Webhallen - bonusnivåer

Permalänk

Har de tagit bort VIP kassan?

I början av tråden talades de om den men jag har aldrig sett den som förmån, jag är på nivå vit.

Det är typ det ända som jag skulle kunna tänka mig använda av deras bonusar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Har de tagit bort VIP kassan?

I början av tråden talades de om den men jag har aldrig sett den som förmån, jag är på nivå vit.

Det är typ det ända som jag skulle kunna tänka mig använda av deras bonusar.

Nej, jag har sett det i några butiker i Stockholm

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Har de tagit bort VIP kassan?

I början av tråden talades de om den men jag har aldrig sett den som förmån, jag är på nivå vit.

Det är typ det ända som jag skulle kunna tänka mig använda av deras bonusar.

Det skulle inte förvåna mig i vårat land om dom var tvungna att ta bort VIP kassorna för andra känner sig kränkta att man "tränger sig före" även när man har full rätt att göra det för man är VIP

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Har de tagit bort VIP kassan?

I början av tråden talades de om den men jag har aldrig sett den som förmån, jag är på nivå vit.

Det är typ det ända som jag skulle kunna tänka mig använda av deras bonusar.

Har inte sett den i någon av butikerna jag besökt (Uppsala, 3 x GBG, Västerås, Helsingborg - de två sistnämnda är numera nerlagda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Har de tagit bort VIP kassan?

I början av tråden talades de om den men jag har aldrig sett den som förmån, jag är på nivå vit.

Det är typ det ända som jag skulle kunna tänka mig använda av deras bonusar.

Sist jag var i Linköpingsbutiken fanns där en VIP-kassa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nej, jag har sett det i några butiker i Stockholm

Skrivet av serdyllon:

Har inte sett den i någon av butikerna jag besökt (Uppsala, 3 x GBG, Västerås, Helsingborg - de två sistnämnda är numera nerlagda).

Skrivet av Wifi:

Sist jag var i Linköpingsbutiken fanns där en VIP-kassa.

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry jag var otydlig.

Jodå, de finns i butikerna, men i början av tråden så står det att man i medlemsnivå vit skulle få tillgång till den. Jag har det dock inte.

Har de flyttat upp den en nivå? Eller är det bara något jag missat?

Permalänk
Webhallen

Halloj!

Vi håller på att designa om VIP-kassan, så det är just nu inget vi skyltar med öppet förrän det är klart (Soon TM). De som är White och uppåt kan dock gå till första kassan i butikerna och säga att de är VIP så löser vi det ändå

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Halloj!

Vi håller på att designa om VIP-kassan, så det är just nu inget vi skyltar med öppet förrän det är klart (Soon TM). De som är White och uppåt kan dock gå till första kassan i butikerna och säga att de är VIP så löser vi det ändå

Intressant, den jag pratade med om VIP, för jag såg den för sent, så sa han att det bara gällde för de som är medlem med svart och inte vit som jag är

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Webhallen

@jnsson: Hoppsan Kerstin, då får vi låta djungeltelegrafen gå internt. White och uppåt är det som gäller för VIP

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Halloj!

Vi håller på att designa om VIP-kassan, så det är just nu inget vi skyltar med öppet förrän det är klart (Soon TM). De som är White och uppåt kan dock gå till första kassan i butikerna och säga att de är VIP så löser vi det ändå

Är det kassa nummer 1, som är den första eller är det den med lägst nummer som är öppen som anses vara nummer 1?

Jag måste säga att det skulle kännas konstigt att bara gå fram till en kassa och ställa sig där som en liten svans till personen framför tala om att man är på tur. De flesta svenssons och johanssons som handlar kanske inte ens vet om att det finns en sådant system.

För jag gissar att man måste göra så för att förhindra att kassa-personalen trycker fram ett nytt nummer efter avslutad betjäning?

Permalänk
Medlem

Ser redan nu framför mig artikeln i Aftonbladet "Vita går före i kön på Webbhallen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Det skulle inte förvåna mig i vårat land om dom var tvungna att ta bort VIP kassorna för andra känner sig kränkta att man "tränger sig före" även när man har full rätt att göra det för man är VIP

Det som förvånar en ännu mindre är att folk verkar bli kränkta av att folk upplever sig kränkta

Med det sagt är jag inte vän av vip-kassor även fast jag har rätt nivå för att använda dom. Men men, finns ändå inga vip-kassor här ute i skogen så det är en ickefråga.

