FÖRBANNADE blocket...
Hej alla glada, skulle behöva lite hjälp i en situation.
Jag har sålt två stycken datorer via blocket, jag och köparna kom överens om att använda oss utav blocketpaket då det verkade vara smidigt. Jag fyllde i måtten på paketen och sedan betalade köparna för sina saker. Där börjar problemen, för köparna står det någonting i stil med "din betalning har genomförts, bekräftelse kommer på mail". Ingen av köparna har fått någon bekräftelse på mail. Sedan till nästa problem, när köparna har betalat för tjänsten så ska jag som säljare få en fraktsedel. Jag har inte fått någon fraktsedel till någon av affärerna.
Nu till nästa problem, deras förbannat dåliga support. Först och främst så finns det inget nummer att ringa, men fine en chat går lika bra tänkte jag. Jag får tag i en "support" som säger att ärendet kommer att skickas vidare till deras "specialister" samt att jag kommer att få svar inom en timma. Jag väntar fyra timmar utan svar och kontakter sedan supporten igen som då säger att jag kommer att få svar innan dagens slut. Nu har det gått två dagar och jag har fortfarande inte fått något svar. Nu har mina köpare börjat misstänka mig för något fuffens. Jag ber då supporten snällt att skicka ett meddelande till mina köpare för att bekräfta att de har problem med sina tjänster (Som de har betalat för) men det har de tydligen inte möjlighet till att göra. Jag citerar "Det kan vi inte göra härifrån".
Vad ska jag ta mig till? De har en fruktansvärt nonchalant stil som äcklar mig till tusen. Visst om tjänsten "Blocketpaket" hade varit gratis så hade detta kanske var accepterbart men nu har mina köpare faktiskt betalat för tjänsten. Detta är sista gången jag använder mig utav blocketpaket iallafall.
Tacksam för svar om hur jag ska lösa detta mörker....