Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

I samband med mitt första inköp av dator som jag och vän skulle bygga ihop. Blev medlem för att få lite tips helt enkelt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Minns inte när jag blev medlem första gången. Om dom hade användare som det är nu ens?
Men kollade ofta på ett forum som hette Daft på den tiden och hitta SweC via det.
Ville alltid precis som nu hålla koll på datordelar att som är aktuellt
Minns att jag för ca 10år sen hade ett litet avbrott från datorköp och byggen och när man skulle börja igen så kände man sig lite Lost, så därför fortsätter man

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ville ha hjälp samt kunna hjälpa andra användare. Gick i skolan och hade gott om tid över då, sen en massa jobb och nu ett jobb där jag har lite tid igen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det var rätt länge sen nu, men mitt intresse för teknik och datorer ledde mig hit.
Hur minns jag inte riktigt. Jag lurkade något år innan jag registrerade mig dock.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Som så många andra så var det ett par år sedan nu.. Jag kan ärligt säga att jag minns inte, men antar att det var mitt intresse för datorer som ledde mig hit. Enligt min profil tog det typ 8 år innan jag skapade en tråd, låter ytterst märkligt.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Föredetting

Vill minnas att det var något MOA-kval eller liknande överklockningstävling som hölls, och medlemsskap självfallet behövdes. Sedan har man successivt trappat upp närvaron i samband med att NH övergett sitt forum, även om man orkar mindre forum när man börjat bli gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd

Har lurkat en hel del innan men tydligen var det problem med systersonens dator som fick mig att regga iallafall då jag behövde hjälp av dessa trevliga och kunniga människor som bara blir fler.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/867257-asus-a8ne-fm-s

Nu firar man snart 10 år på detta forum dessutom.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

skulle skaffa min första speldator, men hade inte råd med en färdigbyggd. En vän sa att det var billigare att bygga själv och att jag kunde lära mig här hur man gjorde

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Dålig på hårdvara och ville ha hjälp med mitt första darorbygge.

Detta var typ 9 år sedan och datorn fungerar fortfarande och är den lite upphottad på sina ställen.

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem

Jag skulle bygga ihop min första dator, en Z97'a, och behövde lite råd om kompatabilitet. Sammanfattat; Fick all hjälp jag behövde och lite mer. Dessutom är det riktigt schysst stämning för det mesta (Finns väl kanske en och annan tråd där TS behöver sitt morgonkaffe), och det är en stor bidragande del till att jag stannar.

Sitter iofs mest på Discord i #Random nu för tiden, men SweC. har blivit en del av vardagen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg hur jag hittade till Sweclockers, men anledningen till att jag reggade mig var att jag läste i en tråd, om en medlem som hade problem med sin dator och som fick många olika tips på lösningar. Han hade lagt upp bilder på hur det såg ut med alla anslutningar av kablar till moderkortet. Det som ingen hade observerat var att en minnesmodul inte var helt nedtryckt och tråden började bli lång. Jag reggade mig då och påpekade det och problemet var löst. Jag fick då flera positiva kommentarer om det, vilket ju var kul. Det var i juli 2009.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jag hängde på andra forum innan men mitt intresse för datorer växte och jag insåg till slut att jag lurkade väldigt mycket på SweC. Tror det var att jag ville komma åt marknaden som fick mig att registrera mig. Sedan dröjde det lång tid från registrering till första inlägget.

Nu besöker jag SweC dagligen.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Hade problem med datorn och upptäckte att den flesta hjälpen på svenska finns här. Sen dess har jag försökt hjälpa andra också. Marknaden är ett stort plus. Använder sällan blocket nu för tiden.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Var väl för att diskutera överklockning och hårdvara.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

Hejsan
Jag har småkikat lite av och till sedan forumet kom till.. Jag reggade mig här i början av 2000talet för att fiska lite info på någon cpu eller liknande... sedan kom jag ifrån forumet(som på så många andra forum) då saker går i vågor här i livet.
Jag har inte en minsta susning av vad jag hade för användarnamn, eller om det ens finns kvar i någon inaktiv medlemslista. Nu kom jag tillbax för att jag på ett annat forum kom i diskussion om gammal hårdvaruhistorik och snubblade över retrodelen här på sweclockers som fick mig att försöka få igång några antika maskiner. Då en hårddisk hade kraschat, så reggade jag mig för att försöka hitta en ny hårddisk.
Så denna gången ska jag försöka komma ihåg mitt användarnamn.*hahaha*

Ha det kalasbra allihopa.

Permalänk
Medlem

15 år sedan. kommer faktiskt inte i håg. ska kolla mitt första inlägg. bör ge mig ett "humm" om varför.

HAHA! Letade upp mitt första inlägg:

(postat 2004)hjäälpp mig!!
tjena.. jag har ett problem jag har en ganska sunkig data med 1ghz 256 ram... och nu hade jag tänkt att klocka den,. jag har laddat hem Cpucool och fått upp den till 1200mhz..men sen när jag stänger av den. och slår på den igen så e mina inställningar borta går det att spara dom på något sätt?+ eller måste jag hålla på och mixa i bioset.. problemet är att fsbn och mutipliern inte syns där.. HJÖÖP mig!