Permalänk
Webhallen

@Mickeboy: Hoppsan, det föll vissst bort ett par ord. Det går bra att gå fram till första bästa lediga kassa så hjälper personalen dig, eller så kan man ställa sig bakom kunden som får hjälp och invänta sin tur (istället för att ta en kölapp). I vissa butiker finns det dock VIP-skyltar uppsatta, då är det specifikt de kassorna som gäller. Precis som du säger är det inte en helt friktionsfri upplevelse, men vi har något speciellt i åtanke som löser det problemet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag ligger på bronze. Kommer det erbjudanden/insider brev/nyhets brev som bara dom på högre nivå kan se? @Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen

@Alahadi: Ja och nej Det finns erbjudanden som enbart är tillgängliga för högre medlemsklasser, erbjudanden som är öppna för alla medlemsnivåer, samt erbjudanden som är öppna för alla men fördelaktigare för högre medlemsnivåer.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Halloj!

Vi håller på att designa om VIP-kassan, så det är just nu inget vi skyltar med öppet förrän det är klart (Soon TM). De som är White och uppåt kan dock gå till första kassan i butikerna och säga att de är VIP så löser vi det ändå

Jag har status vit nivå 15,
De senaste gångerna jag gått in i butik mall of scandinavia och i infracity så har det känts som att man inte är värd ett skit,
Som senast i mall of scandinavia. 2 personer i kassorns, 1 kund i kassa 3. Jag går fram till kassa 1 säger att jag är vip och att jag vill hämta ut en beställning, då säger personalen att dem inte jobbar så att jag ska ta en kölapp och vänta på min tur. Sen nästan fräste han åt mig och gick in i lagret.
Var sista gången jag går in i en butik och börjar även försöka prioritera bort webbhallen numera i den mån som går

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är "Black" och tar nummerlapp som alla andra. Visste inte det fanns varianter.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Kanske är blind men var tusan ser man statistiken på hur mycket man köpt och hur länge man varit medlem? Nu vet jag att jag varit medlem i 17 år för att jag har en trophy på det. Är på vit nivå för övrigt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kanske är blind men var tusan ser man statistiken på hur mycket man köpt och hur länge man varit medlem? Nu vet jag att jag varit medlem i 17 år för att jag har en trophy på det. Är på vit nivå för övrigt.

Statistiken ser man tyvärr bara på den gamla sidan, så du får gå till classic.webhallen.se och sedan gå in under din profil där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Statistik för hämtade/skickade ordrar under perioden 2003-04-17 – 2019-04-29.
Antal ordrar: 128 st, antal produkter: 254 st, total köpsumma: 118375 kr.

Det har blivit en del genom åren.

@jnsson: Stort tack

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Webhallen

@Larji: Hej! Jättetråkigt att höra att du har haft en dålig upplevelse av Webhallen när du har besökt vår butik i MoS. Jag för det givetvis vidare till vår butikschef så att denne kan prata med personalen, dels om VIP men också generellt om kundbemötande. Vi hoppas att du får en bättre upplevelse av oss vid nästa besök!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Såg idag att alla priser verkar ha gått upp på fyndhörnan trots att jag ligger kvar på samma bonusnivå.
Alla Apple Watch har t.ex. tappat ca 10% i rabatt från igår, trist.

Permalänk
Webhallen

@reverend benny: Vi hade en kampanj på fyndvaror som nyligen tagit slut, men det kommer säkert fler i framtiden! Om det var någon specifik modell du tänkte på kan du PM:a mig så skall jag se om det går att lösa ändå (no promises).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer med Spring Cleaning -kampanjen?

Först såg jag ett kontaktdon för nätverk (Deltaco RJ45 Cat6 STP Keystone) nedsatt till 25:- som jag ville ha, nästa dag är priset det ordinarie igen och det blev ingen beställning.

Sedan var det rabatt på Popp Z-Rain Regnsenor igår och idag så är den rabatten också borttagen.

Produkterna finns kvar, så var är det för en rensning?

Permalänk
Medlem

I MOS envisas det med att stå i kassa 5-6... Det är i stort sett bara en kille som kör kassa 1.
Sätt VIP på svart och alla kassor

Permalänk
Webhallen

@Mickeboy: Kort svar: Bugg Om du PM:ar mig så kan jag fixa en manuell order åt dig!

