Xtrfy H2 – Gamingheadset med premiumkänsla under tusenlappen

Permalänk
Melding Plague

Xtrfy H2 – Gamingheadset med premiumkänsla under tusenlappen

Svenska Xtrfy fokuserar på bra spelljud och avskalad design med sitt gamingheadset H2. Jezper Söderlund synar nykomlingen i sömmarna för att se om den lever upp till förväntningarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sjusovarn

Oj, nej men detta ser ju riktigt intressant ut. Ett QH-90 med flätad sladd och plush-lurar. Blir nog mina nästa lurar faktiskt!

@Airbase: Kan du jämföra dessa med Cloud II eller QH-90?

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

@Airbase: Kan du jämföra dessa med Cloud II eller QH-90?

Tyvärr inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ordet "Gamingheadset" för mig att rysa!

Ordet HiFiheadset får mig att mysa.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Måste ju kännas måttligt irriterande om den påverkar frekvenskurvan så mkt att musik blir obehagligt att lyssna på samtidigt som man kanske spelar: vem kmr palla behöva byta hörlurar varje gång man vill lyssna på musik eller se en rulle eller stream? Är det inte så oxå att proffsen inom gaming faktiskt spelar med in-ear-lurar och ALDRIG headsets pga. de måste ha dämpningsheadset vid turneringar?

Skrivet av skog1s:

Ordet "Gamingheadset" för mig att rysa!

Ordet HiFiheadset får mig att mysa.

Starkt medhåll även om jag föredrar HiFi-lurar + separat XLR-mikrofon.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll även om jag föredrar HiFi-lurar + separat XLR-mikrofon.

Exakt!

En gång i tiden, spenderade jag själv väldigt många Kr på "gamingheadset" det var allt från Trust (skäms) till Logitech.

Sen när jag hamnade i Tråden för hörlursgalningar! i forumet, ändrades allt! Ljud, mic allt blev så mycket bättre!

Önskar jag hade hittat den tråden snabbare, hade sparat mig en massa pengar.....eller inte men bättre blev det!!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Måste ju kännas måttligt irriterande om den påverkar frekvenskurvan så mkt att musik blir obehagligt att lyssna på samtidigt som man kanske spelar: vem kmr palla behöva byta hörlurar varje gång man vill lyssna på musik eller se en rulle eller stream? Är det inte så oxå att proffsen inom gaming faktiskt spelar med in-ear-lurar och ALDRIG headsets pga. de måste ha dämpningsheadset vid turneringar?

Värt att nämna är att jag är lite av en hörlursnörd, så mina krav kanske ligger högre än det är sunt. Men rent musikmässigt är de inte lika bra som de kunde varit. Men det är inte uselt, inte alls. Inte ens mediokert, utan helt okej. Men hoppades på bättre. Ljudet är inte obehagligt, bara lite väl manipulerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Airbase:

Gillar ordet "hörlursnörd"

Om du själv hade fått välja då:

Hade du valt Xtrfy H2 – Gamingheadset

Eller

Hifi-lurar + extern mic

Och för att göra priset rättvisa: Så kör jag på begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4.

Vad hade du valt?
Xtrfy H2 – Gamingheadset eller begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av skog1s:

@Airbase:

Gillar ordet "hörlursnörd"

Om du själv hade fått välja då:

Hade du valt Xtrfy H2 – Gamingheadset

Eller

Hifi-lurar + extern mic

Och för att göra priset rättvisa: Så kör jag på begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4.

Vad hade du valt?
Xtrfy H2 – Gamingheadset eller begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4?

Hifi-lurar + extern mic alla dagar i veckan om man har råd.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Får hoppas de håller bättre än deras möss...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airbase:

Värt att nämna är att jag är lite av en hörlursnörd, så mina krav kanske ligger högre än det är sunt. Men rent musikmässigt är de inte lika bra som de kunde varit. Men det är inte uselt, inte alls. Inte ens mediokert, utan helt okej. Men hoppades på bättre. Ljudet är inte obehagligt, bara lite väl manipulerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul!
Hur ser du på "dynamic range" och "loudness war"?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

@airbase mitt hjärta är så varmt efter att se någon som dig, här! tack för recensionen! tricky @ #tranceland PLUR

OT: Älskar fortfarande din remix av Love again! Hittar tyvärr inte den remix helt utan vocals, denna är väl samma med med vissa vocals pålagt (tyvärr).

Inbilar mig att det var denna och dub?

https://www.discogs.com/Lost-Witness-Love-Again/master/538112

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bra och saklig test.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga en sak..

Några av mina kompisar sitter också med superfina mikrofoner men de låter inte bättre än de som har tex ett par Logitech g35 eller så. Känns inte som det spelar någon stor roll vid 40 kb/s eller vad nu Discord använder sig utav. Annorlunda kanske om man är streamer

Vad sitter ni och använder för kommunikationsprogram som faktiskt drar nytta av bra kvalite genom högre bitrate osv?

När det kommer till hörlurar så säger ju alla att källan måste hålla hög kvalité för att kunna utnyttja de fullt ut. Känns som det är samma sak med mikrofoner men 90% sitter väl på Discord?

Ont: Så verkar det vara ett någorlunda prisvärt headset ändå

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Måste bara fråga en sak..

Några av mina kompisar sitter också med superfina mikrofoner men de låter inte bättre än de som har tex ett par Logitech g35 eller så. Känns inte som det spelar någon stor roll vid 40 kb/s eller vad nu Discord använder sig utav. Annorlunda kanske om man är streamer

Vad sitter ni och använder för kommunikationsprogram som faktiskt drar nytta av bra kvalite genom högre bitrate osv?

