Rita Alienwares nästa produkt och vinn speldatorn Area-51m värd 50 000 kronor

Permalänk
Medlem

Nu blev det väldigt rörigt med min idé, men den är inspirerad från min älskade Nintendo Switch.
Ett dockningssystem för en bärbar dator, samt den bärbara datorn.

Inget är designat, utan det är bara hur idén skulle kunna funka för en laptop som man kan docka.

Slängde ihop den ganska snabbt nu under lunchen på jobbet så det är inget finslipat. Sen kanske de ville ha mest kringutrustning, men jag gjorde mest det här som en kul grej!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk

Varför inte utmana giganterna och skapa en handkontroll som kickar Xbox Elite och Sonys dual shock´s rumpa?!

Jag kallar den för Contrailer

Notera att klabbarna på respektive sida är trumvirvel... Alien´s

Permalänk
Inaktiv

Här kommer två laptop alternativ. Första alternativet är något alla stör sig på.

Alt 1.

Alt 2.

Permalänk
Medlem

True Alienwear

Alienwear är power, därför behövs det framtidens speltillbehör där Alienwear kan bidra stort med denna nya spelutrustning .
Jag tänkte mig en slags klädsel man sätter på sig... Kan hända man inte ser bra ut från vanliga ögon... Men när man tar på sig glasögonen som följer med så inträder man in i en helt ny värld.

Det är sensor knappar på dom vanligaste ställen som rör på sig på denna dräkt. Så böjer du armen så böjer du den i spelet eller den nya värld som man ser framför sig i glasögonen. Allt man gör här ute blir samma i spelets värld.
Samma är om du har på dig dräkten, ser din kompis som står bredvid dig i en annan dräkt så ser man denna person i den utrustning som den har valt att ha på sig. Sedan följer det med handskar som har sensorer på sig. Håller du i ett vapen, stav eller en liten kattunge så kommer det att synas i spelet inte ute i den riktiga världen.

Detta kommer ta spelandet och framtiden till en helt ny nivå. Klädseln ska vara mjuk och nästan inte kännas så man verkligen kan röra sig som i spelen man spelar nu med tangenter... Fast denna gång får man använda sina egna ben och röra på sig. En stor arena som är tom fast man lägger in saker i spelet via glasögonen. Typ CS (Counter Strike) fast i verkligheten, Dansa balett i Master Chief´s rustning från Halo mm.
Fantasin sätter ej gränser.

Det styrs av sensorer som är utspridda i detta rum man befinner sig, Som mäter var du är och vad du gör och skickar vidare det till alla andra som befinner sig i denna värld i realtid.
Detta är bara en ide på en prototyp av nya True Alienwear. Framtidens VR.

Är inte duktig på att rita så den får man ta med en nypa salt, men idén är på topp.

Håller Tummen!

http://forumbilder.se/I543J/scan

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk
Avstängd

Absolut inget nytt i temat "gaming gear" Men haft detta som pysselprojekt emellanåt när jag haft lite mindre att göra. Valde även att skriva ut en prototyp för att visualisera hur det kan bli.

Eftersom jag inte orkat löda mm, så köpte jag bara några knappcells batterier och petade på lysidoder. Till ögonen på plattan använde jag snorpapper och tejp. Om någon är sugen på att själv skriva ut den kan jag skicka stl filen, men det behövs lite modifikation då jag höftade storleken på "stativ hållarna"

Permalänk
Medlem

Alienware Keyboard "Mainframe"

Låt mig presentera Alienware Mainframe, ett nytt tangentbordskoncept med input möjligheter utan motstycke.
Varje specialtangent består av 5 möjliga knapptryck (normalt, upp, ner, höger, vänster).
Även om man endast räknar på dom 13 specialtangenterna på vänstra sidan av tangentbordet, betyder det att du har 65 inputs, utan kombinationer!
Perfekt för alla som behöver ha extremt mycket funktioner på en liten yta; RPGs, simulatorer, gamers som vill samla ihop sina kontroller till endast ett fåtal knappar för mindre fingergymnastik, och såklart för allt annat i en vanlig OS miljö.

