Vilka moderna konsoler äger du just nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rewoX:

@daskedennis: Håller med, sjukt besviken på att Sony inte införde en UHD-spelare i sin PS4 Pro åtminstone...

Speciellt när de har en ganska central roll i formatet själva.

Permalänk
Medlem

@emilakered

Hum, såg detta lite sent. Varför finns inte "Ingen" som svar...?

Ingen. Aldrig. Någonsin.

Om jag motiverar en aning.
Uppgradera, byta delar, reparera. Inget av det är något jag skulle ge mig på att göra på en "konsol" oavsett moddningar, svets kompetens eller elektronikkunnig.

Det har man en PC för.

Vi verkar också se fler spel som är skrivna för konsol, men också portas till PC. Nu har jag inte många exempel, men ett jag gillar och följer är ju Darksiders.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Som någon sa så funkar en usb till hdmi adapter, me switchen behöver även ström för att faktiskt aktivera det dockade läget, och då kommer vi tillbaka till det här med kompatibel laddare.

I dockat läge kräver switchen 15V från laddaren. Det är så enkelt. Har för mig att alla usb-c laddare måste kunna ge 5v, och detta är vad som laddar de flesta mobiler och även switchen i handhållet läge. Laptops brukar behöva mer och många vägrar ladda med 5V, samma med en dockad switch. Min Dell xps13 laddar bara med 20V t.ex. Så kolla efter laddare som stöder 15V med minst 2,6A.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla usb-c till hdmi-adaptrar fungerar inte. Nu råkar jag ha en sån och en extra original-laddare. Så visst, är du tekniskt lagd, kan läsa på dig och beställa extraprylar så fungerar det. Men det är inte riktigt min poäng. Det som stör mig är att det inte fungerar som standard, utan donglar. Eller för den delen att Nintendo inte säljer någon "resedocka" själva.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

PS 4 Pro & Xbox One X.. Jag hoppas att MS kommer med lite goa spel framöver. Dom ligger efter men jag läste rykte om att Ninja Theory jobbar på något som kan bli stort. Men vi får se

Permalänk
Medlem

Tycker denna röstningen är väldigt kul

Jag själv hade uppfattningen att Ps4 låg på topp en hel del före xbox, vilket stämmer ganska så bra. Det jag däremot inte visste var att ps4 pro har sålt så mycket.

Xbox one trodde jag ändå skulle ligga närmare ps4.

Nintendo förväntade jag mig att skulle ligga sist av de 3 märkerna, ack så fel jag tog där.

Nu gäller just detta sweclockers, så hur det ligger till i övriga världen kan inte direkt reflekteras med detta.

Skrivet av Homdax:

@emilakered

Hum, såg detta lite sent. Varför finns inte "Ingen" som svar...?

Ingen. Aldrig. Någonsin.

Om jag motiverar en aning.
Uppgradera, byta delar, reparera. Inget av det är något jag skulle ge mig på att göra på en "konsol" oavsett moddningar, svets kompetens eller elektronikkunnig.

Det har man en PC för.

Vi verkar också se fler spel som är skrivna för konsol, men också portas till PC. Nu har jag inte många exempel, men ett jag gillar och följer är ju Darksiders.

Ingen = avstå röst. Eller specificera i tråden som du precis gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har förvisso en PS4 men jag spelar definitivt mer dreamcast och saturn. Tycker inte att det fanns några kul exclusives så har mest PS4an för plex. Ganska underväldigande, tyckte PS3 hade mer att erbjuda men det kan väl lika gärna vara nostalgi.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

har alla nintendo konsoler förutom switch.. nångång måste man ju lära sig att det inte kommer några bra spel längre...

Permalänk
Medlem

Har PS4 för exklusiva spel och en Nintendo 3DS. Funderat på en Switch men vore trevligt om de släppte en version med bättre prestanda och det är fortfarande rätt få bra exklusiva spel till den.

Har ett gäng äldre konsoler med, den enda konsol som jag haft men inte äger längre är min gamla PS1 som gick sönder, men både PS2 och PS3 tar ju PS1 spel så inte alltför farligt.

Permalänk
Medlem

Köpte ett ps4 vid gta 5 lanseringen, hade en för liten tv (32") så köpte en 50" dagen efter. Spelade ut gta och har knappt rört konsolen för spel sen dess. Körde lite apex med några vänner som inte gått över till dator ännu men för övrigt agerar den som en mediamaskin för netflix och liknande.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Ingen = avstå röst. Eller specificera i tråden som du precis gjorde.

Men då har man ingen aning om hur många det är som inte äger några konsoler av de som läser tråden och även har intresse av att svara. Tycker nog att den informationen är ganska intressant också.

Permalänk
Medlem

PS4 Pro och en Vita samt en Raspberry PI för retrospel.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jag har en massa gamla konsoller, inte ett enda nytt. Senaste köpet var ett PS3.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Har inte så många nyare konsoller. Kör på 3ds, vita, psp go, ps2 o h xbox 360

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äger en Wii U, använder den dock nästan aldrig.
Skulle vilja ha en nintendo switch men det har jag inga pengar för.

PS4 eller Xbox känns som slöseri när man kan spela de flesta spelen på datorn ändå, med ett tangentbord och mus istället för handkontroll. Men det är bara min åsikt.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Haft en hel del konsoler i min ägo under min uppväxt.

