Trasig Apple Watch 4 40mm

Trasig Apple Watch 4 40mm

Hej,

La lite varsamt ner min Apple Watch 4 40mm på asfalten idag, från någon halvmeters höjd, så glaset sprack (så mycket för safirglas eller vad de jiddrar om) och det gick en liten flisa i metallen.

Efter jag kollat vad ett byta av glaset skulle gå på (4000 SEK) inser jag att jag inte kommer att reparera den, så jag lägger upp den här och riktar mig till den som vill prova byta glaset själv.

Den köptes begagnad men i oöppnad förpackning så kvitto finns ej och utöver det krossade glaset är det i bra skick och fungerar trots allt som den ska.

Några hundringar kanske...?
Bud i tråden.

Läs hela annonsen här

Startar med 400:- + frakt

Skrivet av chrippe7:

Startar med 400:- + frakt

Noterat!

500kr + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

550:- + frakt

600kr + frakt

Skrivet av Miniwonka:

600kr + frakt

noted

Senast redigerat 2019-04-21 22:13

Eller så är du smart och tar det på hemförsäkringen 🤔

Exakt vilken klocka är det du har? Safirglas finns endast på rostfritt stål-modellerna, annars är det mineralglas (Ion-X strengthened glass).

650kr + Frakt

Skrivet av Relish:

Eller så är du smart och tar det på hemförsäkringen 🤔

Tack för tipset, detta får jag kolla upp!

Skrivet av baron:

Exakt vilken klocka är det du har? Safirglas finns endast på rostfritt stål-modellerna, annars är det mineralglas (Ion-X strengthened glass).

Dubbelkollade, aluminium var det visst.

Tänk på att ni måste ha en iPhone 6S/SE eller nyare för att kunna använda den till annat än klocka. Faktiskt nöjd med min efter att gått från en Samsung Gear S3. Köpte en liten begagnad iPhone SE (Mått: 123,8 x 58,6 x 7,6 mm / 113 g) att lättare kunna ha med mig på träningsrundor. Ger en 4:a till Watch 4 tillsammans med en iPhone mot en 3:a för Gear S3 tillsammans med en OnePlus.

Skulle nog ge en 5:a till Watch 4 om Spotify-appen vore stand alone. Nu måste man ha med mobilen och BT kopplat till denna också. Men appen Apple Music fungerar klockrent stand alone för de som gillar den. Skulle också ge Samsungklockan en 4:a om den inte var lite väl klumpig.

Är klockans glas sprucket men fungerar så anser jag att detta är ett bra köp.

700+frakt 😊

750 + frakt.
Hur länge kör du bud?

Skrivet av spelarn1995:

750 + frakt.
Hur länge kör du bud?

Noterat, åtminstone till i morgon kväll, ska se vad försäkringsbolaget har att säga.

https://www.youtube.com/watch?v=PZYWzsB_yfA

Bara så att folk vet vad dom köper.

@Blomkungen: Skulle tro att de flesta som budar tänker låta sitt försäkringsbolag betala för reparationen.

Du tänkte försäkringsbedrägeri?

800kr+frakt

Jag har snackat med försäkringsbolaget och tänker kolla vart detta leder.

Ber om ursäkt för att jag gett falska förhoppningar, men tackar för visat intresse.
Kanske kommer där en ny Apple Watch till försäljning istället.