Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Kan nog gå för en slant!

Är inte den som vill ta ut max profit på beggade saker, tar hellre för lite för att bli av med det snabbare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Sitter på ett Corsair 570X Black RGB. Planerat var Thermaltake View 71 TG RGB men den fanns inte i webblager på Webhallen när jag beställde pc-delar till nybygget. Tänkte att jag kör bara 1 fläkt på Noctua-DH15 isåfall men blev förvånad över hur stor 570X är när jag plockade upp delarna.

Slängt i 3 fläktar fram, 2 fläktar ovan och 1 utblås tillsammans med 2 fläktar på CPU-flänsen med M.2 Nvme SSD. Sjukt mycket utrymme!

Visa signatur

i5-9600K 4.6ghz MCE +Noctua DH-15
ASUS ROG Strix Z390-F Gaming
ASUS ROG Strix RTX2060 OC Gaming 6GB (1940/14402)
G.Skill Ripjaws V 3200Mhz 16gb XMP II
ASUS MG248QR, Corsair 570X RGB+6 fläktar, Corsair HX850w

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Yes bra gisssat Reciever från harman/kardon

Visa signatur

Citat från en studiekamrat:
Kommer bli en mikroprofessor om jag läser mer digitalteknik idag.

Permalänk
Kontot avslutas

Fractal Design C, med glasvägg, för att den var extremt liten för att ändå vara ett fullstort ATX-chassi; hatar stora lådor med tomt, dött utrymme. Vill inte ens ha tomma hårddiskbaljor, så jag klämde i mina stengamla Raptor 1TB-diskar i den här lådan även fast jag inte använder dem. Det är min OCD...

Baksidan? Trångt som fan att jobba i, särskilt när man tryckt i 15cm lång nätdel, 14cm fläktar i front och topp, 12cm fläkt i bakkant, en bred Noctua NH-U14S tornkylare med dubbla fläktar och dubbla 2.5 kortplatser breda o 30cm långa grafikkort...

Nästa burk blir garanterat en liten, lättarbetad mini-ITX Ghost S1 eller motsvarande, eller vad som kan tänkas finnas då, om flera år till. Vill inte köpa ny dator innan PCIe 5/DDR5 är ute på marknaden och har mognat lite... Tror min Core i9 7900X håller tills dess.

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk

Ingen som har H700 och kan ge ett utlåtande, lite sugen på att skrota Antec 1200.

Hur lätt är det att byta fläktar? På Antec 1200 var det ett mindre helvete.

Sen att det saknas Reset och 5.25 får man leva med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Sitter med ett Phanteks Enthoo Evolv ATX Chassi, supernöjd med det, riktigt snyggt, hyffsat tyst och helt okej luftflöde om man öppnar fronten iaf!

Permalänk

ATX – Miditower; Fractal Design Define C, Fractal Design R5, Fractal Design R4.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Sitter med ett Corsair Crystal 460X RGB Compact Mid-Tower ATX. Var lite orolig över ljudnivån med så mycket glas men blev supernöjd och hur tyst som helst.

Permalänk

NZXT H700 röd/svart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Verkligen superkul att se vilka chassin ni sitter på!

Precis som jag gissade ligger formfaktorn ATX i miditower-storlek i en klar majoritet med 55 procent av rösterna, men det är också roligt att se att Mini ITX (SFF) är tredje populärast med 9 procent.

Jag passade på att gå igenom samtliga inlägg i tråden för att se vilken tillverkare som är populärast bland de som specificerade detta. Som många kanska har gissat ligger Fractal Design först (75 st.), följt av Corsair (25 st.) och därefter Phanteks (18 st.).

Permalänk
Avstängd

Glömde säga att jag just nu också har ett Edit, Corsair (blandade ihop chassina...) midi ATX tower.

(Kommer dock inom kort att ersättas av en racklåda, av praktiska skäl)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 Vit. Har haft det chassiet i 7år och funkar fint fortfarande.
Det ända jag har ändrat på genom åren är fläktar och en fönstersida.
Älskar det chassiet och kommer nog inte byta det på ett bra tag.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Bytt ner mig i storlek, fick bli ett FD Core500, första mitx bygget, men är nog otroligt nöjd då allt gick in så bra 😊

Permalänk
Medlem

Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Cooler Master HAF 932 Fulltower. Haft sedan 2012 och jag kommer använda det i många år framöver

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Ska hem och börja bygga ett nytt av en 20x80cm ekskiva nu alldeles strax. Blir itx storlek på det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen ett Corsair 275R TG Black.

