Stänga av/ändra aura-belysningen på Asus Strix grafikkort

Permalänk

Stänga av/ändra aura-belysningen på Asus Strix grafikkort

Hej,
Skulle uppskatta hjälp med ovanstående. Fick hem datorn igår och allting verkar snurra klockrent. Det var enkelt att ställa in önskad mode, ljusstyrka och färg eller stänga av belysningen på Corsair-minnena, aoi-kylningen och mobo förutom Asus grafikkortet (2080 Ti).
Det känns ganska irriterande med en tegelsten som intensivt blinkar röd-orange i en annars svagt blå belyst låda.
Från början hade jag ett ROG Strix gaming Z390-F i ordern men ändrade mig i sista stunden så det blev ett Gigabyte Z390 Aorus Master. Ångrar det nu när jag ser den pulserande klumpen...
På Gigabytes moderkort styrs belysningen av RGBfusion, dock bara fläktarnas och minnets.
Jag har hämtat Aura sync mjukvaran från Asus men installationen misslyckas - förmodligen krävs det även ett moderkort av samma märke.
Finns det något sätt att stänga av led-belysningen på grafikkortet (utan att ta till drastiska medel ) eller är det något jag får leva med?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hej villket strix har du?
Har för mig att någon av varianterna hade en knapp för belysningen .

Sitter inte vid min dator nu så kan själv inte kika på mina.
/e

Visa signatur

| i9 12900KS | Ryujin ii 360 | MPG Z690 CARBON
| TUF 4080 OC | DDR5 64gb | 980PRO 1TB | 970PRO 2TB | Corsair Air540 | AX1200i |PG279Q | G915 | SuperlightX| Artics Pro |

Permalänk

@Elvine:

Hej,

Det är en Asus GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG Strix gaming OC.

Har googlat på typ "software disable turn off led asus geforce" men öppnade nu lådan och det finns en fysisk avstängning.

Stort tack!

Permalänk
Medlem

@CogitoErgoSum(?): Härligt när lösningen visade sig vara enkel :):)

Visa signatur

| i9 12900KS | Ryujin ii 360 | MPG Z690 CARBON
| TUF 4080 OC | DDR5 64gb | 980PRO 1TB | 970PRO 2TB | Corsair Air540 | AX1200i |PG279Q | G915 | SuperlightX| Artics Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CogitoErgoSum(?):

@Elvine:

Hej,

Det är en Asus GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG Strix gaming OC.

Har googlat på typ "software disable turn off led asus geforce" men öppnade nu lådan och det finns en fysisk avstängning.

Stort tack!

Vart på kortet sitter knappen? Hittar inte på mitt