Mainframe har även en analog joystick knapp (här avbildat på W), tänkt att ersätta wasd för att vidare effektivisera antalet inputs,
och är även ett trevligt alternativ för racingfantaster eller andra som saknar en analog input på sina tangentbord.

Rent tekniskt skulle du kunna förvandla ett vanligt tangentbord med 100+ inputs till 500+ inputs, men valde att visualisera en något mer ödmjuk version. Beroende på vad denna typ av switch skulle kosta kan det behövas fler än en variant.

Specialtangenterna har en liten kant som gör den lätt att manipulera, och det är förstås viktigt att dom ger en härlig klickkänsla med ett bra motstånd som inte leder till felklick.
LED belysningen sitter under tangenterna, men filtreras genom en genomskinlig list runt varje tangent.

Permalänk
Medlem

Två olika alternativ för extra övervakning/styrning av din Alienware-dator.

App för telefonen för övervakning av valbara data som temperatur, fps med mera, styrning av varvtal etc.
Som alternativ till att använda telefonens display finns också ett dedikerat tillbehör som kan användas istället.

På så vis kan man övervaka informationen när det passar - utan att ha extra element som tar upp värdefull yta på den primära skärmen.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Nog för att rita inte är min starka sida men här kommer ett försök.
Tanken var att utveckla den trådlösa marknaden genom att skapa en duo med mus och musmatta.
Musen tar laddning via QI och mattan är en i grunden en laddplatta med "musmatta" som yta.
Mattan funkar även som "Sändare/mottagare" för musen för att optimera att kontakten inte bryts.
Mattan får ström/kontakt via USB-C eller Micro USB.

För att kunna vidare utveckla tänket och skapa nya produkter kan en extra stor matta tillverkas där du även kan trådlöst ladda next gen tangentbord i Alienwares nya trådlösa serie.

I mitt tycke skippar vi RGB och satsar på något cleant men hey, why not both?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt förslag.

En All-in-One dator med 38" curved ultra-wide skärm, ett inbyggt ITX system som självklart är uppgraderingsbart.

Den borde gå att hålla strax under 100mm som tjockast och fortfarande tillåta CPU kylare på omkring 65-70mm, fullstora grafikkort, PSU i SFX-L klass och massor av RGB om man gillar det.

Det borde även gå att få ner tjockleken omkring 30mm om man väljer att använda sig av 1U PSU och vattenkylt system, då det finns "mycket" död utrymme, omkring luftintagen som borde passa en 240mm slim radiator på varje sida, men det kanske är lite för optimistiskt.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk

Alienware "Proxima" - Smartphone and Streaming Device

Hej!

Här kommer mitt förslag till Alienware: En smartphone som även fungerar som en stream-länk (Likt Steam Link eller Nvidia Shield).
Tanken är att kunna använda denna både som en smartphone, och en link till din PC för gaming.

Produkten har två slide-bara uttag för HDMI och USB. Tanken är att kunna använda alla typer av handkontroller, tangentbord, hörlurar och andra tillbehör utan att behöva massa extra utrust-ning. Just HDMI och USB var mest ett förslag för att funka på fler tillbehör, men skulle lika gärna kunna vara andra uttag. Självklart skulle allt även fungera via Bluetooth och Wi-Fi.

Har även kvar 3.5mm ljuduttaget eftersom de flesta gaming lurar inte är trådlösa.

Började mest som en combo av telefon och link, men skulle enkelt kunna vara antingen eller.