Storleken är något mellan en FD R6 och Define C. Alltså inte gigantisk men fortfarande plats att tex ha en radiator i front tillsammans med en lång GPU.

Väldigt stilrent chassi, helt ok att bygga i, ok luftflöde till ett riktigt bra pris på ~800Sek.

Permalänk
Medlem

Kör ett Antec P180 Miditower, funderar på att köpa nått mindre och lättare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av achdor:

https://i.imgur.com/UPx86SY_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Kör på mini-itx för att få plats i min lilla datorhörna 🤓 Kolink satelite plus

Spännande chassival!
Har missat det här chassit helt.
Har själv tänkt gå över till node 304 vilket ser väldans likt ut på flera sätt.
Har inte blivit av för det är lite "okynnes" hehe. Behöver byta ut en SSD till m2 samt skaffa nytt nätagg i så fall vilket stoppat mig.

Men jag är nyfiken på varför du valde kolink satellite plus och inte det lite mer kända node 304 ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Size matters not. Look at me. Judge me by my size, do you?” — Yoda

Kör ett Dan Case A4

Permalänk
Medlem

Senaste 8 åren har jag nog haft allt möjligt och gick en period ner till mindre chassin som EVGA Hadron Air och Ncase M1 osv. Skulle uppskatta att jag haft ca 10 olika chassin senaste 8 åren i ITX, mATX och ATX storlek. Nu är jag tillbaka på stor nivå med NZXT H700 för att det helt enkelt är tystare och kyler bättre på denna nivån.

Permalänk
Medlem

Om du frågar mig så är det bästa ATX chassiet på marknaden Fractal Design S utan fönster. Du får plats med 3x140mm fläktar fram och 1x140mm bak. Förslagsvis är dessa fläktar Noctua PWM, det blir grymt luftflöde och tyst och fint. Chassiet är även ljuddämpat och har filter

Permalänk
Medlem

Tänkte köra mATX när jag byggde under vintern men det blev Fractal Design Meshify C eftersom det var så liten skillnad på den och mini-varianten av den/Define C. Storleksmässigt lite ner från mitt tidigare Define R3. Håller på att spana in Fractals Focus G mini till min brors nya burk nu.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Entusiast

Kommande chassi är ett scratchbygge som ungefär kommer vara måtten B66 D66 H75 (cm)... Har inte direkt platsbrist i min mancave, så varför inte smälla på ordentligt?

Permalänk
Medlem

IKEA Knagglig, är en väldigt trevlig bas för mITX om man hittar mindre nätagg än SFF (till exempel HDPLEX DC-ATX). Se Mjölnir i signaturen.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Phanteks EVOLV ITX TG minitower samt Phanteks Eclipse P400S TG ATX miditower. Kan inte bestämma mej

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

IKEA Knagglig, är en väldigt trevlig bas för mITX om man hittar mindre nätagg än SFF (till exempel HDPLEX DC-ATX). Se Mjölnir i signaturen.

Vore trevligt om nätagget fanns att köpa också. Svårt att hitta agg som går att ta hem till sverige utan tull. Har du länk till butik också? Är helt för idén med hemmabygge för m-itx med tanke på det dåliga utbudet i sverige på kompakta lösningar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

För mig blir det svårt att gå tillbaka till stora chassin igen, ser inte charmen i stora bökiga chassin (noll intresse för vattenkylning). När jag hittar en Sentry 2.0 för 1000kr (hahahah...haha...ha....ha...eller hur) så blir det en sådan dock.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Kör just nu med ett hanteks Enthoo Evolv ITX. Behövde gå ner i storlek då jag skulle på dreamhack för ett par år sen och att frakta ett ATX chassi (NZXT H440) på ett tåg var inget jag vill göra. Anledningen varför det inte blev mindre var för jag ville få plats med så många av mina gamla komponenter som möjligt. Så bytte bara moderkort och chassi.

Nästa chassi blir nog lite större igen då jag gärna skulle villja få plats med 2 grafikkort. Så kan jag ha min nuvarande dator som min "släpbara LAN dator"

Permalänk
Medlem

Aopen HX08
Gammalt serverchassi, variant fulltower. Moddat för vattenkylning. Jag måste verkligen uppdatera mig. Men räcker än. Pumpen har gått i 19år+.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.