Rita Alienwares nästa produkt och vinn speldatorn Area-51m värd 50 000 kronor

Permalänk

@B-Fear: Läget annars då, jag är ny här ?

Permalänk
Medlem

https://m.imgur.com/a/DVdfVxg

En alienware handkontroll för pc, eller andra enheter! De bästa kontrollerna för pc som finns just nu är typ xbox one kontroller som funkar bra till pc. Problemet är att de går sönder enkelt och inte har uppladdningsbart batteri. Dessutom är de svåra att laga. Denna kontroll är först och främst av högre kvalite (främst på tummspakarna, som är utbytbara). Den har usb-c ingång för laddning av de uppladdningsbara batteriet, illuminerade knappar för att synas i mörkret och för att det är coolt. Senaste bluetooth för att snabbt kunna paras till datorn eller andra enheter. Den har också en liten oled display på framsidan som t.ex kan visa tiden, eller laddningen på batteriet. En sånhär drömkontroll hoppas jag att Alienware kan lyckas med att skapa, och det tror jag att de kan.

Bilden är ritad från scratch av min kusin. Har fått tillåtelse att använda bilden för tävlingen. Bevis är att mitt användarnamn står på pappret. Tack för oss!

Permalänk
Medlem

Aware, Master Launcher & Marknad

Då många verkar ha problem med flera launchers med spel spridda bland account hos olika utvecklare så är mitt bidrag detta: "Aware", Master Launcher.

Alienwares egna program där man kan samla ihop alla launchers man har installerade med spelmarknad.
5st flikar behövs i launchern:
-Home
Aktuella erbjudanden och nyheter
-Store
En av de viktigaste flikarna då min tanke är att alla launchers Store samlas under en flik och det blir en prisjämförelse bland alla dessa så att man kan köpa där det är billigast och på ett väldigt enkelt sätt. Detta gynnar alla konsumenter och även alienware då ni kan ta ut en % andel av spelförsäljningen.
-Library
Spelen som finns på alla olika launchers samlas under en och samma flik, lätt överskådligt. Dom spel som inhandlas i "store" hamnar givetvis också under den här fliken.
-Social
En gemensam Friends/Social samling från dessa olika launchers man har.
-Accounts
plural alltså, handlar om att synka och hantera sina accounts man har sedan tidigare för att få in dessa i Aware så att allt flyter på fint och smidigt.

https://imgur.com/f8axQ7U

Då det är betydligt lättare att förklara i text än bild så blev kvaliten på bilden därefter

/Ha det bäst
Krokant

Permalänk
Medlem

Alien Hand Kontroll

bildlänk

En multifunktionell och anpassningsbar kontrollpadda. Varför speciallösningar med baksidesgenvägar till frontknapparna när de flesta kunde vara där redan från början. En för varje finger minimerar minimerar rörelser mellan spakar och knappar.

Glömde visst rita ut vad EXT-porten är till för. Externa knappar som till exempel pedaler kan anslutas där.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Mitt bidrag - tangentbord och mus

Knappar på touchpanelerna från vänster till höger:
navigation vänster, setup, nav höger, vol ner, vol upp, ljus ner, ljus upp, lås för windowstangenterna.

Oled display för visning av temp eller annan nyttig information.

Höger touchpanel:
”Snabb-tab”, mediaknappar, fingeravtrycksläsare.

Vy 2

Vy 3

Vy 4

Vy 5

Vy 6

Vy 7

Vy 8

Vy 9

Vy 10

Bidraget blev klart i allra sista minuten och jag hade velat förklarat fler funktioner som finns i mina tankar, men hinner inte få ner dessa, förhoppningsvis tilltalar det i alla fall

Gick inte se texten
Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H150i PRO RGB 360mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

ASUS ROG Strix XG32VQR, 32”, 144hz// ASUS ROG Strix Scope Deluxe // ASUS ROG Chakram // ASUS ROG Delta

Permalänk
Medlem

Alienware skärm/dator

Inte så jättebra på att rita men jag tror att har en bra idé!

Min idé är en dator inbyggd i skärmen, som en iMac men kraftfullare och med Alienware designspråk. Den ska vara lika lätt att uppgradera som en stationär dator (CPU, GPU, RAM, SSD och till och med moderkort) så den öppnas lätt genom att skruva ut fyra Philips-skruvar. Luftintag på Alienware-loggans ögon och texten ALIENWARE, utblås av luft på skärmens övre sida eftersom varm luft stiger. Bild baksida, skärmen får såklart ett större djup eftersom den innehåller högprestandakomponenter som kan uppgraderas. Eftersom skärmen har ett större djup så finns möjligheten att integrera högtalare av hög Alienware klass vars ljud riktas nedåt mot bordet, ramen förblir tunn på nedersidan och samtidigt får man en lika komplett upplevelse som en bärbar dator.

