FÖRBANNADE blocket...

Permalänk

FÖRBANNADE blocket...

Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp i en situation.

Jag har sålt två stycken datorer via blocket, jag och köparna kom överens om att använda oss utav blocketpaket då det verkade vara smidigt. Jag fyllde i måtten på paketen och sedan betalade köparna för sina saker. Där börjar problemen, för köparna står det någonting i stil med "din betalning har genomförts, bekräftelse kommer på mail". Ingen av köparna har fått någon bekräftelse på mail. Sedan till nästa problem, när köparna har betalat för tjänsten så ska jag som säljare få en fraktsedel. Jag har inte fått någon fraktsedel till någon av affärerna.

Nu till nästa problem, deras förbannat dåliga support. Först och främst så finns det inget nummer att ringa, men fine en chat går lika bra tänkte jag. Jag får tag i en "support" som säger att ärendet kommer att skickas vidare till deras "specialister" samt att jag kommer att få svar inom en timma. Jag väntar fyra timmar utan svar och kontakter sedan supporten igen som då säger att jag kommer att få svar innan dagens slut. Nu har det gått två dagar och jag har fortfarande inte fått något svar. Nu har mina köpare börjat misstänka mig för något fuffens. Jag ber då supporten snällt att skicka ett meddelande till mina köpare för att bekräfta att de har problem med sina tjänster (Som de har betalat för) men det har de tydligen inte möjlighet till att göra. Jag citerar "Det kan vi inte göra härifrån".

Vad ska jag ta mig till? De har en fruktansvärt nonchalant stil som äcklar mig till tusen. Visst om tjänsten "Blocketpaket" hade varit gratis så hade detta kanske var accepterbart men nu har mina köpare faktiskt betalat för tjänsten. Detta är sista gången jag använder mig utav blocketpaket iallafall.

Tacksam för svar om hur jag ska lösa detta mörker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteamGames:

Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp i en situation.

Jag har sålt två stycken datorer via blocket, jag och köparna kom överens om att använda oss utav blocketpaket då det verkade vara smidigt. Jag fyllde i måtten på paketen och sedan betalade köparna för sina saker. Där börjar problemen, för köparna står det någonting i stil med "din betalning har genomförts, bekräftelse kommer på mail". Ingen av köparna har fått någon bekräftelse på mail. Sedan till nästa problem, när köparna har betalat för tjänsten så ska jag som säljare få en fraktsedel. Jag har inte fått någon fraktsedel till någon av affärerna.

Nu till nästa problem, deras förbannat dåliga support. Först och främst så finns det inget nummer att ringa, men fine en chat går lika bra tänkte jag. Jag får tag i en "support" som säger att ärendet kommer att skickas vidare till deras "specialister" samt att jag kommer att få svar inom en timma. Jag väntar fyra timmar utan svar och kontakter sedan supporten igen som då säger att jag kommer att få svar innan dagens slut. Nu har det gått två dagar och jag har fortfarande inte fått något svar. Nu har mina köpare börjat misstänka mig för något fuffens. Jag ber då supporten snällt att skicka ett meddelande till mina köpare för att bekräfta att de har problem med sina tjänster (Som de har betalat för) men det har de tydligen inte möjlighet till att göra. Jag citerar "Det kan vi inte göra härifrån".

Vad ska jag ta mig till? De har en fruktansvärt nonchalant stil som äcklar mig till tusen. Visst om tjänsten "Blocketpaket" hade varit gratis så hade detta kanske var accepterbart men nu har mina köpare faktiskt betalat för tjänsten. Detta är sista gången jag använder mig utav blocketpaket iallafall.

Tacksam för svar om hur jag ska lösa detta mörker....

Kan det inte handla mycket om att det är helg nu?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

@blade80:
Jag skrev till dom sent på torsdag kväll, tycker att dom borde hunnit lösa det på fredagen? De säger även att deras "specialister" jobbar på helgen. Så ser inte riktigt vad problemet är.

Permalänk
Medlem

har använt blocketpaketet 100 tals gånger genom mina affärer på tradera och aldrig haft strul med det, dock är det jag personligen som betalat för det, du är helt säker på att de inte försöker scamma dig?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Oliver91:
Har fått bekräftelse från mina köpare, samt att supporten säger att allting ser "rätt" ut från deras sida. Samt att bynk har meddelat att "pengar är påväg, anmäl ett bankkonto".

Permalänk

Ännu en dag har passerat och de har inte lyckats lösa problemet. Kärleken till blocket är enorm vid detta lag!

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med blocketpaketet. Jag har absolut inte fog för det men min "känsla" säger att du gjort något fel då du matat in uppgifterna. Vad tror du om det?

Permalänk

Hade samma problem, paketet "försvann" i en vecka men allt såg bra ut när jag frågade vad som händer.

Köparen ångrade sig under tiden och jag förlorade pengar på det.

