Högpresterande variant av Nintendo Switch kan vara längre bort än väntat

Permalänk
Melding Plague

Högpresterande variant av Nintendo Switch kan vara längre bort än väntat

Uppgifter gör gällande att Nintendo släpper en nedskalad variant av Switch i höst, som fortfarande går att koppla till en TV. Den högpresterande modellen lanseras dock senare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nintendo Switch är bara två år gammalt. För tidigt att lansera ny modell tycker jag. Bra att de tar mer tid på sig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag väntar på nästa modell. Har köpt första versionen av alla handhållna enheter innan och alltid ångrat mig när de kommit med en bättre version. T.ex. GBA SP eller DS lite. Har inte köpt switch bland annat pga det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nintendo Switch är bara två år gammalt. För tidigt att lansera ny modell tycker jag. Bra att de tar mer tid på sig.

Kan inte båda modellerna samexistera då? Jag tror inte att Nintendo överger den nuvarande modellen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Bra. Jag vill inte att användarbasen redan ska börja delas upp i olika segment

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt problem med Switch är just att den är 2 år gammal och är fortfarande kvar på 3400kr. Det trista också är att jag verkligen vill spela spelen men inte i knappt 1080p på en 60"-TV och det handhållna känner jag inget behov av alls.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Blir det någon skillnad om de nya spelen fortfarande ska vara spelbara på den gamla modellen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Blir det någon skillnad om de nya spelen fortfarande ska vara spelbara på den gamla modellen?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan ju tro att det kan vara skalbart likt stationärt vs bärbart med dagens switch, men frågan är absolut relevant. Hur mycket krut kommer spelföretagen lägga på att göra det skalbart istället för att bara anpassa det efter första versionen av switch när det fortfarande lär vara den majoriteten har?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

OLED + full tablet-funktionalitet så köper jag en!
Vägrar köpa en switch med alla tabletfunktioner nedlåsta när det i grund och botten en gamingtablet.

Permalänk

Jag är glad jag sålde mitt Switch nu, nuvarande modell lär väl dyka i pris om det kommer en ny uppdaterad modell.

Permalänk
Medlem

Switchen kör samma chip som Nvidia Shield TV om jag inte minns fel, skulle inte en uppdaterad Switch också antyda en uppdaterad Shield? För det som inte finns nu är väl HDMI 2.1 samt AV1 support, med andra ord HYPE!!

Kan tydligen inte stava till Nvidia
Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Avstängd

om dem skulle släppa en dyrare modell så måste priset komma ner på den nuvarande och Nintendo behöver verkligen sin profit margin. Att sälja 5 år gammal teknik för ett normal pris går ju inte för sig.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

om dem skulle släppa en dyrare modell så måste priset komma ner på den nuvarande och Nintendo behöver verkligen sin profit margin. Att sälja 5 år gammal teknik för ett normal pris går ju inte för sig.

ja switch kostar ju typ lite mer än ps4 idag, nåt är ju fel nånstans med tanke på hårdvaran i switch..

Permalänk
Medlem

Gillade inte när det kom nya 3DS och sen exklusiva spel som inte gick att spela på den äldre, hoppas det inte blir samma med Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var det inte två år mellan ds och ds lite och typ ett år mellan 3ds o xl?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas mest på en stationär "Switch", men det hade gärna fått bli en 3D-skärm på Switch, så kan de skippa 3DS konsolen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Gillade inte när det kom nya 3DS och sen exklusiva spel som inte gick att spela på den äldre, hoppas det inte blir samma med Switch.

Skickades från m.sweclockers.com

Var väl typ 4 sådana spel och bland dem en portning av det tungdrivna Wii-spelet Xenoblade Chronicles. Förståeligt att de inte kunde få den titeln att lira på original 3DSen.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

En version av konsolen med kraft att kunna köra alla spel i 1080p/60FPS och en schysst handkontroll.

Permalänk
Medlem

Spännande krav ni har på en högpresterande konsol. Men vad är ni beredda att betala för en sådan?