Permalänk
Medlem

Stor musmatta med RGB-belysning och trådlös laddning för att exempelvis ladda telefon, mus eller varför inte tangentbord.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk

Vet ngn Hur sent imorgon som man kan lämna in sitt bidrag? 23.59?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alienware Mechanical relief keys

Utbytbara keyboard keys/keycaps tror jag är en marknad som har potential att bli stor.
Folk gillar att piffa upp sina burkar och gäller givetvis även kringutrustning.
Att byta ut tangenter på sina tangentbord är ett snabbt och billigt sätt att göra det en smula personligare.
Man kan med fördel även printa ut dessa i färg, eller kanske med transparens om man har LEDs för coola effekter.
Det skulle också vara extra trevligt om man kunde licensiera ikoner, logos och diverse spelrelaterade prylar och karaktärer så man kan smycka med sina egna favoriter.
Visualiserat här är bara några snabba personliga modeller då allt skulle vara från scratch.

Permalänk
Medlem

Alienware FPS counter

Istället för att ha en massa störande statistik över hela skärmen medan man spelar så visas detta istället på en annan!

Tanken är att det ska finnas en applikation som körs i bakgrunden likt HWiNFO som hämtar information som sedan visar detta på den lilla dedikerade skärmen.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem

Med mina fina Paint skills presterar jag Alienware SmartTavla med RGB-Belysning.
SmartTavlan har den senaste assisterna ifrån Google Home till Amazons Alexa.
RGB-Belysningen kan kopplas ihop med dina spel för en bättre upplevelse.

Permalänk

Alienware Display in Case

Inspirationen till idén kommer från hur jobbigt jag tyckte det var att flytta alla mina datorgrejer när jag skulle lana med polare. Den här produkten kombinerar skärm och chassi som också fungerar som en väska. Ovanför chassit finns ett handtag som kan fällas ut för att kunna hålla chassit som en väska. Chassit ska rymma ATX format och få plats med fullstora grafikkort. Till skillnad från en laptop slipper man vibrationer och värme från datorn. Eftersom att datorn har ett atx kort så begränsas inte prestandan av storleken. Komponenterna ska dessutom vara utbytbara. Till datorn ska det också finnas ett displayskydd som sätts på under transport. Jag tror att detta kan vara bra eftersom att man slipper ha chassit och skärmen separat den tar mindre plats på LAN och på skrivbordet. Är man gamer spå tror jag att man prioriterar prestanda framför mobilitet. gamers är nog mer benägen att uppoffra mobilitet för prestanda. Dessutom är det inte så ofta man behöver flytta en desktopdator om vi nu ska jämföra med en laptop.

https://imgur.com/gallery/Ts4OlJ3

https://imgur.com/WrJSBxB

https://imgur.com/a6RRJZS

Fixad bildlänk
Permalänk

Alienux

Alienux - den nya serien Alienware-laptops med Linux förinstallerat. Inriktad på Linux-gamers samt professionella användare.

Permalänk
Medlem

Alienware Keyboard med löstagbar trådlös touchskärm

Skärmen kan ha separata modes i spel t.ex inventory, karta eller knappkombinationer för lätt tillgång till dessa.

Skärmen fungerar som mouse pad.

Touchskärmen kan användas för snabb tillgång till t.ex kalkylatorn.

Touchskärmen kan användas som ett extra tangentbord för att kunna chatta separat medans man spelar eller för de som vill ta loss skärmen för att ha mobilkänslan medan man skriver.

Touchskärmen laddas när den är fastsatt i tangentbordet.

Permalänk
Medlem

IMMERSIVE MUSION FEEDBACK

Bildlänk.

Ett motion feedback-tillbehör för möss. Känn tyngden i kofoten eller rekylen från haubitsen. Öppna dörrar på det mest realistiska sätt hittills. Perfekt för kommande David Cage-spel!

Kopplas till vilken mus som helst eller optimalt med den speciella musen som adderar mildare precisions, rotations och skakrörelser. Musen även användas separat för utrymmesbegränsade skrivbord.

