Dirt Rally 2.0 släpps snart

Permalänk
Medlem

Har snart ett bra 1080 Ti till salu (det i signaturen).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

@Obsidian

Första steget blir att hitta ny ratt. Sen steg 2 blir nytt grafikkort. Men det blir typ 980ti/1070
Hur går det annars i spelet ?

Permalänk

Har läst att många har haft strul med T300 ratten. Ni som kör med den, hur upplever ni den ?
Många som knappt hunnit köra innan den strulat. Har satt in en annons på köpes, men blir lite skraj, vågar man köpa en begagnad ?

Just remember to turn "always on fan-mode" on. That is a set-it and forget-it one-time operation.

Detta läste jag också, vad betyder det ? Finns det en fläkt i enheten ? Glömmer folk detta ?

Permalänk
Medlem

@andersgog: Hade en T300 GTE tidigare. Det är samma rattbas som övriga T300 modeller. Det är en fläkt i men den behöver man inte beskymra sig förm sköter sig automatiskt. Om den skulle rasa är det enkelt att själv byta ut. Orginalet är på: 12v - 250 mA och är 60x60x15mm stor. Det går att få till riktigt bra FFB i spel som Project Cars 2 osv, vilket tyder på att ratten i sig är vettig. Det hänger med andra ord mycket på vad programmerarna åstadkommit i liren. Det var bättre i Dirt Rally ettan men tror det kommer bli vettigt i 2.0 med framöver. Det enda jag kände som negativt var väl egentligen bara att ratten är för tunn att hålla i. Sitter idag på Fanatec och känner samma sak där. Om du vill ha något att växa i, skulle jag satsat på en prisvärd direct drive variant. Sitter själv och bevakar både https://sim-pli.city/ och https://feelvr.game/.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

@andersgog: Hade ett 980Ti innan nuvarande kort. Om du lirar på en skärm och vill kunna dra på ögongodiset, skulle jag nog säga begagnat 1080 Ti eller nytt 2080 eller högre för att få mycket "bang for the buck". Blir riktigt fräscht i 2.0.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Skrivet av Obsidian:

@andersgog: Hade en T300 GTE tidigare. Det är samma rattbas som övriga T300 modeller. Det är en fläkt i men den behöver man inte beskymra sig förm sköter sig automatiskt. Om den skulle rasa är det enkelt att själv byta ut. Orginalet är på: 12v - 250 mA och är 60x60x15mm stor. Det går att få till riktigt bra FFB i spel som Project Cars 2 osv, vilket tyder på att ratten i sig är vettig. Det hänger med andra ord mycket på vad programmerarna åstadkommit i liren. Det var bättre i Dirt Rally ettan men tror det kommer bli vettigt i 2.0 med framöver. Det enda jag kände som negativt var väl egentligen bara att ratten är för tunn att hålla i. Sitter idag på Fanatec och känner samma sak där. Om du vill ha något att växa i, skulle jag satsat på en prisvärd direct drive variant. Sitter själv och bevakar både https://sim-pli.city/ och https://feelvr.game/.

@Obsidian ok, tack då vet jag. Nja min spelbudget räcker ej till någon fantastisk direct drive variant. Utan en T300 får duga

Permalänk
Medlem

@andersgog: T300 är ett bra köp, blir nog bra.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Skrivet av Obsidian:

@andersgog: T300 är ett bra köp, blir nog bra.

@Obsidian japp, ska bara hitta en också till rätt pris. Och inte är det många till salu.
T500 och TX går väll också bra ? Fast dom växer inte i heller på träd. Har fått pm på
några men dom har ej varit kompletta. Ska man köpa lösa delar blir det tyvärr dyrare.

Permalänk
Medlem

@andersgog: Skippa T500an. Thrustmaster TX Racing Wheel Servo Base + Thrustmaster TS-XW Racer Sparco R383 är en kombo jag själv funderar på.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Provade Argentina lite igår, gillar inte alls sträckorna där. Får ej till setupen alls. Det understyr som fasiken. Sen blir jag snurrig i huvudet av dom. Provade Subaru i NZ med original setup då gick bilen hyffsat men i Argentina understyr den kraftigt. Provade olika inställningar både på setupen och ändringar för ratten men utan gått resultat.