Det finns dock fler anledningar än "bugg" till varför en produkt skulle kunna tas bort från en kampanj, fastän det finns exemplar kvar. Som kund kanske man tänker "Webhallen vill sälja ut alla sina gamla grafikkort och ha ett lagersaldo på 0, för nu kommer det en ny modell". En annan anledning skulle kunna vara "Webhallen har en alldeles för hög run-rate på den här produkten. De vill därför sälja av sitt överlager så att de kommer ner på en normal run-rate igen". Run-rate är i vårt fall hur snabbt något säljer, kontra hur många vi har på lager. Om vi har 100 datorskärmar på lager och vi säljer 10 i veckan, då tar det 10 veckor innan vi har sålt slut. Run-rate är alltså 10v. Balansen ligger i att man vill ha tillräckligt många produkter på lager så att den aldrig skall "gå torr" (ta slut) innan vi hunnit beställa in fler, men samtidigt vill man inte beställa in för många. Att ha en run-rate på 200 veckor på ett populärt grafikkort vore ju inte bra, för det där grafikkortet kanske slutar vara populärt om... 30 veckor? Då sitter man med ett massivt överlager. Inte bra! Dessutom hade man kunnat köpa in andra intressanta produkter för pengarna.

Exempel 2: Leverantören/distributören hjälper till genom att säga "Vi kan erbjuda er X kr rabatt på 50 st. av PRODUKTERNA ni redan har på lager". Det gör att vi kan sälja 50 st. PRODUKTER till ett reducerat pris, men om vi fortsätter sälja till det priset går vi tokback, helt enkelt.

Det finns säkert många fler exempel, men de här var top of mind

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@Mickeboy: Kort svar: Bugg Om du PM:ar mig så kan jag fixa en manuell order åt dig!

Det finns dock fler anledningar än "bugg" till varför en produkt skulle kunna tas bort från en kampanj, fastän det finns exemplar kvar. Som kund kanske man tänker "Webhallen vill sälja ut alla sina gamla grafikkort och ha ett lagersaldo på 0, för nu kommer det en ny modell". En annan anledning skulle kunna vara "Webhallen har en alldeles för hög run-rate på den här produkten. De vill därför sälja av sitt överlager så att de kommer ner på en normal run-rate igen". Run-rate är i vårt fall hur snabbt något säljer, kontra hur många vi har på lager. Om vi har 100 datorskärmar på lager och vi säljer 10 i veckan, då tar det 10 veckor innan vi har sålt slut. Run-rate är alltså 10v. Balansen ligger i att man vill ha tillräckligt många produkter på lager så att den aldrig skall "gå torr" (ta slut) innan vi hunnit beställa in fler, men samtidigt vill man inte beställa in för många. Att ha en run-rate på 200 veckor på ett populärt grafikkort vore ju inte bra, för det där grafikkortet kanske slutar vara populärt om... 30 veckor? Då sitter man med ett massivt överlager. Inte bra! Dessutom hade man kunnat köpa in andra intressanta produkter för pengarna.

Exempel 2: Leverantören/distributören hjälper till genom att säga "Vi kan erbjuda er X kr rabatt på 50 st. av PRODUKTERNA ni redan har på lager". Det gör att vi kan sälja 50 st. PRODUKTER till ett reducerat pris, men om vi fortsätter sälja till det priset går vi tokback, helt enkelt.

Det finns säkert många fler exempel, men de här var top of mind

Tack för ett mycket bra och välformulerat svar.

Permalänk
Medlem

We Could've Been Friends

@webhallen

Vad menas med köpt ett Mashed-spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fahimer:

@webhallen

Vad menas med köpt ett Mashed-spel?

Har för mig det var ett spel eller en spelserie som fanns till PS1 och/eller PS2...så tills serien eventuellt återupplivas så är den omöjlig att få nu om man inte lyckas köpa ett tidigare men inte krediterats för det.

/B

Permalänk

Var en spelserie med bilar
Det blir svårt att ta den achivement då de ej säljs längre
https://www.webhallen.com/se/product/27566-Mashed

Skrivet av fahimer:

@webhallen

Vad menas med köpt ett Mashed-spel?

Skickades från m.sweclockers.com