Permalänk
Medlem

@thexps:
Det är inte action jag är ute efter, utan samma typ av kvalitet som genomsyrade de första säsongerna. Action är allt man får nuförtiden, utöver stockshots och icke-minnesvärda dialoger. Ledsen men jag är inte imponerad.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

@thexps:
Det är inte action jag är ute efter, utan samma typ av kvalitet som genomsyrade de första säsongerna. Action är allt man får nuförtiden, utöver stockshots och icke-minnesvärda dialoger. Ledsen men jag är inte imponerad.

Fast en stor del av dialogerna hittils har ju handlat om att knyta ihop och avsluta äventyret känns det som.
Tidigare säsonger, speciellt de 4 första har ju handlat oerhört mycket om att skapa story arcs.

Så det känns naturligt samtidigt som lite tråkigt att "komplexiteten" försvunnit lite.
De moment jag själv älskat i scerien är Tyrions dialoger, konflikter, och planerande vilket inte alls fått synas i S8.
Men, han har istället visat andra sidor som fortfarande fungerar med hans karaktär.

Däremot är det trevligt tycker jag att de 2 första avsnitten lät sig ha ett lägre tempo, för att bygga upp till avsnitt 3.
Jag är dock ingen fan av action-scener öht i film eller bokform så avsnitt 3 kunde gärna varit skapat lite annorlunda tycker jag. Man kan bygga strider utan att ha många klipp av action-sekvenser. Tex inledande rytten in i mörkret var grymt, oavsett om det var taktiskt katastrofalt för soldaterna.

Permalänk
Medlem

Någon mer som drog upp ljusstyrkan på TVn för att kunna se något?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Sidde: Vi är överens om allt det du skrivit. Dock anser jag fortfarande att S08 hittills lidit av ”pacing issues” - inte för att det är lågt tempo (i termer av frånvaro av action och liknande), utan helt enkelt för att respektive scen är för lång och innehållslös.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Så S08E03 kan sammanfattas som:
- De goda krafterna förbereder sig inför stormningen av Helm's Deep
- När det ser mörkt ut kommer Gandalf inridande med stora ljus
- Sen räcker det ändå inte till för att klå de onda krafterna
- Boromor dör för att rädda nån liten försvarslös typ
- I slutet löses allt genom att Eowyn hugger ner Witch-King of Angmar

Med tanke på att det som GRRM gick ut för att göra var att skapa fantasy som är mera realistisk, utan plot-armor och där de som agerar idealistiskt går sina öden till mötes så är det här ju en massiv besvikelse. De tog 7 säsonger och över 5000 sidor böcker, och kastade ut allt genom fönstret. Vad var poängen med Brans storyline? Vad var vitsen med att Jon kom tillbaka till liv? Dothrakin som bara blev en visuell effekt. Brotherhood without banners? Direwolves? Vad var backstoryn bakom The Others (aka White Walkers)? Vad var vitsen med att Arya skulle bli en Faceless Man om allt sen bara slutade i "Stick them with the pointy end"?

Grym besvikelse... Med tanke på vad det här gjorde för resten av tv-serien är det här antagligen nog det sämsta avsnitt TV jag nånsin har sett.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Så S08E03 kan sammanfattas som:
- De goda krafterna förbereder sig inför stormningen av Helm's Deep
- När det ser mörkt ut kommer Gandalf inridande med stora ljus
- Sen räcker det ändå inte till för att klå de onda krafterna
- Boromor dör för att rädda nån liten försvarslös typ
- I slutet löses allt genom att Eowyn hugger ner Witch-King of Angmar

Med tanke på att det som GRRM gick ut för att göra var att skapa fantasy som är mera realistisk, utan plot-armor och där de som agerar idealistiskt går sina öden till mötes så är det här ju en massiv besvikelse. De tog 7 säsonger och över 5000 sidor böcker, och kastade ut allt genom fönstret. Vad var poängen med Brans storyline? Vad var vitsen med att Jon kom tillbaka till liv? Dothrakin som bara blev en visuell effekt. Brotherhood without banners? Direwolves? Vad var backstoryn bakom The Others (aka White Walkers)? Vad var vitsen med att Arya skulle bli en Faceless Man om allt sen bara slutade i "Stick them with the pointy end"?

