Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Har man personalkort från Benify så kostar den 14990 direkt från Samsung. Dock inte i lager för tillfället.

Har du möjlighet att kolla vad Samsung QE82Q6FN
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4716471
kostar hos Samsung via Benify?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoeSun:

Har du möjlighet att kolla vad Samsung QE82Q6FN
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4716471
kostar hos Samsung via Benify?

Skickades från m.sweclockers.com

De hade inte just den vad jag kan se, de hade QE82Q70R för 39940 eller QE82Q60R för 33990 när det gäller qled på 82 tum. Den sistnämnda borde vara typ samma modell, men jag vet inte. QE85Q900R för 74990 också men det är ju en 8k tv och 85 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

De hade inte just den vad jag kan se, de hade QE82Q70R för 39940 eller QE82Q60R för 33990 när det gäller qled på 82 tum. Den sistnämnda borde vara typ samma modell, men jag vet inte. QE85Q900R för 74990 också men det är ju en 8k tv och 85 tum.

Stort tack för info Q60R är 2019 års variant på den jag efterfrågade. Förra årets modell är nog utsåld hos Samsung då.
Tack än en gång!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CeLL:

Inet har mobilkampanj [...]

Allvarligt talat, kan sånt här skitpostande upphöra? 8% rabatt är ju inget fynd. Den här tråden blir sämre och sämre och både postare och moderatorer struntar i reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankattack:

Allvarligt talat, kan sånt här skitpostande upphöra? 8% rabatt är ju inget fynd. Den här tråden blir sämre och sämre och både postare och moderatorer struntar i reglerna.

Ganska säker på att det står 24%, sen om erbjudandet inte passar dig så var det tråkigt. Säkert någon som fått nytta av det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankattack:

Allvarligt talat, kan sånt här skitpostande upphöra? 8% rabatt är ju inget fynd. Den här tråden blir sämre och sämre och både postare och moderatorer struntar i reglerna.

Håller med

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ankattack:

Allvarligt talat, kan sånt här skitpostande upphöra? 8% rabatt är ju inget fynd. Den här tråden blir sämre och sämre och både postare och moderatorer struntar i reglerna.

Nu kan jag förstås hålla med om att det inte är någon vild rabatt på telefonen jag tipsade om, men det som gäckar mig är att du klagar efter att själv ha tipsat om två produkter nyligen (#17847793) varav båda hade lägre procentuell marginal än mitt tips.

Följer själv fyndtråden via RSS och det är många tips som inte faller mig i smaken, men ser inte det som någon större anledning att hetsa upp mig. Att svara på vad som är ett fynd är ju ungefär som att svara på hur långt ett snöre är, så förstår inte riktigt hur du menar att jag har begått regelbrott heller.

Hursomhelst så har ju både ditt och mitt tips fått några up votes trots allt, så även våra relativt svala tips gynnar ju uppenbarligen någon iallafall!

Permalänk

@CeLL: Det var egentligen inte meningen att hoppa på dig personligen utan snarare exempel på hur tipsen ser ut numera. Men lustigt att du tycker det var värt en background-check för att hitta skit på mig, lol.

Du kan ju inte jämföra våra inlägg. Du baserar ditt tips på egen åsikt och det rör sig 200 kr rabatt på en produkt som knappt har några konkurrerande återförsäljare. Mitt tips rör var i alla fall om datorkomponenter. Mycket möjligt att chassit hade lägre procentuell rabatt än ditt tips, men Define R5 är väldigt populär och hade inte reats på månader. Visst, hade jag gjort ett inlägg bara för chassit är det ett rätt dassigt tips, men grafikkortet var nedsatt typ 25-30% och relevant mkt billigare än Webhallens highlightade rea-vara så där har du fel.

Kommer inte ta den debatten vidare eftersom det inte var syftet, anledningen till att jag kommenterade är ju för att just såna där poster gör det lättare och lättare för företagen att smyga in inlägg i marknadsföringssyfte och till slut prenumererar vi på en reklamtråd. Andelen Amazonlänkar har ökat helt galet och givetvis alla referral-taggar kvar.

Men, låter antalet gilla-röster på ditt inlägg svara på min fråga. Du har tydligen majoriteten på din sida.

Permalänk
Skrivet av kotten84:

Ganska säker på att det står 24%, sen om erbjudandet inte passar dig så var det tråkigt. Säkert någon som fått nytta av det

Skickades från m.sweclockers.com

Just det här jag menar med att tråden blivit sämre. Antar att det stod 24% på inet men det är ju prisskillnaden jämfört med deras egna ordinarie pris. Återförsäljarnas ordinariepris under reor är ju inte ofta relevanta utan används mer i syfte att snygga till rabattprocenten. Men jaja, om folk nu tror dom gör klipp och är glada så är det väl bra så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming (Fyndvara - Klass 1)
13.679kr = -16% (Medlemspris 12.585kr = -23%)
Tidigare 16.290kr

https://www.webhallen.com/se/product/297386-ASUS-ROG-Strix-Ge...

Närmast på Prisjakt 14.490kr (INET)

Den tar vi sa skatteåtebäringen. Fick den tom ännu billigare pga högre medlemskap.

Permalänk
Medlem

Hur mycket går man upp i XP på WH om man köper ett RTX 2080 ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Hur mycket går man upp i XP på WH om man köper ett RTX 2080 ??

