av kaos.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Är sugen men pga Epic Store och 6 månaders extra väntan är hypen borta för länge sen för min del!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Nu kommer alla vuxna bebisar gråta om Epic Games Store, ja visst är det hemskt att bli av med några MB ram till ännu en launcher om man nu är intresserad av spelet.

Dock aldrig fastnat för BL spelen så denna titeln får bli ospelad.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

2200 timmar i borderlands 2 är inte nog till att jag skall stödja EGS för att komma åt trean.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Gött med lite råröj och skruvad humor i höstmörkret när detta släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Det blir PS4 för min del.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Skiter fullständigt i att det är en ny launcher, detta skall spelas av mig och mina polare.
Dag 1. Inget snack om saken, tvåan var så jäkla kul.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Nu kommer alla vuxna bebisar gråta om Epic Games Store, ja visst är det hemskt att bli av med några MB ram till ännu en launcher om man nu är intresserad av spelet.

Dock aldrig fastnat för BL spelen så denna titeln får bli ospelad.

Spelar både Borderlands 1-2 men jag gillar dem inte så mycket så att jag måste ha det dag 1 utan jag kan vänta för att få ha alla 3 spelen på steam

Permalänk
Medlem

Om Epic Games launcher teoretiskt sett hade varit bättre än Steam... hade man fortfarande ratat den? Varför ska Valve ha allas pengar för att de var först?

Jag kan dock hålla med, om spelen finns på båda plattformarna, då det splittrar användarbasen om inte crossplay finns... i övrigt ser jag inga direkta problem.

Upplys mig om problemen, om vi bortser från det ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Om Epic Games launcher teoretiskt sett hade varit bättre än Steam... hade man fortfarande ratat den? Varför ska Valve ha allas pengar för att de var först?

Jag kan dock hålla med, om spelen finns på båda plattformarna, då det splittrar användarbasen om inte crossplay finns... i övrigt ser jag inga direkta problem.

Upplys mig om problemen, om vi bortser från det ovan?

Många vill inte stödja Epics sätt att köpa sig in på marknaden och "tvinga" folk till att använda deras plattform för tredjepart-spel. De flesta här förstår de som har launchers för sina Egna spel även om det är sjukt störande att har femtioelva launchers igång.

Sen hjälper det ju inte att Epic kommer in på denna marknad 2018/2019 med en launcher som inte har funktioner folk förväntar sig av "2018/2019-standard", inte vad som var standard för 5-10 år sen. Släpper någon en produkt idag så måste den kunna konkurrera med dagens produkter i det segmentet, den ska inte konkurrera med något som är gammalt.

Ingen säger att Steam är perfekt och allt är guld och gröna skogar där. De har saker att jobba på samt bra om de kan sänka andelen de tar för försäljningarna.

Skrivet av hakd:

Nu kommer alla vuxna bebisar gråta om Epic Games Store, ja visst är det hemskt att bli av med några MB ram till ännu en launcher om man nu är intresserad av spelet.

Dock aldrig fastnat för BL spelen så denna titeln får bli ospelad.

Att kalla folk för vuxna bäbisar när de kritiserar ett företags metoder känner jag är inte tillför något till diskussionen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Väldigt skönt att dom kör sitt race och inte försöker få in någon BR eller andra populära saker från andra spel. Kommer nog bli många timmar framför det spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Nu kommer alla vuxna bebisar gråta om Epic Games Store, ja visst är det hemskt att bli av med några MB ram till ännu en launcher om man nu är intresserad av spelet.

Dock aldrig fastnat för BL spelen så denna titeln får bli ospelad.

Handlar väl mer för egen del om att jag redan har Borderlands 1 & 2 på Steam. Irriterande att behöva ha trean på Epic.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Nu kommer alla vuxna bebisar gråta om Epic Games Store, ja visst är det hemskt att bli av med några MB ram till ännu en launcher om man nu är intresserad av spelet.

Dock aldrig fastnat för BL spelen så denna titeln får bli ospelad.

Helt rätt. Riktiga män ställer upp på alla marknadens krav och villkor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fomi:

Om Epic Games launcher teoretiskt sett hade varit bättre än Steam... hade man fortfarande ratat den? Varför ska Valve ha allas pengar för att de var först?

Är rätt säker på att de flesta som klagar i de flesta fall hade ratat den iaf, ja. Man hade bara hittat andra anledningar. Tex Steam är ändå bra nog så varför byta när epic bara är lite bättre, eller man vill ha allt på ett ställe, något i den stilen. Inget fel med detta förstås, fullt förståeligt i det läget egentligen och jag håller med.

Men när/om utvecklare siktar på att tjäna lika via Steam och Epic, dvs vi slutkunder ser 50-100kr billigare spel via Epic...då är det nog en annan femma för många.

Jag kommer köpa via Epic nu pga TIDSexklusiviteter stör inte mig och vilken klient jag nyttjar kvittar. Utan exklusiviteter hade jag valt Steam förstås, har ju andra spel där, som jag nämnde i stycke ett blir det ju smidigare då. Men om jag sparat pengar på köp via Epic ist för att tvingas dit pga exklusivitet hade jag sagt hej då till Steam utan minsta tvekan. Smålänning som man är så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Är rätt säker på att de flesta som klagar i de flesta fall hade ratat den iaf, ja.
Skickades från m.sweclockers.com

Själv är jag rätt säker på att du har fel.