Grym besvikelse... Med tanke på vad det här gjorde för resten av tv-serien är det här antagligen nog det sämsta avsnitt TV jag nånsin har sett.

GRRM har ju sagt att han inte vet hur tv-serien slutar.
Serien började ju skilja sig en hel del från böckerna i säsong 5-6 så det ”riktiga” slutet kan bli rätt annorlunda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

GRRM har ju sagt att han inte vet hur tv-serien slutar.
Serien började ju skilja sig en hel del från böckerna i säsong 5-6 så det ”riktiga” slutet kan bli rätt annorlunda.

Visserligen, men man får ju i så fall hoppas att böckerna faktiskt får ett slut. Han är trots allt 70 år, och det är trots allt snart 8 år sedan senaste boken kom ut. Med A Dream of Spring som sista bok så kan GRRM fylla 80 år före vi får ett "riktigt" slut.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tycker det hade varit riktigt bra och dramatiskt om Daenerys hade dött när Jon lämnade henne. Känner att det hade gett en riktigt bra effekt om "hjälten" (Jon) bara drog och hon dog på kuppen samtidigt som han fortfarande inte var den som räddade Bran.

Som det är nu så håller jag med det många här säger, bara meningslösa side characters som fick stryka med och de stora namnen klarade sig helt orealistiskt.

Permalänk
Medlem

Att Cersei är "slutbossen" är inget som förvånar mig öht.
GoT är till stor del en mashup av sagan om ringen och rosornas krig.

I sagan om ringen (böckerna, inte filmen) så är inte allt frid och fröjd efter att hjältarna besegrar Sauron, utan hoberna upptäcker att innan de kan slå sig till ro så måste de rensa Fylke där Saruman ställt till all möjlig djävelskap.

Battle of Minas Tirith+Battle of the Black Gates = Battle for Winterfell. Stora ondskan, Sauron / Nightking besegras.
Scouring of the Shire = Battle for Kings Landing. Lilla ondskan, Saruman / Cersei besegras.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon mer som drog upp ljusstyrkan på TVn för att kunna se något?

Nej, inte ett dugg faktiskt, är så grymt nöjd fortfarande med att jag köpte OLED TV för ett par år sen! Här kommer den verkligen till sin rätt! Kommer aldrig kunna gå tillbaka till en vanlig led/lcd igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Visserligen, men man får ju i så fall hoppas att böckerna faktiskt får ett slut. Han är trots allt 70 år, och det är trots allt snart 8 år sedan senaste boken kom ut. Med A Dream of Spring som sista bok så kan GRRM fylla 80 år före vi får ett "riktigt" slut.

Vad jag läst jobbar han parallellt med de sista böckerna så de bör ju kunna komma rätt tätt.
Men du har helt klart en poäng, kan ju bli som Robert Jordan / Wheel of Time.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

De första 45 minuter av totalt mörker där man inte såg något gjorde att man man kände sig snuvad på största slaget i serien. Skulle ju vara inspirerat av Helms Deep, men blev ingenting istället.

Permalänk
Medlem

En bakom-kulisserna video.

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så blev jag extremt besviken på E03. Tyckte det var ett av de sämsta avsnitten so far.
2 avsnitt har hittils gått åt för att förbereda inför det stundande slaget, då hade jag gärna sett att allting var taktiskt korrekt.

För det första, varför tändes det inte massor med brasor på fältet så att katapulterna, trebucheerna och bågskyttarna kunde se vad de skulle skjuta på?
Varför skickades dothraki bara rakt in i sin död utan anledning.
Varför fanns det inget dike framför första försvarslinjen?
Varför var det ingen som sköt nånting öht när alla döda stod och väntade vid det brinnande diket?
Varför stod praktiskt taget ingen och försvarade murarna "Åh nej, dom klättrar upp. Skicka upp 5 personer dit!"
Sedan förstår jag inte varför the Others ens existerar, de tillförde ingenting under hela serien.