Skulden ligger hos schenker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Redigt oskön attityd du har.. Låt de reda ut problemet de har väl en backlogg av ärenden.. Ser inte varför du skulle vara någon form av guldkund med tanke på din attityd gentemot blocket

Permalänk
Avstängd

Tror du får låta detta ha sin gång, Finns nog ingenting man kan göra mer än att låta blocket fixa till problemet, Sen kan jag ochså tycka det är illa när dom lovar svar innan dagens slut och får det två dagar senare, Där tycker jag supporten har tabbat sig, Hoppas det löser sig.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Har blocket paketet ändrats på nå sätt?
Sist jag använt det så har köparen betalat när den hämtar ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

@plajton:
Det kan stämma att attityden är oskön vid detta lag, tycker dock att jag har en viss rätt att ha en sådan attityd med tanke på de svar jag får. Har inte fått någon ”ungefärlig” tid när det kan vara fixat, de kan inte avsluta affärerna för det går tydligen inte. Samt allt dessa snack om deras ”Specialister” börjar tro att det inte är rätt ord för dom. Kanske ”specialisterna utan koll” hade passat bättre 👍

Permalänk

@Molotov:
Det har ändrats till ”blocketpaket 2.0”. Alla transaktioner sker via Bynk, som håller pengarna medans varan fraktas samt testas. När köparen sedan godkänner att varan är korrekt så får säljaren pengarna.

Permalänk
Avstängd

Hela tanken med blocketpaketet är vansinnig. Du får skylla dig själv att du utsätter dig för sådan idioti. Speciellt som säljare.

Men nu vet du att du skall skippa det nästa gång, inget ont som inte har något gott med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteamGames:

@Molotov:
Det har ändrats till ”blocketpaket 2.0”. Alla transaktioner sker via Bynk, som håller pengarna medans varan fraktas samt testas. När köparen sedan godkänner att varan är korrekt så får säljaren pengarna.

Ok, tack för förtydligandet då är jag med.
Tråkigt att det strular

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

När jag använder mig av en hotmail adress så får jag inte heller fraktsedel eller bekräftelse. Sen valde jag ett gmail konto och då fungerade det varje gång...

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk

@OceanK:

Hmmm, både jag samt mina köpare använder sig utav hotmail adresser. Hur löste du det när du använde din hotmail adress?

Permalänk
Medlem

Jag fick skita i min hotmail adress o använde gmail, likaså köparen. @SteamGames:

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk

@OceanK:
Men gjorde ni om affären? För tydligen så kan inte ett genomfört köpt avbrytas enligt blocket. Vilket betyder att jag inte har någon chans att byta till Gmail.

Permalänk
Medlem

@SteamGames: jaja jag skrev om allt på nytt men med gmail adress o då fungerade det. köparen fick sån bekräftelse o skulle klicka OK och jag fick bekräftelse och även fraktsedlarna.

O detta va senast ngn månad sedan....

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Om det är problem med hotmail så kolla i spam/skräpmappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Om det är problem med hotmail så kolla i spam/skräpmappen.

i mitt fall hamnade dem inte ens där tyvärr då jag använde hotmail...trodde oxo det men icke.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk

@Pake:
Har inte fastnat i något slags spamfilter, har skannat hela hotmailen.

Permalänk

@OceanK:
Hur menar du med skrev om allt på nytt? Hittar inga alternativ till att göra om någonting. Tog du bort annonsen och sedan gjorde om det på det sättet?

Permalänk
Medlem

Tycker TS har all rätt att vara förbannad, finns inget som enerverar mig så mycket som: "Vi hör av oss om x timmar/dagar" och man inget hör, får ringa tillbaka och "vi hör av oss senast imorgon" osv.

Bättre då att säga från början att "vi har fullt upp och det kommer ta upp till en vecka" om det nu är så. Inte ge löften som inte kan hållas och inga ursäkter när de väl brutit mot löftena om och om igen.

Permalänk
Medlem

@SteamGames: tyvärr var det nog så jag gjorde ja. Hade samma problem som dig med supporten...tog för lång tid så fick lösa det själv på det sättet.

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Redigt oskön attityd du har.. Låt de reda ut problemet de har väl en backlogg av ärenden.. Ser inte varför du skulle vara någon form av guldkund med tanke på din attityd gentemot blocket

Du kan inte mena allvar. En seriös support hade ju isåfall sagt att man har mycket att göra och inte lova svar inom en dag och sen inte svara på två dar.

Är det dålig attityd att vilja få tjänsten man betalat för? Man är väl inte "guldkund" bara för att man vill få sin tjänst levererad korrekt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Hör och häpna! Nu har "utvecklare" börjat hjälpa till med ärendet. Från "specialister" till "utvecklare" nu gör vi framsteg! De har fortfarande ingen aning om när problemet är löst, dom kan fortfarande inte avsluta affären även fast att jag ber om det. De sitter heller inte på tekniken för att kunna kontakta mina köpare och förklara fallet.

Fortsättning följer.....

Permalänk
Medlem

Om ni alla använder Hotmail/Outlook och inte får några bekräftelser.
Dessutom inte finner något i spam.

Är det då inte läge att informera Blocket/Schibstedt att Microsoft kanske anser deras mail som spam och inte levererar mail till sina användare överhuvudtaget?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Om ni alla använder Hotmail/Outlook och inte får några bekräftelser.
Dessutom inte finner något i spam.

Är det då inte läge att informera Blocket/Schibstedt att Microsoft kanske anser deras mail som spam och inte levererar mail till sina användare överhuvudtaget?

Yup, detta måste lösas på den nivån. Men nu är ju ärendet på "Utvecklarnivå" så får väl se vad som sker. Det är dock ganska svårt (läs omständigt) att bli "unlistad" från Microsoft (Hotmail).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.