Bild på framsida, bibehåller liknande design som nuvarande skärmar med tunna ramar förutom den nedre delen på ramen med texten ALIENWARE och liknande skärmfot men med en liten förändring av en detalj i designen, det är att ström LED är utbytt mot en Alienware-logga som är RGB LED belyst och den växlar färg i samma nyans och takt som ett kompatibelt Alienware tangentbord. Detta ska också kunna modifieras till ett fast sken i valfri färg eller att LED kan helt stängas av.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Alienware CENTAURI HMD

CENTAURI HMD är Alienwares egna trådlösa VR-headset. CENTAURI är fullt kompatibel med Steam VR och använder sig av Valves kommande Knuckles-kontroller för att leverera den rikaste VR-upplevelsen hittills. Inuti finner man två högupplösta 4K-skärmar, inbyggd eye-tracking, "foveated rendering"-teknologi, monterade hörlurar samt dynamiska mekaniska linser för äkta skärpdjup. CENTAURI har även utvecklats med framtiden i åtanke - mycket möda har lagts ner för att göra det möjligt för användare att byta ut komponenter och installera uppgraderingar så de inte blir tvungna att köpa ny VR-utrustning var annat år.

*NEWS INTRO*
HTC-aktien störtrasar efter att rykten spridit sig på reddit om att Valve slopar samarbetet mellan de två parterna. Enligt pålitlig insiderinformation har Valve istället valt att samarbeta med Alienware och utvecklar nu deras nya CENTAURI HMD.

Permalänk
Medlem

Voxel Lights - Programmeringsbar Modulär Dekorativ RGB 3D Belysning

1cm^3 belysnings kuber med magnetiska kontakter för data/ström
6st individuellt kontrollerbara RGB LEDs per kub
Bas platta 16x16 magnetiska kontakter med microcontroller och strömförsörjning inuti plattan samt USB C
Möjligt att koppla ihop flera plattor

Bygg och skapa egna 3D designer, ex:
- enkel statisk belysning av 2D pixel art
- 3D voxel art
- använd för att visa GPU/CPU temp
- skapa en realtids musik EQ visualiserar
- m.m

UI
- Animera
- API för att programmera och integrera med spel

(Jag har gjort 100% av 3D modellerna etc.)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

The Mothership - Gamer Assistant

En gaming variant av t.ex. google home.

Jag blir ofta störd när jag spelar av t.ex. att någon ringer vilket kan vara jobbigt när man har händerna fulla. Skulle gärna vilja kunna svara på speaker eller kunna välja att svara med headsetet.

Ibland kanske det låter som att datorn kvävs och man kanske vill veta vad som sker, men inte kan skippa matchen eller tabba ur.

Du kanske sitter på skitan och vill kunna kommunicera med laget på speaker (vet inte varför du skulle vilja det, tryhard?) men du har du möjligheten.

Streamar du och vill kunna få donationer läst högt på speaker eller kanske få ljuset på toppen att blinka?

Du ser kanske möjligheterna nu. Jag har listat några funktioner nedan men lågt ifrån alla!

Voice Control
-open games
-play music
-information about your computer
-game information

Game, streamer & normal-mode

USB HUB

Portable - small

Sync your phone and miss nothing!
get alerts, calls, notifications etc. while GAMING

Alien voice?

Endless options (open source)

Lite snabb-gjort men tycker konceptet är bra!

Permalänk
Inaktiv

Alienware 3 i 1

Jag tittade inte på andras idéer, utan jag kom på den här varianten själv.

Alienwares logotyp kommer att vara utskuren i metallen så att den även
fungerar som ett ställe att släppa ut värme från.

Det ska alltså gå att byta ut linserna beroende på vad man vill göra.

Första steget är att använda den som superscope till SNES fungerade
och man kunde skjuta på skärmen med bazookan. Den bärs lättast på
axeln.

Andra steget är att använda den som en projektor ifall man inte har
en traditionell skärm till datorn.