Jag tycker det hade varit bättre om allting skedde någorlunda taktiskt och 'koalitionen' presterade hyfsat bra men pga varje soldat som faller så är det en fiende så blev de till slut tillbaka-tryckta. Istället för att Night King måste stanna upp och hela världen slutar slåss så reser sig alla döda helt enkelt efter nån minut eller två. Alternativt att the Others är utspridda över slagfältet och sköter den uppgiften. (Tror ej detta är bekräftat i lore visserligen men med tanke på att de inte gjort någonting annat i hela serien så tycker jag att de kunde ta sig friheten att ge White Walkers kraften att återuppliva döda men inte lika kraftigt som Night King). Det hade gett mer feeling om de levande verkligen gjorde allt i sin makt för att vinna men trots det så går det inte att stå emot den enorma vågen av döda som kommer mot dom. Detta var faktiskt en av de största och mäktigaste arméerna någonsin samlade men dom fick stryk som om det bara var massa beväpnade bönder.

Jag blev väldigt besviken på E03, hade alltför höga förväntningar tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon mer som drog upp ljusstyrkan på TVn för att kunna se något?

Nej, med en TV som är duglig att visa detaljer i mörka scener och redan hyfsat korrekt inställd så var det inga problem att se något.

Däremot önskar man ju att det var bättre kvalité ändå.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte avsnittet var väldigt bra. En av de största och mäktigaste arméerna någonsin och bara helt blir överkörda av den enorma mängden döda. Att nattkungen bara nonchalant gick runt och gottade sig visar ju på hur otroligt säker han var på att världen inte hade en endaste liten chans.
Det var precis det vi skulle känna inför slutet av avsnittet...att de allierade egentligen aldrig haft en chans och att det var stenkört.
Det tycker jag lyckades bra.
Sen är jag frågande till ett par saker, varför satt Jon på draken vid Bran och inte gjorde någonting väääldigt länge? Speciellt när han såg hur folk dog i tusental.
Två, The red woman...???? Varför gå ut och dö när de vunnit???? Hade hon behållit halsbandet på så hade hon kunnat fortsätta. Fick ingen riktig förklaring till varför hon var tvungen att ta livet av sig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Helt ärligt så blev jag extremt besviken på E03. Tyckte det var ett av de sämsta avsnitten so far.
2 avsnitt har hittils gått åt för att förbereda inför det stundande slaget, då hade jag gärna sett att allting var taktiskt korrekt.

För det första, varför tändes det inte massor med brasor på fältet så att katapulterna, trebucheerna och bågskyttarna kunde se vad de skulle skjuta på?
Varför skickades dothraki bara rakt in i sin död utan anledning.
Varför fanns det inget dike framför första försvarslinjen?
Varför var det ingen som sköt nånting öht när alla döda stod och väntade vid det brinnande diket?
Varför stod praktiskt taget ingen och försvarade murarna "Åh nej, dom klättrar upp. Skicka upp 5 personer dit!"
Sedan förstår jag inte varför the Others ens existerar, de tillförde ingenting under hela serien.

Jag tycker det hade varit bättre om allting skedde någorlunda taktiskt och 'koalitionen' presterade hyfsat bra men pga varje soldat som faller så är det en fiende så blev de till slut tillbaka-tryckta. Istället för att Night King måste stanna upp och hela världen slutar slåss så reser sig alla döda helt enkelt efter nån minut eller två. Alternativt att the Others är utspridda över slagfältet och sköter den uppgiften. (Tror ej detta är bekräftat i lore visserligen men med tanke på att de inte gjort någonting annat i hela serien så tycker jag att de kunde ta sig friheten att ge White Walkers kraften att återuppliva döda men inte lika kraftigt som Night King). Det hade gett mer feeling om de levande verkligen gjorde allt i sin makt för att vinna men trots det så går det inte att stå emot den enorma vågen av döda som kommer mot dom. Detta var faktiskt en av de största och mäktigaste arméerna någonsin samlade men dom fick stryk som om det bara var massa beväpnade bönder.

