Permalänk
Medlem

27"+ 144hz 1440p- vad är ett bra val ?

Jag har krav som är .
Minst 27 tum
144hz
Va eller ips.
Minst 1440 upplösning
Freesync.

Bonus
Att den inte ut som en gaming display.
Är inte välvd display.

Hittade denna.
Samsung modell. Är den bra ? Finns några bra alternativ i den prisklassen. 3000-4000 kr.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/10501/samsung-c32jg50-32-valvd-gamingskarm

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i snart 4 veckor nu, är riktigt nöjd med den modellen.

Nackdelen är väl att den inte har freesync.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Den modellen har inte Freesync. De kraven du har med ISP eller VA samt sync, så är det nog över 5k strecket du behöver titta.

Permalänk
Medlem

I din prisklass bör du välja bort några av de alternativen. De flesta skärmarna som har alla de funktioner du listade kostar över 6000kr

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Den modellen har inte Freesync. De kraven du har med ISP eller VA samt sync, så är det nog över 5k strecket du behöver titta.

Oj jag missade det !! Tack !
Hmm hört mycket bra med freesync... Det känns ju lite drygt..

Okej tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Oj jag missade det !! Tack !
Hmm hört mycket bra med freesync... Det känns ju lite drygt..

Okej tack

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är datorn i signaturen du har, så måste du även titta efter G-sync compitable om du väljer en FreeSync eller en G-Sync skärm. Freesync är anpassad för AMD grafikkort. Men det finns några Freesync skärmar som också funkar till Nvidia.

Permalänk
Medlem

Den du föreslår är ju både välvd och har inte FreeSync.

Det billigaste idag med dina krav är väl den här för 4899kr: https://www.visunext.se/sv/acer-nitro-vg270upbmiipx-nitro-gam...

Annars får du hålla span på erbjudanden. Har man tur kan dylika modeller dyka ner mot 4000kr-strecket ibland.

Sen som ovanstående säger vill du (egentligen) ha G-Sync till Nvidia. Men Nvidia har börjat supporta FreeSync-skärmar, men garanterar bara funktion på vissa. Även andra skärmar kan fungera men då måste man läsa på innan eller bara hålla tummarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Den du föreslår är ju både välvd och har inte FreeSync.

Det billigaste idag med dina krav är väl den här för 4899kr: https://www.visunext.se/sv/acer-nitro-vg270upbmiipx-nitro-gam...

Annars får du hålla span på erbjudanden. Har man tur kan dylika modeller dyka ner mot 4000kr-strecket ibland.

Sen som ovanstående säger vill du (egentligen) ha G-Sync till Nvidia. Men Nvidia har börjat supporta FreeSync-skärmar, men garanterar bara funktion på vissa. Även andra skärmar kan fungera men då måste man läsa på innan eller bara hålla tummarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var bonus om den inte var välvd. Missade att den inte hade freesync. Så nu blir jag osäker om den. Ett bra köp.

Fråga kolla efter andra skärmar.

Ska köpa ny dator så inte säkert vad ett blir för grafikkort.

Permalänk
Medlem

Var i liknande sits med samma krav för några månader sen. Hittade ett alternativ runt 400 euro från tyska amazon. Har freesync men tillhör ej de skärmar med officiellt stöd från nVidia, men för mig och andra med skärmen fungerar det. Tyvärr verkar den inte finnas i lager längre och garantiärenden osv kan bli bökigt. Kanske kan vara värt att eftersöka ändå?

https://www.amazon.de/gp/product/B01IHFIVQ4/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drickz:

I din prisklass bör du välja bort några av de alternativen. De flesta skärmarna som har alla de funktioner du listade kostar över 6000kr

Hittade en tillslut. För 4000kr.
https://www.inet.se/produkt/2214592/aoc-32-cq32g1-curved-1800...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Dock ser väl den ut som en riktig gamingskärm, dessutom är den välvd?
Polarn köpte en sån och han verkar nöjd.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImTheMeaN:

Dock ser väl den ut som en riktig gamingskärm, dessutom är den välvd?
Polarn köpte en sån och han verkar nöjd.

Det var dock mina bonus krav. Haha man knappt inte få allt.
Okej nice !

Skickades från m.sweclockers.com