Enkel ljudlösning (soundbar) för film (4K HDR + Dolby Atmos)

Permalänk
Medlem

Enkel ljudlösning (soundbar) för film (4K HDR + Dolby Atmos)

Hej!
Vi har en LG OLED 55 tum (modell C8) kopplad med en LG UBK90 (4K bluray-spelare) och vi letar alltså efter en bra, men inte alltför dyr, ljudlösning till detta.
Kraven är att vi ska kunna titta på Netflix med Dolby Atmos (och andra motsvarande ljudformat) samt att Dolby Atmos etc ska fungera med bluray-spelaren.
Efter att ha läst runt på nätet och tittat på Youtube verkar det inte vara helt självklart att få det att fungera och ändå behålla rätt bildkvalitet/ljudkvalitet (Jag tycker till och med det verkar tveksamt till om det ens går att få det att fungera överhuvudtaget?). Se denna video: https://www.youtube.com/watch?v=SZVlGxqIP-w

Vad är en bra lösning och hur ska allt kopplas för att det ska fungera felfritt?
Maxpriset är kring 8000 kr.

Permalänk
Medlem

Såg att det tipsades om denna i fyndtråden iaf. Jag har den dock inte själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

Såg att det tipsades om denna i fyndtråden iaf. Jag har den dock inte själv.

Den verkar inte ha några uppåtriktade högtalare, plus att man nog vill lägga till 2 st bakre högtalare va?

Dock verkar den ju kunna köra passthrough med 4K HDR, men frågan är hur enkelt det är att få det att fungera med Netflix-appen i TV:n? Verkar ju som sagt vara ett gissel att få det att fungera. Tack för förslaget, får läsa på mer om den!