Jag blev väldigt besviken på E03, hade alltför höga förväntningar tyvärr..

Jag håller med. Vi har personer som har varit med om flera krig, som har lång militärstrategisk erfarenhet... och så gör de enkla misstag när tiotusentals dör i onödan. Man tappar förtroendet för skrivandet. I böckerna och tidigare serien kände man att karaktärerna var verklighetstroget skrivna, och att de val de gjorde var ett resultat av de personer de var. I säsongerna efter att böckerna tog slut styrs karaktärerna av de punkter storyn behöver gå genom, vilket till stor del är fanservice.

Alla misstag är en följd av dåliga författare, och de favoriterna skyddas från sina misstag. Precis tvärtemot vad ASOIAF borde vara.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vad jag läst jobbar han parallellt med de sista böckerna så de bör ju kunna komma rätt tätt.
Men du har helt klart en poäng, kan ju bli som Robert Jordan / Wheel of Time.

Ja snälla, Låt Brandon skriva klart böckerna så de kommer någon gång..i den takten han spottar ur sig böcker har vi 6 & 7 boken under 6 månader.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Någon mer som drog upp ljusstyrkan på TVn för att kunna se något?

Fruktansvärt dåligt filmat. Man såg ingenting.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Två, The red woman...???? Varför gå ut och dö när de vunnit???? Hade hon behållit halsbandet på så hade hon kunnat fortsätta. Fick ingen riktig förklaring till varför hon var tvungen att ta livet av sig.

Om jag fattat allting rätt så levde hon genom ett syfte och det var att när kriget är vunnet så skulle hon få vila, precis som Beric Dondarrion som valde att inte återupplivas ännu en gång när han gjort sitt. Hon var ändå 402 år gammal när hon dog och hon levde på lånad tid genom halsbandet, och det plågade henne(vilket vi fick reda på redan i S6 när hon tog av sig det).

Själv så gillade jag avsnittet och jag störde mig heller inte på att det var för mörkt utan tycker snarare att det bidrog till det bättre. Sen kanske man inte ska se det i dagsljus, men då hela avsnittet utspelade sig under 'den långa natten' så tycker jag att det passade. Jag gillade även slutet av avsnittet. Med handen på hjärtat, Jon hade aldrig kunnat döda Night King. Han hade aldrig nått fram till honom och en svärdduell som varat i 10min+ hade känts sömnig och uppenbar enligt mig.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Fruktansvärt dåligt filmat. Man såg ingenting.

Farbror kanske behöver glasögon

Skämt åsido, om man nu verkligen hade svårt att se något så bör man se över inställningarna på sin TV och/eller dra för gardinerna. Visst var det mörka scener men jag hade inga problem att se vad som hände och som jag nämnde tidigare tycker jag det passade avsnittet att ha det så mörk.

Har man samma inställningar på TV:n som den skickades med från fabrik så kan man få en riktigt "åfan"-upplevelse med lite enkla knapptryck.

THX har en gratis app till iOS/android som gör det väldigt enkelt att ställa in TV:n på ett bra sätt. "THX tune-up" heter den på iOS i alla fall. Finns säker många andra appar som gör liknande.

Permalänk
Medlem

Sättet man format S08E03 har tyvärr förstört hela avslutningen av denna fantastiska serie.

Så otroligt många ologiska beslut, feghet och ren Hollywood-action istället för att ta fasta på det som man varit så bra på tidigare i serien.

Usch så otroligt dåligt...

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Sæga vad man vill om avsnittet, men herregud vilken smærta att se en så mørk episod genom ett ultrakomprimerat HBO Nordic. Det gør ont i sjælen att inte kunna få lite bættre kvalitet på en så storslagen serie som GOT ær, som man ær van vid via typ Netflix (4K, HDR etc.).

