Samsung senarelägger lanseringsevent för Galaxy Fold i Kina

Permalänk
Melding Plague

Samsung senarelägger lanseringsevent för Galaxy Fold i Kina

Samsung har haft problem med skärmarna på Galaxy Fold, och nu skjuter bolaget upp de planerade lanseringseventen i Kina. Orsaken är dock oklar, likaså om det påverkar lanseringen globalt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För det ena eventet i Hong Kong anges ingen orsak, men motsvarande i Shanghai ska ha ställts in på grund av problem med lokalen.

Lokalen kanske vek sig på mitten den också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Det var en livlig diskussion om detta igår på youtube. Jag förstår inte poängen med att senarelägger event om de inte samtidigt senarelägger release som är redan den 26 april.

Att förboka denna mobil nu innan man har fått mer svar känns sådär. Många har råd och vill betala denna summa för telefonen, men knappast inte om de mer eller mindre vet att de kommer få lägga ner tid på garantiärenden. Så det krävs bättre information om hur stora problemen är..
Att förboka Galaxy Fold nu känns för mig lite som att tacka ja till denna flygtur där planet saknar en motor: https://www.youtube.com/watch?v=c3uvZO-Bv2s

Permalänk
Inaktiv

Är bra att den visar sina svaga sidor redan nu så att folk slipper bränna hutlösa summor på en mobil som pajjar. Får de det att funkar så thumbs up.

Jag kommer kommer dock hålla mig till det gamla formatet. Hade gärna sett att man återgick till 16:9 tycker de blivit allt för långa på sistone. 6.5" 16:9 format tack.

Permalänk
Medlem

”Foldgate”?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

”Foldgate”?

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig förstått varför många personer kallar dessa saker för "Gates". Samsung har väl knappast försökt tysta ner kritiken eller förnekat brister samt typ konspirerat med diverse tech-journalister.

Permalänk
Inaktiv

Enligt denna artikel: https://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-fold-release-...
Försenas release i kina och Hong Kong och jag gissar att övriga välden följer efter.

För mig känns de första vikbara telefonerna mer som företagshårdvara för utvecklare, än något för random ungdom ska köpa för att imponera på sina jämnåriga. Alltså de första vikbara lär vara ömtåliga, mycket mer än vad vanligt folk är med sina mobiler.

Permalänk
Medlem

Mm... Går ju bra nu. Jag sa ju när det här avtäcktes att det kommer bli problem om smuts hamnar i väcket, men då tyckte folk jag var en negativ gnällputte, trots att jag alltid bara är realistsk. Det är klart att det är självklart att det blir problem om man introducerar rörliga delar i något så avancerat som en mobiltelefon, och det här med att smuts i vecket kommer orsaka enorm mekanisk stress när telefonen viks kommer de aldrig komma ifrån sålänge de envisas med nuvarande design. Det är fakta och det har jag sagt från dag ett. De får skylla sig själva.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Aldrig förstått varför många personer kallar dessa saker för "Gates". Samsung har väl knappast försökt tysta ner kritiken eller förnekat brister samt typ konspirerat med diverse tech-journalister.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Mm... Går ju bra nu. Jag sa ju när det här avtäcktes att det kommer bli problem om smuts hamnar i väcket, men då tyckte folk jag var en negativ gnällputte, trots att jag alltid bara är realistsk. Det är klart att det är självklart att det blir problem om man introducerar rörliga delar i något så avancerat som en mobiltelefon, och det här med att smuts i vecket kommer orsaka enorm mekanisk stress när telefonen viks kommer de aldrig komma ifrån sålänge de envisas med nuvarande design. Det är fakta och det har jag sagt från dag ett. De får skylla sig själva.

Vi var många som sa liknande om de första vikbara gamla telefonerna, att det förstår vem som helst att de snart skulle gå sönder. Det ska gå en massa datasignaler mellan de olika delarna för bild och ljud. Dessa vikbara visade sig senare bli otroligt robusta.

Nu tror jag det dröjer minst 20år eller så innan man kan kalla mobiler med vikbara skärmar för robusta. Men behovet för dem är riktigt stort och många kan avvara lite tålighet om de skulle fungera bra. På samma sätt som folk sa att smartphones var idiotisk, men folk lärde sig att vara mer rädd om mobilen.

Nå jag tycker dessa vikbara är mycket intressant, jag är rädd för att det blir en teknik som nästan blir tillräckligt bra.

Behovet för vikbara mobiler är jättestor, det handlar inte bara om tekniknördar som gör en massa saker från sin mobil utan folk som är lite äldre och har problem med dessa små mobiler som mer är gjorda för yngre personer.. Är man 70år och ska skriva på sin mobil så sitter tangenterna väldigt tajt. Jag har själv visat klipp på vikbara mobiler för folk i +70 års åldern där vissa sa att en sådan ska de senare köpa när de blir bra, detta för att just kunna skriva email, utföra bankärende m.m med mobilen.
*edit*
Jag själv är inte precis pensionär ännu. Men trots detta så skriver jag tusan så mycket bättre på min surfplatta än min mobil. Så för helt grundläggande saker vill jag ha en större skärm, sedan gör jag mer avancerade saker därtill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vi var många som sa liknande om de första vikbara gamla telefonerna, att det förstår vem som helst att de snart skulle gå sönder. Det ska gå en massa datasignaler mellan de olika delarna för bild och ljud. Dessa vikbara visade sig senare bli otroligt robusta.

