[PS3] Lämpliga spel för barn

Permalänk
Medlem

[PS3] Lämpliga spel för barn

Tjena!

Junior, snart 6 år gammal, fick ärva ett PS3 av sin äldre kusin och har efter en tid med endast "Cars 3" och "Hot Wheels" börjat uttrycka missnöje över det begränsade utbudet. Jag låter honom förstås inte röra GTA5 och Need for Speed var för svårt, med resultatet att kontrollen fick sig en flygtur.
Japp... kusinen gillar bilar.

Jag har minimal koll på utbudet (inte ägt någon spelkonsol sedan Intellivision-tiden) och har efter lite googlande mest hittat tips om spel som kräver extrautrustning såsom kamera och Move Motion eller lämpar sig för för något äldre, läskunniga barn.

Nu när jag ändå stör er... vilka konsolexklusiva spel bör jag som "PC-elitist" inte missa? TLOU, RDR och Uncharted har jag koll på, men det lär väl finnas fler godbitar.

Så... vad har ni för tips?

Permalänk
Medlem

Little big planet
Lego spelen
Rachet och Clank (om de inte är för våldsamt enligt dig)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Disney infinity om du hittar grejerna till det, kört med mitt äldsta (7 vid tiden) och han gillade det.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Du har ju mario kart kopian little big planet karting
Även de vanliga little big planet spelen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min son är också snart 6 år och vi brukar spela LEGO Marvel Superheroes sen några månader. Vi började på 2:an också men det var lite rörigare med fler explosioner och högre tempo vilket han mest blev trött av. Just 2:an känns riktad mot en aningen äldre målgrupp.

Finns hur många LEGO-spel som helst, det är bara att välja ett tema. Det går lika bra med de äldre spelen i serien som man kan hitta billigt. Jag och frugan brukade spela dem förr i tiden när vi hade tid med sånt.

Sjukt hur snabbt barn lär sig grejer. Från att han aldrig hållit i en handkontroll i hela sitt liv till att liksom fatta "allt" i spelet.

Permalänk
Medlem

Legospelen och LittleBigPlanet.

För övrigt är LittleBigPlanet enligt mig ett riktigt trevligt plattformsspel. Kan vara värt att spela det med honom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slår ett slag för legospelen med! Har en 8 och en 6 åring. Båda älskar legospelen.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

De första legospelen som kom var inte så svårstyrda och mycket omtyckta av min son. Vi köpte även varianter till den bärbara PC som också uppskattades. Star Wars lego är nog det som spelats flitigast hemma hos oss. Senare spel har lagt på ytterligare en axel i rörelsen av gubben men då blev det mer svårspelat när man måste både gå och titta samtidigt. Eller sikta med vapnet.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Inget slår Eye Toy från Playstation 2's tid, som barn var det jättekul.

Hade verkligen varit en hit om det hade funnits till PS3 och även PS4.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tips!

Återstår nu bara att kolla in lite gameplay-videos med lillen (som väl antagligen kommer att vilja ha allt han ser) och skumma igenom andrahandsmarknaden.

Permalänk
Avstängd

Legospelen funkar alltid likaså little big planet. Kolla också på rayman.