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Trunk:

Farbror kanske behöver glasögon

Skämt åsido, om man nu verkligen hade svårt att se något så bör man se över inställningarna på sin TV och/eller dra för gardinerna. Visst var det mörka scener men jag hade inga problem att se vad som hände och som jag nämnde tidigare tycker jag det passade avsnittet att ha det så mörk.

Har man samma inställningar på TV:n som den skickades med från fabrik så kan man få en riktigt "åfan"-upplevelse med lite enkla knapptryck.

THX har en gratis app till iOS/android som gör det väldigt enkelt att ställa in TV:n på ett bra sätt. "THX tune-up" heter den på iOS i alla fall. Finns säker många andra appar som gör liknande.

Jag är inte säker.
HBO Nordics strömtjänst är dassig, hög kompression och låg bitrate. Jag satt i ett helt mörkt rum, släckte tangentbordsbelysningen och de andra skärmarna för att kunna fokusera, och ändå tyckte jag det var suddigt, mörkt och artefaktjävligt. Jag kommer skaffa serien på Bluray när den släpps i sin helhet för att jämföra, och uppleva den "som det är tänkt", inte som HBO levererar strömmat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon mer som drog upp ljusstyrkan på TVn för att kunna se något?

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Fruktansvärt dåligt filmat. Man såg ingenting.

Även jag har har en OLED-TV och hade inga problem i ett nedsläckt rum under kvällen, ni kanske behöver se över era förutsättningar?

Dock blir ju som som sagt märkbart uppenbart att källmaterialet lider av en del brister i kvalitén.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Inte problem med ljuset, men kvaliten... tog ändå amazon versionen, den brukar vara bra, men denna gången va den sämre... men sen kollade jag lite från Nordic... harrejävlar vad sämre det va där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sättet man format S08E03 har tyvärr förstört hela avslutningen av denna fantastiska serie.

Så otroligt många ologiska beslut, feghet och ren Hollywood-action istället för att ta fasta på det som man varit så bra på tidigare i serien.

Usch så otroligt dåligt...

Kan inte annat än hålla med. Jag hade i princip förutspått hela avsnittet innan det ens sändes. Detta har inte varit möjligt i tidigare avsnitt då serien varit väldigt icke-mainstream.

Tråkigt med så framstressat slut på night King som ändå hängt med från s01e01 i princip.

Hårt komprimerat eller inte så var det ett dåligt skrivet avsnitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Tydligen har cmore bättre kvalitet än hbo nordic, lustigt nog. testade sida vid sida med en på jobbet som har.

Hbo nordic har alltid haft skräpkvalitet, särskilt mörka scener. Allt går dock att se om man har en bra tv (och god ljus-disciplin!).
Sista generationens panasonic-plasma är fortfarande kung på 1080p icke-hdr innehåll Nära nog oled kvalitet, helt utan black crush.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znappie:

Nej, inte ett dugg faktiskt, är så grymt nöjd fortfarande med att jag köpte OLED TV för ett par år sen! Här kommer den verkligen till sin rätt! Kommer aldrig kunna gå tillbaka till en vanlig led/lcd igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, där svart verkligen är svart

Skrivet av Squallie:

Nej, med en TV som är duglig att visa detaljer i mörka scener och redan hyfsat korrekt inställd så var det inga problem att se något.

Däremot önskar man ju att det var bättre kvalité ändå.

Drog ner persienner samt drog upp ljusstyrkan från 7/20 till 9/20 så blev det okej Men tycker ändå att det var onödigt mörkt och som du säger är kvalitén på HBO riktigt dålig (man ser färgskiftningar lite väl tydligt).

Skrivet av backspace:

Även jag har har en OLED-TV och hade inga problem i ett nedsläckt rum under kvällen, ni kanske behöver se över era förutsättningar?

Dock blir ju som som sagt märkbart uppenbart att källmaterialet lider av en del brister i kvalitén.

Jag har ingen OLED utan QLED vilket inte hanterar svärta lika bra. Men som sagt, alla verkar hålla med om att HBO har bristande kvalitet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Sötast

20% brightness, inga problem