Nu tror jag det dröjer minst 20år eller så innan man kan kalla mobiler med vikbara skärmar för robusta. Men behovet för dem är riktigt stort och många kan avvara lite tålighet om de skulle fungera bra. På samma sätt som folk sa att smartphones var idiotisk, men folk lärde sig att vara mer rädd om mobilen.

Nå jag tycker dessa vikbara är mycket intressant, jag är rädd för att det blir en teknik som nästan blir tillräckligt bra.

Behovet för vikbara mobiler är jättestor, det handlar inte bara om tekniknördar som gör en massa saker från sin mobil utan folk som är lite äldre och har problem med dessa små mobiler som mer är gjorda för yngre personer.. Är man 70år och ska skriva på sin mobil så sitter tangenterna väldigt tajt. Jag har själv visat klipp på vikbara mobiler för folk i +70 års åldern där vissa sa att en sådan ska de senare köpa när de blir bra, detta för att just kunna skriva email, utföra bankärende m.m med mobilen.

Notera att jag sa "sålänge de envisas med nuvarande design." Det bör ju finnas sätt att designa vikbara telefoner på andra sätt. Men jag tror aldrig någonsin de kommer lyckas sålänge designen "by design" ballar ur totalt för minsta lilla smuts. Smuts, skräp, hår etc etc är saker som är normalt, sådant som designen måste parera för om det skall vara coolt i mina ögon. Jag är inte så jätteimponerad av en design som är bra att använda i renrum men inte mycket mer, så de får göra om och göra rätt. Observera här att jag kritiserar inte tanken på en vikbar modell utan på nuvarande designval. Det är helt enkelt mycket dålig design som ine kommer fungera, så jag hoppas de väljer en annan väg.

Fungerade det perfekt skulle jag själv nog inte använda en. Känns lite bökigt sådär, och då är jag ändå gravt synskadad. Men allt som kräver större skärm än en mobil gör jag på datorm. Äger ingen platta och vill inte ha en heller. Det känns bara som något som är en mobiltelefon men utan smidigheten, så där finns ingen poäng för mig.

Men hoppas såklart att de som vill ha vikbara telefoner kan få det tillslut, men då måste de välja en annan design som inte är känslig för smuts. Annars är det godnatt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart att Huaweis ser bättre ut.
Men med den prislappen Samsung och Huawei har på deras vikbara mobil så klarar jag mig ganska länge utan att slå till.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Hur exakt är den skyddsfilm som vissa tagits bort som man inte ska ta bort?

Känns som att om dom trott att man ska ta bort den, så är den ändå något som rätt fort kommer gå sönder/nötas bort, och resultera i att mobilen ändå går sönder efter ett tag.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pekkasteele:

Hur exakt är den skyddsfilm som vissa tagits bort som man inte ska ta bort?

Känns som att om dom trott att man ska ta bort den, så är den ändå något som rätt fort kommer gå sönder/nötas bort, och resultera i att mobilen ändå går sönder efter ett tag.

Jag har haft fabriksmonterad skärmskydd på mina 2 senaste mobiler. Ingen av dessa har jag trott att man ens ska ta bort skärmskyddet på, däremot har jag trott att man kunde. Men när jag har lagt hutlösa 5500kr på en mobil så låt jag allt skyddet vara kvar.
Min gissning är att väldigt få skulle ta bort skärmskyddet på en +20 000kr telefon som Galaxy Fold, men nu var det recensenter som skulle göra en noggrann granskning och ville då testa skärmen när den är som bäst utan skydd.
Nå detta är typ den bästa bild jag har hittat: https://www.youtube.com/watch?v=IjD4SNG6jE8#t=63

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Hur exakt är den skyddsfilm som vissa tagits bort som man inte ska ta bort?

Känns som att om dom trott att man ska ta bort den, så är den ändå något som rätt fort kommer gå sönder/nötas bort, och resultera i att mobilen ändå går sönder efter ett tag.

Har sett en närbild på skärmskyddet och den är i en aningen mindre storlek än skärmen så det ser ut som att det är ett skärmskydd man kan ta bort.

Problemet är att en användare har redan problem med att det skyddet har börjat lossna av sig själv i ett hörn pga av smuts/damm. Så det verkar som att den kommer lossna oavsett vad.

Permalänk
Skrivet av jehuty:

Har sett en närbild på skärmskyddet och den är i en aningen mindre storlek än skärmen så det ser ut som att det är ett skärmskydd man kan ta bort.

Problemet är att en användare har redan problem med att det skyddet har börjat lossna av sig själv i ett hörn pga av smuts/damm. Så det verkar som att den kommer lossna oavsett vad.

Ja det var nått sånt jag tänkte, vilket inte känns som en bra lösning för en 20k+ mobil.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Antar att Samsung har tillverkat en massa av dessa redan, och skickas dessa ut för försäljning kommer de få ett stort problem, när eller om dessa börjar haverera till höger o vänster.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Samsung delays Galaxy Fold release, new launch date to be announced in the coming weeks
https://www.androidauthority.com/samsung-galaxy-fold-delay-97...

Så de förskjuter releasen minst några veckor, inte alls konstigt. För som jag nämnde finns det gott om folk skulle tänkas betala 25 000kr för en vikbar telefon, men desto mindre som skulle göra detta samtidigt som de inte hade en susning om telefonens hållbarhet. De som ofta har bra löner har ofta ont om tid och vill ej hålla på och krångla med garantiärenden.

Permalänk
Medlem

Trodde folk på riktigt att en sån här telefon skulle hålla längre än 2 veckor?

Skickades från m.sweclockers.com