Vad är European Hardware Association?

Permalänk
Melding Plague

Vad är European Hardware Association?

I tre år har SweClockers varit medlem i European Hardware Association, där såväl redaktionen som gemenskapen årligen nominerar och utser de bästa produkterna just nu. Men vad är EHA?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

European Hardware Association kom till som en motaktion till andra liknande sammanslutningar, som årligen utser de bästa produkterna för det gångna året. Det finns inte helt obefogat en uppfattning att kommersiella intressen ligger bakom såväl nomineringar som vilka produkter som vinner, där konsumenternas intressen med tiden blivit sekundärt.

Vad görs för att lyfta fram kundernas intressen? (eller ointressen)
Vad jag menar är ju branchen ÄLSKAR buzzwords™. och pumpar ut produkter med buzzwords™, tills nästa buzzword™ trend. Men när hypen lagt sig så brukar folk efterfråga andra finesser, som allt för ofta ignoreras av branchen.
Finns det något för att lyfta fram vad folk egentligen vill ha?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Lordsqueak:

Vad görs för att lyfta fram kundernas intressen? (eller ointressen)
Vad jag menar är ju branchen ÄLSKAR buzzwords™. och pumpar ut produkter med buzzwords™, tills nästa buzzword™ trend. Men när hypen lagt sig så brukar folk efterfråga andra finesser, som allt för ofta ignoreras av branchen.
Finns det något för att lyfta fram vad folk egentligen vill ha?

Rent konkret är det vi gör våra undersökningar där vi tar tempen på de senaste tekniktrenderna. Sorry för fler buzzwords, men jag tycker det är en bra beskrivning. Genom dessa har vi fått en hel del intressant data som exempelvis vad entusiaster faktiskt tycker om RGB, vilket vi kunnat peka på hos tillverkare. Många gillar det, medan många inte gör det. Vissa aktörer har tagit till sig av detta och tonat ned det eller i alla fall släppt alternativa produkter utan den funktionen. Ärligt talat tror jag inte de hade lyssnat i alls lika stor utsträckning om samma undersökningar gjorts endast nationellt.

Räcker det som svar eller skulle du vilja se att vi göra något mer eller annorlunda? Jag blir själv nyfiken på när du säger att vissa funktioner ignoreras av branschen, har du exempel?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacob:

Räcker det som svar eller skulle du vilja se att vi göra något mer eller annorlunda? Jag blir själv nyfiken på när du säger att vissa funktioner ignoreras av branschen, har du exempel?

Yes please! Jag har ett förslag på att göra mer ;).
Mest för att tillfälle erbjuds nu då hehe.

Kontakterna för frontpanelen (on/off/reset/power led and all that) på moderkort är bedrövliga. Det är ett jäkla meck att koppla in de små kablarna i trånga chassin. Standarden känns helt klart daterad.

Vet inte om det är Intel som står för standardiseringen under ATX eller om det är någon annan (kanske jag borde ha koll på egentligen?)
Men en ny kontakt som är enkel att koppla in i moderkortet är önskat! Kanske i form av en förlängningskabel med samma kontakt på en förlängning. Innebär att gamla chassin fortfarande funkar med ny lösning. Eller något annat. Who knows. Men nuvarande lösning är helkass.

Det är inte helt trivialt att nå fram med det här tänker jag mig.
Kanske kan EHA uppmärksamma problemet med att standarden är i behov att förbättras.
Omröstning om mest förlegade datorlösningen kanske?
Äe jag vet inte ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kan ni göra så vi får normalstora mobiltelefoner igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Söderbäck:

Yes please! Jag har ett förslag på att göra mer ;).
Mest för att tillfälle erbjuds nu då hehe.

Kontakterna för frontpanelen (on/off/reset/power led and all that) på moderkort är bedrövliga. Det är ett jäkla meck att koppla in de små kablarna i trånga chassin. Standarden känns helt klart daterad.

Vet inte om det är Intel som står för standardiseringen under ATX eller om det är någon annan (kanske jag borde ha koll på egentligen?)
Men en ny kontakt som är enkel att koppla in i moderkortet är önskat! Kanske i form av en förlängningskabel med samma kontakt på en förlängning. Innebär att gamla chassin fortfarande funkar med ny lösning. Eller något annat. Who knows. Men nuvarande lösning är helkass.

Det är inte helt trivialt att nå fram med det här tänker jag mig.
Kanske kan EHA uppmärksamma problemet med att standarden är i behov att förbättras.
Omröstning om mest förlegade datorlösningen kanske?
Äe jag vet inte ;).

En standardisering av den kabeln vore något! Känns som att det borde skett för åratal sedan. Det är absolut något jag tar med mig i kontakt med moderkortstillverkare och andra i industrin.

Skrivet av Infiniti:

Kan ni göra så vi får normalstora mobiltelefoner igen?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr eller vad man nu ska säga anpassar sig tillverkarna efter vad en större del av konsumenterna vill ha och en av sakerna på mobilfronten är just större skärmar. Däremot kan man ju tycka att det borde finnas fler alternativ och har faktiskt ingen koll på hur det gått försäljningsmässigt med de mindre modellerna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tyvärr eller vad man nu ska säga anpassar sig tillverkarna efter vad en större del av konsumenterna vill ha och en av sakerna på mobilfronten är just större skärmar. Däremot kan man ju tycka att det borde finnas fler alternativ och har faktiskt ingen koll på hur det gått försäljningsmässigt med de mindre modellerna.

Med tanke på hur ofta man hör folk klaga på hur stora telefonerna är nuförtiden är det ingen högodsare att gissa att det finns en hyfsat stor marknad för mindre telefoner. Sen att Apple sålde (eller säljer?) iPhone SE i, vad jag antar var, betydande volymer. Samt att Samsung (som är en av de största tillverkarna) fortfarande erbjuder sina flaggskeppsmodeller i ganska normala storlekar.

Allt detta talar väl för att marknaden fortfarande finns, och är stor.

Men vad vet man. Det kanske bara inte lönar sig att tillverka små telefoner av någon anledning.

Och även om det stämmer att folk vill ha större skärmar så vet jag inte om det även gäller när skärmarna blir extremt avlånga som de blivit det senaste året. Själv tycker jag att den avlånga formen plus storleken på skärmarna bidrar till den sämsta ergonomiska upplevelsen hittills.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Rent konkret är det vi gör våra undersökningar där vi tar tempen på de senaste tekniktrenderna. Sorry för fler buzzwords, men jag tycker det är en bra beskrivning. Genom dessa har vi fått en hel del intressant data som exempelvis vad entusiaster faktiskt tycker om RGB, vilket vi kunnat peka på hos tillverkare. Många gillar det, medan många inte gör det. Vissa aktörer har tagit till sig av detta och tonat ned det eller i alla fall släppt alternativa produkter utan den funktionen. Ärligt talat tror jag inte de hade lyssnat i alls lika stor utsträckning om samma undersökningar gjorts endast nationellt.

Räcker det som svar eller skulle du vilja se att vi göra något mer eller annorlunda? Jag blir själv nyfiken på när du säger att vissa funktioner ignoreras av branschen, har du exempel?

Tänkte mest på att det tar lååång tid innan branschen fattar att något är efterfrågat.
Tex, det enda jag kommer på på rakt arm just nu, är dammfilter i cases.
Det var en period där på 90 talet, då det började komma dammfilter i burkarna, men sen helt plötsligt så fanns det inga lådor att köpa som hade dammfilter. Och det är inte förens de senaste typ 10 åren som det faktiskt blivit något av en standard. Kanske inte bästa exemplet, men jag tror det visar vad jag menar.