@Obsidian varför inte T500an ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

@andersgog: Skippa T500an. Thrustmaster TX Racing Wheel Servo Base + Thrustmaster TS-XW Racer Sparco R383 är en kombo jag själv funderar på.

Just för rally skulle jag skippa t500. Om du inte vill ha mer ån 320 mm då tippar vågskålen över. T500 har mer torque men mer internt motstånd. Bortsett pris möjligen så gör ts-pc t500 obsolete.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Just för rally skulle jag skippa t500. Om du inte vill ha mer ån 320 mm då tippar vågskålen över. T500 har mer torque men mer internt motstånd. Bortsett pris möjligen så gör ts-pc t500 obsolete.

@oqvist Vad menar du med 320mm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

@oqvist Vad menar du med 320mm ?

diametern på ratten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

diametern på ratten.

Ja 30 cm är väll original ratten på. Men det ligger väll dom flesta på ? Ja runt 28-30 cm.
Blir inte riktigt klok på vad du menar där är 30cm för lite ?

Permalänk
Medlem

Nej då beror ju på hur du vill ha det. Men större diameter du får mer hävarm/leverage och behöver mer torque. Samtidigt som du då också lättare övervinner internt motstånd så de blir mindre kännbart. Det blir nästan negativt med TX som att ratta luft när ingenting tar emot.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andersgog:

@Obsidian japp, ska bara hitta en också till rätt pris. Och inte är det många till salu.
T500 och TX går väll också bra ? Fast dom växer inte i heller på träd. Har fått pm på
några men dom har ej varit kompletta. Ska man köpa lösa delar blir det tyvärr dyrare.

Vad jag vet så är T300 och TX samma bas, men med olika knappar. PS4/XBOX? Så ska du bara lira på PC så ska det inte spela så stor roll vilken du väljer..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Vad jag vet så är T300 och TX samma bas, men med olika knappar. PS4/XBOX? Så ska du bara lira på PC så ska det inte spela så stor roll vilken du väljer..

T300 har 1080° rotation medans TX har 900° annars rätt identiska ja...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

T300 har 1080° rotation medans TX har 900° annars rätt identiska ja...

Yes, såg det nu i efterhand. Sedan finns det ju också TS-basen från Thrustmaster som är lite bättre om man känner att man har råd med det. Har varit ganska nära att byta ut min G29 mot den nu i dagarna, men tror jag ska spara ihop till en fanatec setup istället.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

@Kiirozu va fan sover man inte kl 03,38

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andersgog:

@Kiirozu va fan sover man inte kl 03,38

Inte om man vaknar klockan 20 på kvällen

Någon som har läst om CM ska släppa någon patch snart? Har ju gått snart en månad sedan release och fortfarande ingenting nytt om t ex FFB eller andra buggar.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Tror jag läste att det skulle komma ut en batch, men inte för FFB. Tydligen är det mer jobb för FFB. Här är texten @Kiirozu

ust wanted to pop in and say hello after taking a week off - I'm now back in the office for aaaaaages, although we do have a few people out at GDC at the moment! Just on some of the discussions I've seen: we'll be patching the game hopefully Wednesday (subject to approvals and everything going smoothly). When that's all locked in, you'll get the full patch notes. We've addressed a lot of the stuff you've been asking for... the FFB is with our handling team, so no changes on that front - but we've managed to squeeze a lot in for this patch. I'll have specifics for you when it's all confirmed, but please rest assured that we're on it.

Permalänk

God morgon, har köpt ny ratt så nu håller jag på att försöka få in känslan i den. Ni som har Thrustmaster kan kanske svara på denna fråga. Där man ändrar värdena så kan jag bara trycka OK inte verkställ, den är gråmarkerad. Har ni det också så ? Alla värden har sparats men graderna ändras ibland.

Permalänk

Nu har Svenska Rallyt kommit till DR2. Inte nöjd med känslan i spelet. Har aldrig kört bra i SWE i DR1 i heller, men ibland fick man till det. Men i DR2 är det inte alls kul. Sen har jag problem med känslan i vänsterbromsning i detta spel, men har ju bytt pedaler från Logitech till Thrustmaster. Sitter en broms modd på mina pedaler och det känns för trögt att bromsa. Så jag misstänker att det är därför jag ej får till vänsterbromsningen. Känns som om det bromsar för lite, hur känner ni andra som har TM pedaler ? Har pro modellen, men säkert samma som icke pro.