Kan göras precis så kraftig som gällande säkerhetsföreskrifter nu tillåter..

filändelse fattades
Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Munktröja med förlängd huva som dras över sin Datorskräm, både laptop och monitors .

Detta var en ide som jag hade för många år sen.
Om det är någon som känner igen att Linus Torvald brukade koda i garderoben så var det så iden kom till.
En helt mörk garderob är ju inte många som har.
Sen är det inte heller många som har en stor nog garderob för den delen.

Lösningen
En munktröja med en huva som inte är öppen framtill utan har som en förlängning som sedan dras över sin datorskärm.
(Den har alltså en öppning undertill passande tjockleken av dem flesta skärmar)
Detta skulle verkligen ge en mer avskärmad känsla i det man nu gör. om det är spelar eller kodar det kvittar.
Förstår att jag inte är den bästa på att rita men hoppas att konceptet och iden förstås genom att studera skissen.
Hur man nu skulle kunna göra denna munktröja just Razers vore väldigt enkelt. Slå på några logotyper och möjligtvis sy in hörlurar i tröjan för en ännu mer känsla av att vara i det där spelet man nu sitter och spelar .

.

Mvh

David

Fixad bildlänk
Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Bidrag ifrån accel1

Bidrag
Tyckte det va en kul ide som jag gick på, hemleverans av UFO!
Supersnabba datorn kommer hem i ljusets hastighet!
https://imgur.com/a/9JmNcVj

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk

Mitt bidrag 2020Zswipe

Tja!

Eftersom jag ändå aldrig brukar vinna några tävlingar på internet så tog jag i från tårna och önskedrömde.

Tänk er ett tangentbord som fungerar som vilken modern mobiltelefon som helst..

Jag förmodar att den första versionen kommer suga något men när väl vi börjat öva oss, både utvecklare och gamers.. så tror jag det kommer kännas riktigt smidigt. Faktiskt. Men som sagt, jag har verkligen tagit i från tårna här men hey, varför inte.

2020Zswipe

Permalänk
Medlem

Tjohej!
Detta är mitt bidrag till Alienware’s framtid.
Jag utgick från något som skulle kunna finnas på marknaden inom bara ett par år.

Hoppas det uppskattas!

Mvh
Patrik …B… Bergdahl

Permalänk
Medlem

MoonWalk VR

bildlänk

Motoriserade skor för VR. Rör dig fritt i ett oändligt stort rum. Skorna inverterar rörelser för att alltid hålla sig inom en markerad säkerhetszon.

Kan även användas som transportmedel. Fartregleras då med VR-kontrollen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

@B-Fear: Genomtänkt, detta bidrag gillar jag!

Permalänk
Medlem
Permalänk

@AndreaX: hahahah underbart jue!

Permalänk

Hot/Cold plate

Alienware RGB Bev-1 Beverage USB-C plate,
marknadens första hjälpmedel för både kaffe och energidrycksfantaster!

Med uppfinningsrikedomen från Alienware och effekten av USB-C kan nu din valfri dryck hållas exakt den temperatur DU vill, vare sig om den skall vara varm eller kall.

Tack vare Bev-1 kan man med en enkel knapptryckning antingen värma eller kyla sin dryck och fortsätta spela utan att behöva oroa sig, och med AlienFX RGB kommer dessutom ditt färgtema hållas precis som du vill ha det.

Edit: Designmiss, den äldre bilden

Permalänk
Medlem

Alienware streamer deck.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

En tävlingsidé till

(Jag har redan lämnat mitt bidrag.)

Lämnar ett bidrag till, tänker hyfsat utanför boxen nu. Men vad har dessa medmänniskor gemensamt?

Är det kanske endast utbudet som saknas? http://www.baraskit.se/random/archive/158/treadmill_workstati...

Gör detta på riktigt, kära Alienwares. Jag gestikulerar framtiden genom att härma dem på ovan länk!!! Bildligt talat.