Permalänk
Relik 📜

Bygga dator av pasta?

Well, som titeln. Dumma grejer på Youtube är ju inget ovanligt, men.. det här var genuint rätt roligt.

I korthet tar han en gammal Asus Transformer Pad och bygger in den i någon form av pastachassi, tillsammans med bland annat en USB-hubb. Japp. Tyvärr verkar den inte riktigt må helt bra, utan möter till slut ödet på spisen.

Sååå.. pasta-dator? Någon som testat? Får vi se ett bygge med ATX-mobo i botten?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Well, som titeln. Dumma grejer på Youtube är ju inget ovanligt, men.. det här var genuint rätt roligt.

https://www.youtube.com/watch?v=h0TgLg0rThE

I korthet tar han en gammal Asus Transformer Pad och bygger in den i någon form av pastachassi, tillsammans med bland annat en USB-hubb. Japp. Tyvärr verkar den inte riktigt må helt bra, utan möter till slut ödet på spisen.

Sååå.. pasta-dator? Någon som testat? Får vi se ett bygge med ATX-mobo i botten?

Jag har tyvärr inte testat, men det vore kul om @jonast ville göra en review. I värsta fall får han en gratis middag!

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Olle78:

Jag har tyvärr inte testat, men det vore kul om @jonast ville göra en review. I värsta fall får han en gratis middag!

Det luktar utan tvekan toppklass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det luktar utan tvekan toppklass!

Jag har skissat på sammanfattningen redan:

+ Modulärt
+ Byggt av biologiskt nedbrytbara material
+ Prepper-vänligt (om man bygger alla möbler och inredningsdetaljer av pasta så klarar man zombie-belägringen utan problem)
+ Billigt
+ Luktar basilika

- Risk att hundar och andra husdjur tvingar dig till att uppdatera hårdvaran tidigare än planerat

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det luktar utan tvekan toppklass!

Första toppklass chassit någonsin och det blir ett gjort av pasta

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av seraj5:

Första toppklass chassit någonsin och det blir ett gjort av pasta

Hade ändå varit något!

Lasangeplattor och superlim, allt går att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Återanvändbart chassi med, om man tröttnar o vill ha ny design är de bara tillaga skiten så har man fått ut en måltid, hur många chassin har den funktionen?