Permalänk
Medlem

Det roligaste i spelet hittills av det jag provat är helt klart att köra hundkoja i "history mode" eller vad det nu heter. Där verkar mina FFB inställningar hjälpa mer än att stjälpa. Men rally cross är för mig helt omöjligt. Vet inte om det är jag som är kass förare, har dåliga inställningar eller om spelet är mycket svårare än att köra bil i verkligheten? Det känns ju lite kontraproduktivt om ett spel är svårare att hantera än en verklig bil? Kör med logitech driving force gt.

Något jag insett är att jag har j*vligt svårt att köra utan koppling. Har haft ratten å pedalerna ä typ 3 dagar och känner redan för att uppgradera.

Update:
Älskar det här spelet lite smått. Köra hundkoja är sinnessjukt roligt med ratt å pedaler. Kör med 100" projektorduk i biogrottan/vardagsrummet. Till och med tjejen tyckte det var kul fast hon kom sist med flera minuters marginal. Själv kom jag tredje sist igår. Idag kom jag trea på nya zeland. Mest för att jag kom på att jag skulle börja använda handbroms. Lite jobbigt är det att ha handbromsen dedikerad till en knapp på ratten dock. Lite svårt att använda när ratten snurrar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktiv

Underbart! Extra så att stödet inte är exklusivt till en enda aktör dessutom.

Hoppades att det var VR när jag såg att tråden uppdaterats. Och så visade det sig också vara. Blir att leta pris och försöka välja plattform nu istället då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Underbart! Extra så att stödet inte är exklusivt till en enda aktör dessutom.

Hoppades att det var VR när jag såg att tråden uppdaterats. Och så visade det sig också vara. Blir att leta pris och försöka välja plattform nu istället då.

Skickades från m.sweclockers.com

KÖP DET VERKLIGEN INTE PÅ STEAM!!!

prestandan är skit mot vad oculusbutikens version är.

kolla reddit för infon. https://www.reddit.com/r/dirtgame/

jag sitter tyvärr med steam-utgåvan..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

KÖP DET VERKLIGEN INTE PÅ STEAM!!!

prestandan är skit mot vad oculusbutikens version är.

kolla reddit för infon. https://www.reddit.com/r/dirtgame/

jag sitter tyvärr med steam-utgåvan..

Stort tack för varningen, missade att spelet gick att köpa direkt på Oculus dessutom. När jag smygkikade tidigare på jobbet så hittade jag inget spel men såg nu ikväll hemma att jag var inne på Quest-delen av butiken. Blir nog att avvakta med köp lite, tycker inte spelet är värt fullpris så här långt efter lansering men skönt att spelet tillslut är komplett!

Får hoppas det blir fart på utvecklarna, eller att de tillåter återköp eller nycklar för Oculus för de som får dras med problemen. Jag var själv ganska nära att slå till på spelet vid en tidigare rea, tacksamt nog är jag en snål jävel vad gäller spelköp i år så hållit hårt i pengarna.

Får verkligen hoppas på att Codemasters fortsätter arbeta med spelet. Dirt Rally var fantastisk i VR, jag förväntar mig bara mer av uppföljaren!

Permalänk
Medlem

För er som sitter med steam-utgåvan så finns det en workaround som verkar funka för de flesta, inklusive mig själv.

https://redd.it/cntvfn

(man lägger till -vrmode Oculus under SET LAUNCH OPTION i steam)

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Avstängd

Är ny ägare till Dirt Rally 2.0 och dessutom en Logitech G27.
Har kört ett par race med Lancian och det går väl ok men frågan är, hhur börjar jag om hela spelet från noll igen?
Har testat reseta i optionsmenyn men spelet återställdes inte till noll helt och hållet som jag hoppats på. Min Lancia är nu redan körd med och bara jag får ihop pengar så går den att uppgradera. Har givetvis inte fått ihop några pengar ska sägas.

Det jag hittat på nätet säger att det inte går att reseta men borde inte vara helt hopplöst.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10