Tredje steget är att Alienware äntligen gör skäl för sitt namn och
gör så att man kan använda den som ett teleskop och spana efter
utomjordingar eller planeter. Kanske kan man även använda så
kallad AR (augmented reality = förstärkt verklighet = FV) för
att spela spel som ett extra alternativ? Den ska stå på ett
tripodstativ.

Den heliga treenigheten! <3

Tyvärr är jag dålig på att teckna:

https://i.imgur.com/fz0aHzp.png

Jag försökte få bilden att synas.
Permalänk
Medlem

Alienware's nya trådlösa headtracking IR antenn och kamera. Funkar väl i alla ljusnivåer så jävligt Gamer Certified™.

Perfekt till allt från fotsoldater och piloter på jordnära simulator spel till rymdskeppskaptener i spel som Star Citizen och Elite Dangerous.

Köp 2 för garanterad kontakt till moderskeppet.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Alienware amplifier, vesa arm docka för Alienware laptops

https://imgur.com/4A19Brz

Denna produkten hade jag själv köpt
Iden är ganska simple, men är en kombination av lösningar som redan finns idag. En fördel är att själva utvecklings och produktionskostnaden bör kunna lägga sig ganska rimligt, och på så vis bör även försäljningspriset kunna bli därefter.
Det är ett komplement till Alienwares gaming laptops och gamingskärm utbud. Ett modell av denna sorten är så pass
simpel att det troligtvis inte skulle vara några större svårigheter med lite talang att bygga en liknande lösning själv
med Alienwares nuvarande amplifier, vesa arm, och plats för extern hdd. Men här skulle jag alltså vilja att Alienware
bidrog med en välbygg passande variant så att Alla som gillar Alienwares produkter skulle kunna få ta del av
den, samt ett bra tillfälle att uppdatera/blåsa nytt liv i Amplifiern. Dockan och på så vis laptopen gömmer sig bakom
skärmen och tar på så vis inte upp någon övrig plats på skrivbordet, och fungerar även som ett aktivt eller passivt kylställ.

Eftersom dockan står stabilt på bordet, sså går det att justera skärmen likt som illustrationen, så det går att sitta i alla
möjliga vinklar. Olika storlekar och andra skärmar som ritskärmar går så klart också att sätta fast och blir enkla att
använda med en sådan arm. Alltså armen gör att du kan placera skärmen nära dockan eller genom att
skärmen dras framåt eller uppåt, det är upp till användaren. Ljus bakom är en kostnadsfråga, men om möjligt så
har jag alltid velat ha en docka med inbyggd ljus som lyser upp bakom skärmen likt 'Philips Hue'.
Som jag specificerat skulle jag om detta var verkligt, önskat att RnD teamet på Alienware hade tagit fram en
prototyp som inte behöver kosta mer än ca 4.500-5.500SEK till slutkund (max 6.500). Detta för att så många
som möjligt kunna potentiellt sett har råd med en sådan rimligen.

Designspråket i detalj bör vara så att det passar bra ihop med Alienwares nuvarande design från CES2019
lanseringarna av gaming laptops och gaming skärmar. Alltså vitt och svart, samt aluminium för premiumkänsla
och passiv kylning, samt LED RGB belysning då såklart om möjligt.

Sist men inte minst som jag missat på min ritning så skulle det eventuellt kunna vara ett handtag längst upp
på själva dockan för att ta med sig till LAN osv. I det fallet skulle det även vara praktiskt att det är så smidigt
som möjligt att skruva av bottenplattan med två rejäla tumskruvar likt ritningen. Detta så att det skulle kunna
gå att placera i en större väska stående exempelvis med eller utan fastsittande skärmpanel. Så att dockan kan
fungera som en smidig stationär lösning hemma, samt som en komplett LAN lösning för din laptop när det
exempelvis nalkas DreamHack med mera.

Är ingen höjdare på 3D cad så det fick bli detta om illustration. Jag har även gjort en riktig modell, av papper,
kartongpapper och skumplast, men eftersom reglerna var att rita så har jag ingen bild på den i mitt bidrag.
Men, jag hoppas att iden kommer fram i alla fall. Exakt hur sladdar dras osv, har jag en bra ide om,
om det efterfrågas i efterhand kan jag komplettera med mer info. Jag har även en ide om att det skulle
kunna monteras en fläkt på baksidan av stödet, men eftersom jag som sagt ville hålla
en teoretisk tillverkningskostnad nere så har jag inte implementerat denna iden i ritningen,
men iden finns där 

Tack för mig!

