Förbättra sig på Högskoleprovet - Feedback

Permalänk

Förbättra sig på Högskoleprovet - Feedback

Hej!

Jag undrar om ni har någon feedback på min hemsida https://hogskoleprovskursen.se.
Den är just nu i en beta-fas men rätt mycket grundläggande funktionalitet finns.

Själva backenden är utvecklad i Rust och frontenden i Vue så jag svarar gärna på frågor om det också.
Ni får jättegärna skriva om ni hittar några buggar också.

Med vänliga hälsningar,
Axel

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte finns någon information om vad sidan faktiskt erbjuder innan registrering så blir i alla fall inte jag sugen på att registrera mig.

Permalänk

Gjorde ett konto via telefonen och när jag klickade på inställningar så kom det upp ett 404 error att sidan inte gick att hitta. Det saknas ett par delar för de kvantitativa delarna, men antar det kommer lite senare då sidan är under uppbyggnad?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk
99:e percentilen

Sajten ger ett gott första intryck, tycker jag. Men håller med tidigare skribent: Du kommer tappa 9 av 10 potentiella användare enbart på grund av att man ej förstår vad man får tillgång till om man registrerar sig. Exempel är guld!

En detalj som skulle höja kvalitetskänslan vore att ändra till tankstreck (–) och litet H (h) i "vår webbutbildning - Helt gratis."

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av KAD:

Eftersom det inte finns någon information om vad sidan faktiskt erbjuder innan registrering så blir i alla fall inte jag sugen på att registrera mig.

Tack så mycket för feedbacken! Jag uppskattar verkligen det och ska försöka att göra om min startsida.

Skrivet av patrik033:

Gjorde ett konto via telefonen och när jag klickade på inställningar så kom det upp ett 404 error att sidan inte gick att hitta. Det saknas ett par delar för de kvantitativa delarna, men antar det kommer lite senare då sidan är under uppbyggnad?

Hej!
Jag har försökt att återskapa ditt fel men det funkar för mig både via mobilen och datorn... konstigt. De kvantitativa delarna kommer senare är tanken!

Skrivet av Alling:

Sajten ger ett gott första intryck, tycker jag. Men håller med tidigare skribent: Du kommer tappa 9 av 10 potentiella användare enbart på grund av att man ej förstår vad man får tillgång till om man registrerar sig. Exempel är guld!

En detalj som skulle höja kvalitetskänslan vore att ändra till tankstreck (–) och litet H (h) i "vår webbutbildning - Helt gratis."

Tack så jättemycket! Jag ska försöka formulera vad min produkt är bättre och kanske ha med en video på startsidan där man ser tjänsten när den används?
Ska fixa det andra direkt!

Permalänk
Medlem

En del text är för stor på min Samsung a5 2017

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Snorlena:

En del text är för stor på min Samsung a5 2017
https://i.imgur.com/iUHig4J.jpg

Oj det där ser ju knäppt ut, men det borde vara fixat nu!

Permalänk
Medlem

Jag är inget större fan av sidor som är helt blanka när jag går in där med Noscript, jag vill gärna ha något att gå på innan jag tillåter skript om det inte är en välkänd sida.

Visa signatur

RAID is not a backup

Permalänk
Medlem

Verkar intressant! Jag kommer prova websidan under de här dagar, då jag måste ändå plugga inför nästa provet haha.

Permalänk
Skrivet av Jpau94:

Jag är inget större fan av sidor som är helt blanka när jag går in där med Noscript, jag vill gärna ha något att gå på innan jag tillåter skript om det inte är en välkänd sida.

Hmm jag kommer behöva göra om hela sidan då men jag ska absolut ha det i åtanke!!

Skrivet av iknight:

Verkar intressant! Jag kommer prova websidan under de här dagar, då jag måste ändå plugga inför nästa provet haha.

Tack så mycket! Du får jättegärna ge feedback om du kommer på något!

Skrivet av KAD:

Eftersom det inte finns någon information om vad sidan faktiskt erbjuder innan registrering så blir i alla fall inte jag sugen på att registrera mig.

Skrivet av Alling:

Sajten ger ett gott första intryck, tycker jag. Men håller med tidigare skribent: Du kommer tappa 9 av 10 potentiella användare enbart på grund av att man ej förstår vad man får tillgång till om man registrerar sig. Exempel är guld!

En detalj som skulle höja kvalitetskänslan vore att ändra till tankstreck (–) och litet H (h) i "vår webbutbildning - Helt gratis."

Har ändrat lite nu för att försöka beskriva produkten bättre. Hur känner ni nu? Är det lite tydligare?

Med vänliga hälsningar,
Axel

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAxelNilsson:

Hmm jag kommer behöva göra om hela sidan då men jag ska absolut ha det i åtanke!!

Kolla på taggen noscript. Där kan du i alla fall lägga en minimal version av hemsidan med lite info och en uppmaning om att aktivera script. Jag tycker att man i alla fall bör ha sin logga och info om vad det är för sida man trillat in på.

Skickades från m.sweclockers.com