Har kvar:
Game&Watch
Tror det är ett ex av Snoopy Tennis om jag inte missminner mig.

Gameboy (orginalet)
På den här lirades det Tetris, Super Mario Land, Wario Land och Pokemon Red en hel del.

SNES
Mycket Super mario kart, Super Mario World och Donkey Kong Country, nostalgi

PS1
Spelade mycket på den här konsolen när jag var mellan 7-11år, upptäckte JRPG genren och Final Fantasy 7 som än idag är mitt absoluta favorit spel of all time.

PS2
Spelade den här mest mellan 2002-2007, mest för Metal Gear Solid och Final Fantasy, den står kvar och samlar damm hos föräldrarna i källaren.

PSP
Köpte den vintern 2005, så en bit före EU release. Japansk modell med amerikanskt Ridge Racer. Såfort homebrew scenen kickade igång så var det att modda den direkt, använde den aktivt fram till cirka 2009, står kvar hos mina föräldrar i någon låda.

Switch
Köpte denna våren 2017 när den var ny, använder den fortfarande dagligen, en av de bästa och mest smidiga konsoler jag någonsin ägt.

Sportel XY4 (tror jag namnet är)
Gammal Pong klon maskin från 70talet som jag fick ärva från mormor efter att hon gick bort, testade faktist konsolen för någon vecka sen, va tvungen att köpa batterier eftersom strömkabeln inte fanns kvar och den fungerade faktist helt utan problem, att spela Pong på en 55tum 4K Tv med RF modulator kändes lite weird minst sagt

SNES Mini
Behöver nog inte förklara varför den införskaffades Givetvis har jag kvar den.

Haft:
N64
Hade denna under en kort period mellan 1998-2000, Super Mario64, Goldeneye, Zelda, Pokemon Stadium, Perfect Dark, många roliga timmar.

Gameboy Color
Hade denna mest för Pokemon liren då det blev olidigt att spela på den gamla Gameboyen.

Gameboy Advance
Hade några spel på den här som Castlevania lir etc men sålde tillslut den här konsolen pga kass backlighting.

Gameboy Advance SP
Skaffades som ersättare till GBA, det var nice men jag gjorde mig av med den efter något år.

Nintendo 3DS
Fick den som en leftover gåva, en polare som rensade bort lite av sina konsoler, men använt den ytterst lite, vi snackar om första modellen, gillade inte den alls.

Gamecube
Hade denna mellan 2002-2004, står numera hemma hos min syster.

Xbox
Julklapp år 2002 till mig, fick den med Halo och Jet Set Radio Future. Dröjde bara någon månad efter rusade jag till PSX-Care med den med en 120GB IDE disk och bad dom modda den
Sålde den runt 2005, något jag faktist ångrar idag....

Ps3 fat 40gb
Använde mellan 2008-2013, helt ok spel på den men hade mer spel på xbox360.

Xbox360 Premium
Hade denna mellan 2007-2013, minns att jag softmoddade DVD läsaren tillslut för jag hade inget tålamod inför Halo4 släppet

Xbox360 Slim
Införskaffades enbart för att jag behövde en xbox360 med hdmi och för att jag var för lat för att softmodda/patcha om dvdläsaren på xbox360 premium.

PS4
Ägde denna mellan 2014-2018, hade en del roliga timmar på denna konsol som Final Fantasy 15, Metal Gear Solid 5, Project Cars, GTA5 etc etc, men såldes våren 2018 pga ekonomiska bekymmer jag hade just då och pga spel intresset började dala.

PS VITA
Hade denna mellan 2014-2016, sålde pga flera faktorer, dyra minneskort, brist på bra spel etc etc, hade OLED versionen.

Spelar mestadels sporadiskt ibland på PC numera (via Steam med Linux).
Men eftersom Final Fantasy 7 remaken kommer nästa år (2020) så blev jag lite sugen på en PS5.
Och när jag såg Halo Infinite på Microsofts konferens så blev jag lite sugen även på Xbox Scarlett.
Så det kanske blir en next-gen Xbox + PS5 2020-2021 trots allt

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk
Medlem

Lade nyss vantarna på en Nintendo Switch, begagnad från 2017 och i fint skick. Har aldrig ägt en så ny konsol förut, har alltid legat ganska långt efter pga snålhet osv.

Men nu har vi visst snöat in på Nintendo, först Wii, sedan Wii U, 3DS och Switch. Barnen blir glada. (Sedan tidigare har vi en N64 och Gamecube, men de samlar damm. Och en Amiga cd32)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Nes , N64 , Gamecube ,Wii , Wii u ,Nes Classic, Snes mini, ds lite

Ps 1 , Ps 2 , Ps 3

Xbox , Xbox 360

Commodore 64 med bandstation, inte använd på minst 15 år. dags att ta fram o testa igen

Permalänk
Medlem

Har 31 konsoler/enheter totalt. Allt från äldre till nyare:)

Av de klassar jag följande som ”moderna”
Xbox one S 500 GB
Wii u Zelda edition
PS4 slim vit 500 GB
Switch Mario Odyssey edition
3ds xl snes edition
Ps4 pro GoW edition

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

PS4, dock används den aldrig då jag hellre sitter vid datorn.

Skickades från m.sweclockers.com