FZ recenserar World War Z – tillfredsställande zombieslakt i Left 4 Dead-anda

Permalänk
Melding Plague

FZ recenserar World War Z – tillfredsställande zombieslakt i Left 4 Dead-anda

Den nyligen släppta zombieskjutaren World War Z testas av SweClockers syskonsajt FZ, som delar ut högt betyg på grund av underhållande gameplay och bra vapenkänsla.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte finns någon SP story också? Det är lite av en dealbreaker för egen del.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

" i stort sett är Left 4 Dead - fast bra -"
Sen när var left 4 dead dåligt? Ska man göra en objektiv bedömning måste man absolut säga att både left 4 dead 1 och 2 var ruskigt bra spel med 89/100 i genomsnittsbetyg. Knappast "dåligt."

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HoboCop:

Jag antar att det inte finns någon SP story också? Det är lite av en dealbreaker för egen del.

Ja och nej. Du kan spela offline så du inte hamnar med andra, men det är ingen specifik story för SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ja och nej. Du kan spela offline så du inte hamnar med andra, men det är ingen specifik story för SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur skalar spelet med att spela själv då? Vissa av oss har ju barnfamilj så att spela på sentimmarna är enda möjligheten, och då vill man inte gärna planera in något större organiserat för det kan ändå "bara"bli någon timma eller två

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HoboCop:

Hur skalar spelet med att spela själv då? Vissa av oss har ju barnfamilj så att spela på sentimmarna är enda möjligheten, och då vill man inte gärna planera in något större organiserat för det kan ändå "bara"bli någon timma eller två

Det finns olika svårighetsgrader man kan ställa in så det går att spela själv. Har inte provat så värst mycket själv än så vet inte hur graderna står sig, men borde finnas en som funkar för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

" i stort sett är Left 4 Dead - fast bra -"
Sen när var left 4 dead dåligt? Ska man göra en objektiv bedömning måste man absolut säga att både left 4 dead 1 och 2 var ruskigt bra spel med 89/100 i genomsnittsbetyg. Knappast "dåligt."

Reagerade också på detta. Var rätt poppis när det begav sig och skapade otaliga cloner eller loknande spel.

Hoppas man kan spela själv om man vill och välja ai med hjälpare istället...om det finns någon story? Online brukar det oftast handla om att hinna först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

" i stort sett är Left 4 Dead - fast bra -"
Sen när var left 4 dead dåligt? Ska man göra en objektiv bedömning måste man absolut säga att både left 4 dead 1 och 2 var ruskigt bra spel med 89/100 i genomsnittsbetyg. Knappast "dåligt."

Måste vara ett syftiningsfel och men kort fast bra antar jag

"Trots att det känns aningen kort och i stort sett är Left 4 Dead - fast bra - kan jag inte slita mig"

både l4d och l4d2 har fått 4/5 på FZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Måste vara ett syftiningsfel och men kort fast bra antar jag

"Trots att det känns aningen kort och i stort sett är Left 4 Dead - fast bra - kan jag inte slita mig"

både l4d och l4d2 har fått 4/5 på FZ

Så lär det vara
Kanske menade "kort fast bra"

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hmm, detta kan ju vara intressant att ev lira med polarna i framtiden. Tex bud på att skaffa runt halloween eller ngt sånt. Extra passande då liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kliar lite i plånboken, såg väldigt roligt ut

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Vilken launcher/digital download store är det som gäller för det här spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Boggus Epic Games Store, såklart.

Är lite sugen på spelet, var länge sen det släpptes ett bra zombiespel. Gäller bara att få polarna att köpa det också.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man skall tro.
Worth A Buy sågade spelet: https://www.youtube.com/watch?v=z1kcFDrP_-s
Blev orolig över vissa saker han sa, "klonky" grafik, repetetivt och det verkar som att det är få som spelar.
Jag spelar L4D2 då och då, inga problem att hitta spel utan botar.
Jag avvaktar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Epic:

@Boggus Epic Games Store, såklart.

Är lite sugen på spelet, var länge sen det släpptes ett bra zombiespel. Gäller bara att få polarna att köpa det också.

Köp det till dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Har kollat klipp på youtube men är inte ens imponerad. Gillar inte tredjepersonsperspektivet. Siktet verkar för snabbt. L4D är fortfarande bättre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ser ok ut. Fungerar spelet bra i multiplayer så kanske det är värt att köpa. De bör ändra närstriden så att karaktären kan hugga neråt och uppåt beroende på hur man siktar då det såg något grymt stelt ut. De bör också ändra så att man kan placera försvarsställningar som taggtråd, sentries m.m vart man vill när man vill.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Jag antar att det inte finns någon SP story också? Det är lite av en dealbreaker för egen del.

Bara dialogerna i multiplayer co-op är 0.5/10 känns inte som att dom försökte alls. men annars är det rätt skoj även som solo spelare i ensamt co-op med bottar

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har kollat klipp på youtube men är inte ens imponerad. Gillar inte tredjepersonsperspektivet. Siktet verkar för snabbt. L4D är fortfarande bättre

https://www.youtube.com/watch?v=mDkF4qi12LI

Skönt när man vet redan innan man spelat spelet om det är bra eller ej. Önskar att jag hade den förmågan.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.