//

Tror jag försökte klocka en HP dator(1 Ghz Celeron) om jag minns rätt.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

För att delta i diskussioner, läst SweClockers sedan 2011 någonstans. Innan skrev jag mycket i Youtube kommentarsfälten på diverse teknikkanaler men tycker inte YT har så speciellt bra format för diskussioner direkt.

Permalänk
Medlem

Först lurk i flera år. Sen behövdes det teknikassistans!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag skulle bygga en dator åt en kompis. Och jag visste inget om överklockning, men ville ge mest prestanda/krona.

Antagligen så glodde jag mest på allt som redan fanns att tillgå. Men till slut ställde jag uppenbarligen en fråga i tråden "Intels processorplaner för 2007–2010"

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Detta var spännande. Kikade på mitt första inlägg och tydligen hade jag problem med en CRT-monitor på den tiden och behövde hjälp.
Lite skoj att läsa, kommer inte ihåg det för fem öre. Inte ens att jag hade en sån skärm (Hyundai Q910) haha. Det var ett par år sen 2003 !

Av Myllerman 2003-12-07 22:37

"
Tror att min skärm börjar döö, men hoppas på att det är mitt föråldrade grafikort som är orsaken till problemen (har även klockat det för mycket ett par gånger).

1. c:a 2ggr/dag så knäpper det till i skärmen och det slocknar en sekund.
Låter som en statisk urladdning fast mycket högre.

2. Skärmen känns ofukuserad, blir ansträngande att läsa liten text även i 100hz.

3. Det är små flimrande streck över hela skärmen som man bara ser på nära håll.

Har inte råd med en ny skärm så jag skulle bli grymt sur om den slockna.

Hade du såna problem ?
"

Permalänk
Medlem

Har ingen aning längre angående specifik anledning, men det verkar ha dröjt några månader innan jag skrev mitt första inlägg efter att jag registrerade mig. Men skulle gissa att det är samma som jag är fortfarande mest är intresserad av i datorväg idag.
Tyst kylning till datorn.

Det var ju i perioden då jag hade börjat på Universitetet året innan och med 10 Mbit bredband rakt in i datorn, det var ju då intresset för datorer verkligen började blomma ut.

Var nog storkund hos Gtek när det begav sig och spenderade om jag inte minns fel mer på chassi och kylning än vad innehållet i datorn var värt

Permalänk
Medlem

Jag behövde köpråd angående ett ljudkort tror jag. Hade lurkat här ett bra tag innan så visste ju att det fanns folk som kunde svara på mina frågor

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Mitt första inlägg 2010 var köpråd.

Jag var 19, hade fått fast jobb och bodde själv. Ville uppgradera från gts8800 och slutade med dubbla gtx 580 så fick byta rubbet. Kommer fortfarande ihåg hur mycket det lät och hur halvdant det fungerade.

Men en jäkla massa fps och en rejäl epenis-förlängare blev det iaf!

Sen har jag bara hängt kvar, hjälpt andra och bett om hjälp. Går fortfarande in här minst en gång om dagen och kollar runt. Lurkar mest nu för tiden pga barn, skola och jobb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Jag hade ett tidigare konto från 2004 någon gång som jag registrerade för att kommentera på olika byggen och chassimoddar. Det, tillsammans med domänen jag då hade för att registrera det, har dessvärre försvunnit någon gång mellan gymnasiet som tog slut 2007 och när jag registrerade det här kontot.

Permalänk
Medlem

Även om jag är uppväxt med C64 och Amiga 500, så dröjde det till "Hem-PC-reformen" innan jag fick min första PC 1999. Det var en horribel Compaq Presario-historia som kunde bråka rätt rejält periodvis. Det var här jag ramlade på Sweclockers ("den blåa perioden"). Efter något år så fick jag nog med det ständigt återkommande strulet med Compaqen och med SweC-surfandet i ryggen, så beställde mig en ny burk med en AMD Athlon 1200MHz, Abit KT7A osv istället.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk

Drev dayofdefeat.nu från slutet av 02 och samtidigt internetcafeet Are3na och Ownage, ville ha koalitioner med flertalet av de populära siterna skapade första kontot i sammband med det
Så som flertalet av andra så har mitt första konto försvunnit med tiden och det gick några år innan jag reggade ett nytt konto igen för att kunna kommentera/fråga i forumet.

Permalänk
Medlem

Var påväg till Sydney, Australien och behövde en dator med bra batteritid och hyfsad prestanda för enklare spel. Fick bra med tips minns jag. Datorn räckte för WC3 och 720p filmtittande vilket räckte gott!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Reggade så man kunde kommentera och få hjälp, etc.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Den som minns saker för så länge sedan
Fast jag gillade idén och har alltid gillat nyheterna och forumet är roligt att läsa och lära sig nytt.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

@Gurt: 591 skapade trådar senare så känner jag att jag måste gå tillbaka å titta. x)
Jadu... Jag ville klocka skiten ur min gamla northwood-prolle och det här var det bästa stället att bolla idéer. Tror jag lärde mig bygga datorer till gamla flickvänner mm här back in the days. Varför blev du själv medlem?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...