När det kommer till hörlurar så säger ju alla att källan måste hålla hög kvalité för att kunna utnyttja de fullt ut. Känns som det är samma sak med mikrofoner men 90% sitter väl på Discord?

Ont: Så verkar det vara ett någorlunda prisvärt headset ändå

En dålig mikrofon låter dåligt även på discord kan jag av erfarenhet meddela. Har polare med allt annat än bra mikrofoner på Gamingheasets och det hörs xD.

Däremot ger det säkerligen inte en riktigt bra mikrofon rättvisa, det tvivlar jag inte för en sekund på. Det tycker jag dock inte gör lika mycket. Låter bra nog i mina öron iaf

Jag hör skillnaden, till en viss nivå iaf, det är min poäng. Men sen tex brorsan som har ett par typ 6+ år gamla razer lurar som då kostade 750kr har en helt ok mikrofon. Den vinner inga priser men inget sprakande och skrikigt ljud eller dylikt och det är ju sånt som stör. Så det kan verkligen variera sånt där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@skog1s: Det är sannerligen inte lika praktiskt, men då har man ju möjlighet att kombinera en mikrofon med sina favorithörlurar. Tycker man att HD 555 låter väldigt bra, och har de extra pengarna, så är det nog en bättre väg om ljudkvalitet som även täcker in musik är önskvärt. Men då får du ju å andra sidan inte ljud "optimerat för spel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Hur ser du på "dynamic range" och "loudness war"?

Det känns som en helt egen tråd nästan. Men kort och gott: musik var mer dynamisk förr, men modern musik har ofta inte behovet av dynamik. Folk vill dansa, folk vill ha kul, folk vill sjunga med, folk vill spela högt, då kan man lika gärna pumpa på lite.

Sen går halva världen runt med mediokra hörlurar, även musikälskare. Det tycker jag är tråkigare.

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Haha, tack

Hmm, osäker på om den finns utan vocals. Så länge sedan ... Hittar den i alla fall inte mitt arkiv, sorry.

Permalänk
Medlem

@Airbase: Du spelade den på en Monday Bar-kryssning och har för mig det fanns en vinyl utan dem

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Relik 📜

Jaha, blev inte helt av med dig alltså @Airbase.. Kul att ha dig här, hoppas det blir fler tester!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Oj de ser ju väldigt lika ut ett par QH90 eller cloud. Hade varit intressant med en ljudjämförelse där mellan.

Permalänk
Medlem

Är inte detta ett par rebrandade HyperX Cloud 2 ? Ser identiska ut både till utseende men även tillbehören.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Cooler Master V650 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Jisses! Airbase, legenden! Kil'jaeden någon? Ocean realm är en av de låtar jag hållit hårt om längst! 😎 Plz collab med Phaxe eller Morten Granau eller varför inte båda?! 😬😲

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Medlem

@Airbase har du testat Xtrfy h1 tycker dom är grymma för musik och gaming:)

Permalänk
Medlem

Enda gaminglurarna jag anser värdiga är Sennheiser’s linje med Game one, gsp 500. Baseras i princip på sin audofillineup med en mikrofon på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har det funnits två utgåvor utav H1? För jag kan inte minnas att det medföljde en extra mikrofon och ljudkort.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av StarCroW:

Är inte detta ett par rebrandade HyperX Cloud 2 ? Ser identiska ut både till utseende men även tillbehören.

Rebrandad Qpad QH-90*

Skillnaden ser du framförallt på att det är plushkuddar istället för läderkuddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Rebrandad Qpad QH-90*

Skillnaden ser du framförallt på att det är plushkuddar istället för läderkuddar.

Nja de ingår faktiskt plushkuddar till Cloud 2 också . Du får bägge två så du kan välja vad du föredrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Cooler Master V650 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ceogar:

Måste bara fråga en sak..

Några av mina kompisar sitter också med superfina mikrofoner men de låter inte bättre än de som har tex ett par Logitech g35 eller så. Känns inte som det spelar någon stor roll vid 40 kb/s eller vad nu Discord använder sig utav. Annorlunda kanske om man är streamer

Vad sitter ni och använder för kommunikationsprogram som faktiskt drar nytta av bra kvalite genom högre bitrate osv?

När det kommer till hörlurar så säger ju alla att källan måste hålla hög kvalité för att kunna utnyttja de fullt ut. Känns som det är samma sak med mikrofoner men 90% sitter väl på Discord?

Jag har noterat att det är smärtsamt vanligt att folk sitter med mikrofonens gain maxad, vilket låter vansinnigt illa på många mikrofoner. I Windows återfinns inställningen för gain under Control PanelSoundRecording → mikrofonen i fråga → Levels. Min Yeti Nano har 29 % som neutral gain; sätter jag den på 100 % distar ljudet sönder bortom all rimlighet så fort jag öppnar munnen. Alla mikrofoner har olika "gain-skala", så man får oftast prova sig fram för att hitta en nivå där man hörs utan att ljudet distar.

Det räcker dock inte nödvändigtvis att ändra den inställningen, ty applikationer kan ändra den själva! CS:GO gör detta om man inte har t ex voice_mixer_volume 0.29 i sin autoexec, så innan jag fixade det blev min gain automatiskt satt till 100 % varje gång jag startade spelet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Enda gaminglurarna jag anser värdiga är Sennheiser’s linje med Game one, gsp 500. Baseras i princip på sin audofillineup med en mikrofon på.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset Hur är musikupplevelsen i dessa lurar?