Permalänk
Proffsmoddare

Ser fram emot detta, dock väntar jag tills det släpps på riktigt och inte i nån exklusiv deal på epic store. Det finns inga andra spel där jag är intresserad av och jag tänker inte installera mer bloatware bara för bl3

Då är det förmodligen billigare dessutom

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

De kan sälja 20% mindre via epic game store och gå plus minus noll jämfört med om de släppt via steam och högre avgifter.
Så de högljudda mansbäbisarna som utgör 1% av användarna gör nog liten skillnad längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Och de som säger att de ska vänta på steam är nog samma som skulle vänta på en rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

De kan sälja 20% mindre via epic game store och gå plus minus noll jämfört med om de släppt via steam och högre avgifter.
Så de högljudda mansbäbisarna som utgör 1% av användarna gör nog liten skillnad längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Och de som säger att de ska vänta på steam är nog samma som skulle vänta på en rea.

Om man är mansbäbis för att man gnäller som vuxen då är nog alla som är ute och demonstrerar eller klagar över skatter och priser på dator delar etc en mansbäbis. XD
Är väl inget fel med att vänta på en rea? Vissa är ju snåla medans andra väntar på att få sina spel på en och samma Launcher vilket också inte är fel då alla gör ju som de vill.
Finns ju de som gillar Borderlands 1 och inte 2 / The Pre Sequel så det finns ju säkert folk som väntar då de kanske vill se hur spelet är först?
Eller måste man köpa spelet direkt bara för att det är Borderlands 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Om man är mansbäbis för att man gnäller som vuxen då är nog alla som är ute och demonstrerar eller klagar över skatter och priser på dator delar etc en mansbäbis. XD
Är väl inget fel med att vänta på en rea? Vissa är ju snåla medans andra väntar på att få sina spel på en och samma Launcher vilket också inte är fel då alla gör ju som de vill.
Finns ju de som gillar Borderlands 1 och inte 2 / The Pre Sequel så det finns ju säkert folk som väntar då de kanske vill se hur spelet är först?
Eller måste man köpa spelet direkt bara för att det är Borderlands 3?

Näy, you dånt have to buy et

Men uttrycket "jag vill spela det men väntar på rean" vilket används rätt flitigt har bytts ut till "jo, men först när det kommer till steam"

Att klaga och tjata för att man inte får saker på precis det sättet man själv vill är nått bäbisar och småbarn gör. Vuxna människor vet att livet inte funkar så. Men om man är vuxen och har det synsättet så blir man en... Mansbäbis eller tantbäbis.
Deal with it, världen finns inte till för just dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Näy, you dånt have to buy et

Men uttrycket "jag vill spela det men väntar på rean" vilket används rätt flitigt har bytts ut till "jo, men först när det kommer till steam"

Att klaga och tjata för att man inte får saker på precis det sättet man själv vill är nått bäbisar och småbarn gör. Vuxna människor vet att livet inte funkar så. Men om man är vuxen och har det synsättet så blir man en... Mansbäbis eller tantbäbis.
Deal with it, världen finns inte till för just dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Sur idag eller skrev du din första "kommentar" på grund av mina stavfel som blev när jag skriver via telefonen?
Låt dem fortsätta klaga, det drabbar ju ingen annan än dem själva.
Vi får säga som EA lärde oss.... Don't Like it Don't Buy it

Permalänk

Jag hoppas Mechromancer kommer, hysteriskt rolig klass

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Sur idag eller skrev du din första "kommentar" på grund av mina stavfel som blev när jag skriver via telefonen?
Låt dem fortsätta klaga, det drabbar ju ingen annan än dem själva.
Vi får säga som EA lärde oss.... Don't Like it Don't Buy it

Märkte faktiskt inga stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Märkte faktiskt inga stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha så fel det kan bli ibland XD

Permalänk
Medlem

Kommer köpa från Epic games för att stötta de. Tycker alla borde förstå detta iom vi i princip bara haft Steam som seriös spelåterförsäljare.

Det är aldrig bra för oss konsumenter när ett företag sitter på monopol och kan styra och ställa i princip allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Kommer köpa från Epic games för att stötta de. Tycker alla borde förstå detta iom vi i princip bara haft Steam som seriös spelåterförsäljare.

Det är aldrig bra för oss konsumenter när ett företag sitter på monopol och kan styra och ställa i princip allt.

När ska GoG få en bit av kakan då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Jag hoppas Mechromancer kommer, hysteriskt rolig klass

Ja, var första klassen jag testade i tvåan och det var precis som du skrev hysteriskt kul! Älskade också att hon slängde ur sig mycket fler roliga kommentarer än standardkaraktärerna.

Vore fint om hon eller ngt liknande kom som DLC även för trean också även om det skulle kännas lite udda att ha den klassen som DLC två ggr. Kan ju vara en gratis uppdatering tex? Nåväl...ANARCHY!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zemlan:

Ja, var första klassen jag testade i tvåan och det var precis som du skrev hysteriskt kul! Älskade också att hon slängde ur sig mycket fler roliga kommentarer än standardkaraktärerna.

Vore fint om hon eller ngt liknande kom som DLC även för trean också även om det skulle kännas lite udda att ha den klassen som DLC två ggr. Kan ju vara en gratis uppdatering tex? Nåväl...ANARCHY!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan nog tänka mig att Mechromancer dyker upp någonstans i spelet som lite "fan service". Dom brukar ju vara ganska bra på att hålla kvar vid karaktärerna. Vet att jag skulle uppskatta det iaf

Permalänk
Hjälpsam

Missnöjd över att Soldaterna som blev skjutna med kemvapen, eller eldvapen, inte lämnade samma "feedback" som i BL1.

"RAAAAARG!"
"AWAWAH!"
"GUGUGI!"
"AJ AJ AJ AJ!"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Bluääähhh, provade både ettan och tvåan och de var totalt värdelösa. Kan vara för att alla (eller många) beskrev det som "Fallout med bättre vapen". Man ska aldrig lyssna på människor. Spelade första spelet några timmar faktiskt, hoppades att det kanske skulle sluta vara korkat, men det hände aldrig. Så. Korkat. Spel.