Intel lovar god tillgång av Ice Lake-U på 10 nanometer under 2019

Permalänk
Melding Plague

Intel lovar god tillgång av Ice Lake-U på 10 nanometer under 2019

I samband med Intels kvartalsrapport meddelar VD:n att tillgången av processorer på 10 nanometer för bärbara datorer under 2019 blir god, tvärtemot uppgifter som talar om begränsade upplagor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det går bra nu ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

I vilka hastigheter då? Nehe man unviker att nämna det...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

I vilka hastigheter då? Nehe man unviker att nämna det...

På dom där produkterna som inte ens är lanserade än? Chockerande eller hur?...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Avstängd

Damage controll ifrån intel. Ska bli intressant och se om det blir något mer på 10nm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

I vilka hastigheter då? Nehe man unviker att nämna det...

Är du någonsin nöjd?
#17881400

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Jacob

Blir lite förvirrad, u-serien finns ju både med på mobile roadmappen och den vanliga, på mobile så står Ice Lake med, men inte på den andra. Men vad är U-serien för produkter på den vanliga roadmappen? Liksom vad är det för skillnad, jag trodde det var samma produkt-serie.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av sKRUVARN:

@Jacob

Blir lite förvirrad, u-serien finns ju både med på mobile roadmappen och den vanliga, på mobile så står Ice Lake med, men inte på den andra. Men vad är U-serien för produkter på den vanliga roadmappen? Liksom vad är det för skillnad, jag trodde det var samma produkt-serie.

Tittar man på U-serien för stationära datorer är det uteslutande i små system där processorerna är fastlödda, som exempelvis Intel NUC. Det är som du säger samma serie, men i slutändan är Intel med och dikterar hur deras processorer används.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tittar man på U-serien för stationära datorer är det uteslutande i små system där processorerna är fastlödda, som exempelvis Intel NUC. Det är som du säger samma serie, men i slutändan är Intel med och dikterar hur deras processorer används.

Misstänkte kanske att det var för SFF, men kändes fortfarande så konstigt att det skulle vara som du säger att Intel skulle diktera i vilket produktgrupp cpun ska sitta i.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Men det där är väl inte Ice Lake-U?

Permalänk
Medlem

Ice Lake... Snarare Volcano Lake med tanke på att de flesta cpuerna blir ruskigt varma

Visa signatur

i7-7700k @ 5GHz 1.31V | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | G.Skill 32GB 3200MHz | M.2 EVO 1TB / EVO 850 2TB | BenQ XL2546 240Hz | Windows 10 64-Bit

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag vill ju ha en högpresterande till min laptop. Inte nått ultrabook skit. Ultrabooks är ju härliga på sitt sätt, men jag vill kunna göra allt.

Har fått för mig att det är H-serien som jag alltid ska köpa. Men det kanske ändrar sig när man kliver ner till 10nm?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hah, jag blir alltid mer misstänksam när ett företag går ut och lovar massa saker!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Mycket tomma ord där. "And over the past four months, the organization drove a nearly 2X improvement in the rate at which 10nm products move through our factories." Betyder ju precis ingenting utan ett utgängsvärde.

Tråkigt att känna sig som en gnällspik men "on track" och "kvantiteter" väger efter de senaste åren ganska lätt när det kommer från intel.

Antar yielden är kass eftersom man lanserar de enköaste produkterna, men det är en start.

Det gör inget om kretsarna ex inte spinner på i 5.5ghz, jag är en sådan som värdesätter batteritid före prestanda (över en viss nivå), lägre effekt = bättre batteritid = mindre kylare = större batteri = ännu läbgre batteritid. Ev tunnare maskin.

Känns skönt att nästan känna sig positiv här i slutet 😂

Väntar med spänning på vad intel eventuellt kan visa upp senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brukar inte budskapet vara skynda nu innan lagret ta slut?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Westelindh!:

Mycket tomma ord där. "And over the past four months, the organization drove a nearly 2X improvement in the rate at which 10nm products move through our factories." Betyder ju precis ingenting utan ett utgängsvärde.

Tråkigt att känna sig som en gnällspik men "on track" och "kvantiteter" väger efter de senaste åren ganska lätt när det kommer från intel.

Antar yielden är kass eftersom man lanserar de enköaste produkterna, men det är en start.

Det gör inget om kretsarna ex inte spinner på i 5.5ghz, jag är en sådan som värdesätter batteritid före prestanda (över en viss nivå), lägre effekt = bättre batteritid = mindre kylare = större batteri = ännu läbgre batteritid. Ev tunnare maskin.

Känns skönt att nästan känna sig positiv här i slutet 😂

Väntar med spänning på vad intel eventuellt kan visa upp senare i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur hög är spänningen? (förlåt)

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Hur hög är spänningen? (förlåt)

Det beror på skillnad i potential, så man får göra lite gissningar på den fronten.

Givet hastigheten på alla negativt laddade kommentarer Intel-artiklar brukar få finns i.o.f.s en tryck på minskad potential, så är lite saker att hålla reda på för att svara på frågan

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är du någonsin nöjd?
#17881400

På hur Intel "inoverat" och missvusande eller rent av bedrägligt representerat produkter sebaste åren? Nje, absolut inte. Med det sagt har jag ca 7-8 burkar med Intel CPU:er hemma, men jag sväljer inte vilket beteende som helst bara för att ett bolag tidigare släppt något bra.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

På dom där produkterna som inte ens är lanserade än? Chockerande eller hur?...

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen till uttalandet från I tel är med hlgsta sannolikhet för att låta som man har koll ibför investerare. Något man uppenbarligen inte haft på ett tag. Man har vilselett investerare kring 10nm flera år nu och upprepade gånger lovat saker msn inte kunnat hålla.
Det Intel gör just nu är att återigen säga så lote man kan men ändå försöka låta som man har full koll. Detta riskerar åter att vara vilseledande för investerare då läckor tala om möjligen ett gäng 10nm processorer i laptops med begränsad prestanda och 10nm i desktop först 2021.

Jag har tröttnat på Intels sätt att hela tiden fibbla med perspektivet. Är det inte "10nm har släppts som lovat" och handlar om en paperlaunch av en processor med en massa bortskalat för att ens kunna släppas så handlar det om "28 kränig 5GHz CPU för konsumenter".

Jag är investerare och konsument och jag känner mig trött och försökt till vilseledd på båda dessa fronter.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P