Med Vänlig Hälsning
Mikael Snygg

Fixade bara radbrytningar för att det skulle vara lättare att läsa
Permalänk
Medlem

När komforten är en viktig del när du spelar är det viktigt att du införskaffar Alien Chair.

Permalänk

Men... Varför kan man inte bifoga bilderna?

Permalänk

Måste man skapa ngt på Imgur, på riktigt?

Permalänk

https://imgur.com/w0HoIxN

https://imgur.com/Z4iXGIX

Varsågod, vet inte hur annars jag ska lyckas posta bilderna då jag försökt sen 23.45.

Trevligt helg!
/
Rasmus Zachrisson

Permalänk
Frida 🥐

Nu har jag manuellt fått fixa cirka 50 bildlänkar här, hur krångligt ska det vara?
Alla har gjort samma fel, ni har länkat till imgur-albumet och inte länken till själva bilden. Det går inte att embedda hela imgur-sajten på en länk...

Till nästa gång. Öppna bilden i fullskärm på en egen flik, eller högerklicka på själva bilden och kopiera

Sen klistrar ni in den i bildverktyget.

Tävlingen är nu avslutad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zoyadog:

Nu har jag manuellt fått fixa cirka 50 bildlänkar här, hur krångligt ska det vara?
Alla har gjort samma fel, ni har länkat till imgur-albumet och inte länken till själva bilden. Det går inte att embedda hela imgur-sajten på en länk...

Till nästa gång. Öppna bilden i fullskärm på en egen flik, eller högerklicka på själva bilden och kopiera

Sen klistrar ni in den i bildverktyget.

Tävlingen är nu avslutad

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Såg dock att bilderna blev jättelåg upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av B-Fear:

Tjohej!
Detta är mitt bidrag till Alienware’s framtid.
Jag utgick från något som skulle kunna finnas på marknaden inom bara ett par år.

Hoppas det uppskattas!

Mvh
Patrik …B… Bergdahl

Snygga 3D-renderingar i all ära, men detta bidrag förtjänar att vinna. Riktigt bra koncept, speciellt att ha skärmen i batteripacket för dess bidragande fördelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fomi: Man tackar! Jag försökte att få ihop något coolt, som faktist skulle kunna fungera i verkligheten.

Permalänk

The future

Skrivet av Rallemulle87:

Fan va fett, en HTPC med full stationär prestanda i form av en tunnare PS4, med möjlighet att klicka på en valfri storlek av Skärm för att göra sin desktop till en laptop. Framtidens koncept?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av RetroMania:

Fan va fett, en HTPC med full stationär prestanda i form av en tunnare PS4, med möjlighet att klicka på en valfri storlek av Skärm för att göra sin desktop till en laptop. Framtidens koncept?

Skickades från m.sweclockers.com

Va kul att du förstår konceptet!

Permalänk

Hm ingen vote Dags och börja gå runt till folk och betala dem en 50 lapp för en vote kanske? xD 20-30 votes så långt verkar kunna ge seger på 50k dator. Legitimt spelar roll?

Permalänk
Medlem

Ett VR-headset i form av en facehugger hade väl varit nått?

med laddare:

och kan såklart uppgraderas:

(lånade bilder)

Permalänk

när får man reda på om någon vunnit?

Permalänk

Omröstning?

Skrivet av Calyptoss:

när får man reda på om någon vunnit?

Jag trodde det skulle bli någon separat artikel med en omröstning.. men jag går i samma tankar som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rallemulle87:

Jag trodde det skulle bli någon separat artikel med en omröstning.. men jag går i samma tankar som dig.

Det kommer säkert om de har sagt att det ska bli så kanske är juryn i Sweclockers som är oense och hettat stridar om vilka som ska gå vidare, haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Calyptoss:

när får man reda på om någon vunnit?

Skrivet av Rallemulle87:

Jag trodde det skulle bli någon separat artikel med en omröstning.. men jag går i samma tankar som dig.

Skrivet av Rikiru:

Det kommer säkert om de har sagt att det ska bli så kanske är juryn i Sweclockers som är oense och hettat stridar om vilka som ska gå vidare, haha

Skickades från m.sweclockers.com

Omröstning kommer upp i veckan! Väntar på svar från Alienware angående deras favoritbidrag

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐

Uppdatering här:
Det tar lite tid att få svar, ber så hemskt mycket om ursäkt för det!
Uppskattar att omröstningen dyker upp i början av nästa vecka istället. Hoppas ni har tålamod

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