Permalänk
Medlem

Eh, Nintendo borde satsa mer på att göra det de är bra på, d.v.s utveckla underbara spel! Vad ska de med annan hårdvara? Den de har passar ju utmärkt till deras spelkategori. Låt Playstation och XBOX köra sitt race med tungt krävande spel där man slåss om licenserna.

Även om jag ägt samtliga konsoler från Nintendo upp till Switchen så kommer jag inte gå längre än så här av den enkla anledningen att de satsar för lite på sina egna premium serier. Vårt Switch har stått orört säkert i ett halvår nu sen vi köpte PS4 av den enkla anledningen att det inte finns något nytt där som intresserar oss. Visst en massa re-relaser som är säkert en höjdare för de som köper Nintendo först nu men inget for oss som redan betalat och spelat igenom dem ett par gånger.

Ska dock bli intressant att se hur de ska bygga vidare på sin nischade konsol.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hoppas på en modell som klarar 1080p och 4K-output. Men priset är alldeles för högt fortfarande som någon skrev tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna spela snes,n64 o gamecube spel på switchen

Permalänk

har velat ha en switch för att köra zelda och mario, men priset går ju inte ner, inte ens på begagnat, så det är ju najs med en billigare variant, hoppas den inte är för dålig bara.

Permalänk
Medlem

Oavsett hur hårdvaran ser ut i switchen så är det den konsolen som överlägset används mest här hemma och då har vi ändå de flesta som någonsin släppts.

Permalänk
Medlem

Nintendo kan väl göra som Sony gjorde med sin PSP, och släppa ny firmware som gav hårdvaran en högre klockfrekvens annars.
(Finns redan ett hack till Switch kallad Freebird där man kan överklocka switchen)

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja switch kostar ju typ lite mer än ps4 idag, nåt är ju fel nånstans med tanke på hårdvaran i switch..

Går inte riktigt att jämföra PS4 är bara en bas konsol med en handkontroll och HDMI kabel.

Saker som gör Switch dyrare än förväntat jämfört med PS4 samt Xbox är Joycon är dyrare än normala kontroller, Nintendo Switch dockan är ganska dyr, Skärmen, Batteri allt dessa adderar upp så att Switch är lika dyr eller något dyrare än PS4 är inget onormalt PS4 är också på rea lite oftare jämfört med Switch båda konsoler har faktiskt samma MSRP och borde vara ungefär lika dyra.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Går inte riktigt att jämföra PS4 är bara en bas konsol med en handkontroll och HDMI kabel.

Saker som gör Switch dyrare än förväntat jämfört med PS4 samt Xbox är Joycon är dyrare än normala kontroller, Nintendo Switch dockan är ganska dyr, Skärmen, Batteri allt dessa adderar upp så att Switch är lika dyr eller något dyrare än PS4 är inget onormalt PS4 är också på rea lite oftare jämfört med Switch båda konsoler har faktiskt samma MSRP och borde vara ungefär lika dyra.

Ja, det är tråkigt att de valt att tvinga även de som bara spelar hemma att betala för skärm, batteri och dock. Tydligen ska de köra vidare med 3DS så varför inte då göra Switchen och 3DS till en och samma konsol som klarar både Switch och 3DS spel. Samtidigt lansera en stationär och därmed mycket billigare konsol för oss som bara spelar hemma. Självklart se till så att båda konsolspåren bygger på samma platform(mjukvara) som kan köra samma titlar.

Nintendos priser uppfattar jag som generellt högre. se ex en Nintendo Switch Pro Controller, de kostar 700 kr medan en PS4 kontroll ligger på 580 kr och XBOX One på 500 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Keeper of Traditions

En Switch som går att använda utomhus hade varit trevligt, och lite roligare komponenter kanske.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Det börjar gå att förboka Nintendo Switch 2019 nu på bla Inet och Komplett.
Vad kommer vara nytt i hårdvaruväg på dessa?

https://www.komplett.se/product/1135270/gaming/spelkonsoler/n...

https://www.inet.se/produkt/6609670/nintendo-switch-konsol-gr...