Hur är HIFI-Klubben med garantiproblem?

Permalänk
Medlem

Hur är HIFI-Klubben med garantiproblem?

Hej

Köpte ett Cambridge TV2 Soundbar 2017-02-19 , ser på deras hemsida att de har 3 års garanti på allt.

Min Sounbar har fungerat väldigt bra fram tills igår, den vägrar starta. Ofta att den tappar Suben innan dess.

Ska dit imorgon och hittar inte kvittot men kommer ihåg att de skulle spara kvittot digitalt men jag kommer ej ihåg. Ser på min epost att jag gjorde köpet hos de men fick aldrig någon login information.

Någon som har erfarenheter med HIFIklubben?

Typiskt att det ska hända efter exakt 3 år och 2 månader.. Är det bara att köpa nytt? Eller försöka?

Permalänk
Medlem

Hej downup!

Maila mig din info på linkoping.bc@hifiklubben.se så hjälper jag dig

Mvh Robert, Hifi-Klubben Linköping

Edit: Lägg gärna med en "lagom" utförlig felbeskrivning med!

Permalänk
Medlem

@downup: Umm, 2017 är två år sedan, inte tre. Garantin gäller alltså om du hittar något sätt att bevisa att du köpt den. Kontoutdrag kanske funkar om du inte hittar kvittot.

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem

Har bara bra erfarenheter av HiFi-klubben " Malmö "

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av coll:

@downup: Umm, 2017 är två år sedan, inte tre. Garantin gäller alltså om du hittar något sätt att bevisa att du köpt den. Kontoutdrag kanske funkar om du inte hittar kvittot.

tänkte fel!, blev lite lättare nu. Ska dit imorgon och kolla läget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vobbe:

Hej downup!

Maila mig din info på linkoping.bc@hifiklubben.se så hjälper jag dig

Mvh Robert, Hifi-Klubben Linköping

Edit: Lägg gärna med en "lagom" utförlig felbeskrivning med!

Det var mig det snabbaste jag någonsin beskådat! Cudos!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vobbe:

Hej downup!

Maila mig din info på linkoping.bc@hifiklubben.se så hjälper jag dig

Mvh Robert, Hifi-Klubben Linköping

Edit: Lägg gärna med en "lagom" utförlig felbeskrivning med!

Köpte soundbaren i Halmstad. Har för mig att han sa att de kommer spara kvittot digitalt om jag blir klubbkund. När jag gör som mailet säger så står det bara

"Det har uppstått ett fel. Kontakta kundtjänst" Men jag skickar min information till den adressen. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Köpte soundbaren i Halmstad. Har för mig att han sa att de kommer spara kvittot digitalt om jag blir klubbkund. När jag gör som mailet säger så står det bara

"Det har uppstått ett fel. Kontakta kundtjänst" Men jag skickar min information till den adressen. Tack

Klockrent, kommer åt mailen först imorgonbitti men kollar på det då Trevlig kväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Det var mig det snabbaste jag någonsin beskådat! Cudos!

Plötsligt händer det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara haft bra erfarenheter på Hi-fi klubben trollhättan, otroligt kunniga!

Permalänk
Medlem

Har bara haft ett garantiärende hos Hifiklubben och då hade garantin redan gått ut... Med tanke på hur mycket jag köpt därifrån är bara det ett under. I just det ärendet jag hade löste sig allt genom att tillverkaren (B&W) ersatte den subwoofer jag hade problem med, med en ny trots att garantin redan gått ut som sagt. T o m killen på Hifiklubben blev förvånad. Så kan bara bekräfta vad andra sagt här.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Bara haft bra erfarenheter på Hi-fi klubben Trollhättan, otroligt kunniga!

Nu blandar du ihop butiker, Hifiklubben är en stor kedja som inte har butik i Trollhättan, du har varit på Hifipunkten som startade i Trollhättan och sen även öppnade i Skövde.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Haft två problem som jag tog upp med Hifiklubben, båda löstes utan problem eller tjafs, så jag kan bara säga att butikern i Göteborg samt online är trevliga och kundinriktade samt att de sparar kvittona digitalt är ju för sjutton bara det en stjärna i kanten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu blandar du ihop butiker, Hifiklubben är en stor kedja som inte har butik i Trollhättan, du har varit på Hifipunkten som startade i Trollhättan och sen även öppnade i Skövde.

Hoppsan, mitt fel