SweClockers läsarundersökning inför Computex 2019

Permalänk
Melding Plague

SweClockers läsarundersökning inför Computex 2019

Snart är det återigen dags för årets stora teknikfest Computex. Inför detta drar SweClockers ännu en gång ihop en ny läsarundersökning, där du också har chansen att vinna en stationär dator.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gjorde undersökning och fick en uppenbarelse. Jag har tydligen blivit jäkligt bitter mot "ny" teknik. Kanske för att det mesta nytt är flimsflams, kanske för att man arbetat med skiten i 10+ år. Men undersökning ifylld och inlämnad, hoppas den kommer till nytta.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Väldigt relevanta frågor i undersökningen. Hoppas min input gör någon nytta.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kunde göra flera val i vissa frågor. Och det var någon fråga som det fanns två Nej-alternativ och en rad Ja-alternativ, men det saknade ett Nej-alternativ som passade bättre, tror det handlade om NAS. Jag har inte, men vill ha. Men jag har idag inga konkreta planer att fixa. En sån där typisk "det blir av när tillfälle ges", typ. Alternativet jag var tvungen välja fick det låta som att jag inte är intresserad öht.

Och liten nitpick, för mig är det skillnad på vad jag går igenom när jag köper skärm då mina alternativ brukar vara nytillägg (oftast bara billigast), och ersätta en befintlig fungerande skärm (så högre krav än billigast; mer specifikt för det systemet).

Annars bra frågor, hade kul att svara på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

om NAS. Jag har inte, men vill ha. Men jag har idag inga konkreta planer att fixa. En sån där typisk "det blir av när tillfälle ges", typ. Alternativet jag var tvungen välja fick det låta som att jag inte är intresserad öht.

Samma här och var lite osäker, jag valde dock Nej men planerar att skaffa.

Men ja, bra frågor!

Permalänk
Medlem

Välgjord undersökning, den var kul att fylla i.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bra undersökning.
Svårt att svara på den när jag köpte nya delar till dator idag. Har ju redan gjort det eller ska jag räkna det som om jag kommer göra. Låter ju supertrist att säga att det inte ska köpas nytt när jag inte ens fått hem grejerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Bra och intressanta frågor i undersökningen

Permalänk
Medlem

Kul med undersökningar. Man får tänka till lite

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul undersökning. Men saknade lite alternativ på #16.
Det är ju i huvudsak pga priset jag föredrar att gejma stationärt (när prestandan ändå kommit ikapp).

Permalänk
Medlem

Bra undersökning! Hoppas ens bidrag hjälper.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte på frågan om skärmens utseende har betydelse. Det har den absolut för min del och jag vill INTE ha lysdioder eller spexig design på min skärm ;). Tvärt om diskret look tack för skärmen syns ju ganska mycket i rummet.

Visste inte riktigt vad jag skulle svara där för det var ju viktigt men man kan tolka det svaret som man är intresserad av att just ha extradetaljer - eller då motsatsen men att det är viktigt.
Svårt att tolka svaren till just den frågan

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Jag satt och skrev ned en hel del kritik kring den här undersökningen då den är direkt dålig och helt snedvriden... sedan kom jag på slutet på att jag nog gjorde det förra året också och att det var ett formulär som redan var framtaget och att det användes i flera länder... som inte sweclockers hade något inflytande över *suck*

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Jag satt och skrev ned en hel del kritik kring den här undersökningen då den är direkt dålig och helt snedvriden... sedan kom jag på slutet på att jag nog gjorde det förra året också och att det var ett formulär som redan var framtaget och att det användes i flera länder... som inte sweclockers hade något inflytande över *suck*

Törs man fråga vad du inte gillade med undersökningen?

Tyckte personligen den berörde dom flesta "mainstream" ämnerna och hade dom "vanligaste" svaren som täckte det mesta. Enda som jag vred skallen lite på var IntVidia/AMD frågan med bygge och att RGB-frågan hade en "skala om 1-5" men sedan 4st "bockar" som alternativ

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Saknade fråga om bildförhållande. Upplösning i alla ära. Men är den inte bred som @Laxpudding vingspann är det för smalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Jag hade alla rätt!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Törs man fråga vad du inte gillade med undersökningen?

Tyckte personligen den berörde dom flesta "mainstream" ämnerna och hade dom "vanligaste" svaren som täckte det mesta. Enda som jag vred skallen lite på var IntVidia/AMD frågan med bygge och att RGB-frågan hade en "skala om 1-5" men sedan 4st "bockar" som alternativ

Till att börja med är alla svarsalternativ vinklade till det positiva, vi har ett inte intresserad och sen är nästa ganska intresserad, bara där blir hela undersökningen skev. Det saknas vet ej på flertalet frågor där respondenten tvingas välja något annat, så det blir fel data. Frågan om skärm så undrar man om design/rgb är viktigt. Design är tydligen RGB. Du kan alltså inte tycka design på skärmen är viktig medans du inte tycker om rgb.

Finns en andra småsaker också. Kort och gott, inget fel på ämnet eller frågorn som så men det blir en helt värdelös undersökning i form av kvalitén på datan. Mest troligt har man ingen koll på hur man sätter upp en enkät eller så vill man själv då en vinklad undersökning.

Skriver från mobilen, är inte full (än).

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

23. När tror du att du kommer uppgradera till 10 Gigabit Ethernet?

Denna fråga borde ha ett svar att man har redan!!

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Ah, den här undersökningen påminde mig om hur mycket grejer jag fortfarande vill skaffa.

Kul att bidra dock! Hoppas ni får mycket data

Permalänk
Medlem

Som Djinn säger. Borde vara ett alternativ till för oss som har 10GBE redan.