1 xp per krona normalt sätt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vill bara uppmärksama att "ROG Strix Fusion 500" som länkades i fynd-tråden EJ är trådlösa.

Bluetooth är enbart för att synka med telefonen och välja RGB-färg.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion:

Bra notering!, ska skriva det i det inlägget, trodde själv de var BT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Covetous:

Den tar vi sa skatteåtebäringen. Fick den tom ännu billigare pga högre medlemskap.

Varsågod Kul att kunna hjälpa till. Hade huggit den själv först om jag hade haft pengarna. Rapportera gärna efter du fått det varför någon returnerat det Spoltjut brukar vara den vanliga anledningen!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ducedo:

CDON har släppt sin Green Friday (gäller till 3 maj):

https://cdon.se/green-friday/vip/

Skummade bara sortimentet men verkar vara samma saker som alltid annars. Harman Kardon-högtalarna, etc. Far Cry 5 till PC för 169 kr är väl okej. Alla böcker har 15% rabatt.

Möss och tangentbord var det genomgående ganska kraftiga rabatter på.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Windows 10 OEM
449:- ist för ~1200:-, bra om man inte vill köpa via Ebay.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=323060

Hur du en direktlänk istället då det priset inte står någonstans

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Hur du en direktlänk istället då det priset inte står någonstans

Verkade som att en 6:a försvann på slutet. Nu kostar den dock 949:- igen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

10 minuter kvar till Kompletts Green Friday-rea nu! Sitter och skakar av komponentförväntan!

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

10 minuter kvar till Kompletts Green Friday-rea nu! Sitter och skakar av komponentförväntan!

Sitter och väntar och hoppas jag med, men det är sjuuuukt tyst om att det ska bli någon Green Friday rea på många ställen tycker jag...

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Skrivet av Kallamamran:

Sitter och väntar och hoppas jag med, men det är sjuuuukt tyst om att det ska bli någon Green Friday rea på många ställen tycker jag...

Ja, det är väldigt få som hade annonserat det på förhand. Webhallen har plötsligt Green Friday men kan inte direkt se någon skillnad i utbud/priser. Man vet inte heller om det ska fyllas på under dygnets/helgens lopp heller, på diverse ställen.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ja, det är väldigt få som hade annonserat det på förhand. Webhallen har plötsligt Green Friday men kan inte direkt se någon skillnad i utbud/priser. Man vet inte heller om det ska fyllas på under dygnets/helgens lopp heller, på diverse ställen.

Väl gömt men prisjakt har dem som skall vara med:

https://www.prisjakt.nu/tema/green-friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Ja, det är väldigt få som hade annonserat det på förhand. Webhallen har plötsligt Green Friday men kan inte direkt se någon skillnad i utbud/priser. Man vet inte heller om det ska fyllas på under dygnets/helgens lopp heller, på diverse ställen.

Nä precis... Smygrea liksom... Inte alls som Black Friday som de skryter om att Green Friday ska vara vårens motsvarighet till

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Väl gömt men prisjakt har dem som skall vara med:

https://www.prisjakt.nu/tema/green-friday

Ah, den har ju inte egentligen startat än, kanske därför man inte ser nånting. Jag stirrade mig blind på Kompletts start som ju skedde nu när det är torsdag.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Skynda och fynda under green friday Cdon kör 67% rea på PS5 för 9999:- https://cdon.se/td_redirect?tduid=b7862438cb76ee477bac1cfcbc4...

Närmast är Webhallen med 29999:- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5113846

Ironi 😂

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Behover lite nya chassiflaktar
Ar detta nagot att hanga over granen?
Corsair LL120 (-45%) https://www.komplett.se/product/964137/datorutrustning/datork...

Permalänk

Är mycket besviken på green friday än så länge. Känns inte som jag sett en enda rabatt som har känts värdig en stor reahelg (typ någon rejäl rabatt på nånting som folk är svältfödda på rabatter på), utan mer som "ja ja JA, vi lägger väl upp nåt på rabatt då för att man har kommit överens om den här jävla dagen ..."

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Är mycket besviken på green friday än så länge. Känns inte som jag sett en enda rabatt som har känts värdig en stor reahelg (typ någon rejäl rabatt på nånting som folk är svältfödda på rabatter på), utan mer som "ja ja JA, vi lägger väl upp nåt på rabatt då för att man har kommit överens om den här jävla dagen ..."

Jag är på jakt efter en gaminglaptop och har haft bra koll på priserna de senaste två månaderna. Green Weekend är en flopp vad gäller just laptops. Webhallen kör exakt samma rabatter som de gjorde för en vecka sedan. Inet likaså.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Derix:

Jag är på jakt efter en gaminglaptop och har haft bra koll på priserna de senaste två månaderna. Green Weekend är en flopp vad gäller just laptops. Webhallen kör exakt samma rabatter som de gjorde för en vecka sedan. Inet likaså.

Ja, Webhallen hade jag hoppats mer på. Har nyss blivit medlem där och ville hitta nåt värt, men trots att jag sitter med nyfådd lön och ett brinnande komponentintresse så har jag bara säckat ihop mentalt inför rean. Det var kanske tio olika sorters grejer jag var intresserad av men inget är på stor rea. Vad gäller Inet t.ex. så ser jag ingenstans på deras sida att de hörsammar att det är just green friday, så de kanske är ursäktade. Prisjakts green friday-guide visar ju massvis med sidor som inte själva säger ordagrant att de har green friday-rea.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s