Intressekoll. Skadad laptop GTX 1060, i7, 16GB, 250SSD, 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Intressekoll. Skadad laptop GTX 1060, i7, 16GB, 250SSD, 1TB HDD

Har en MSI GE72VR

Här är det bra:

i7 7700Hq
GTX 1060
16GB RAM
M.2 disk via SATA 250Gb (Kingston tror jag)
Hdd 1Tb (osäker på märke)
120Hz 17,3" display (TN panel)

CD läsaren saknar intern skruv och kan därför inte sättas fast, Skyddet för CD läsaren är knäckt så datorn är inte specielllt snygg.

Den saknar alla utom 2 skruvar.

En av mousepad knapparna är nedsjunkt.

Plasten på ett av gångjärnen är helt borta. Plasten under skärmen samt lite på skärmen är smält (spillde på den när den var avstängd och tänkte att det var en bra idé att använda en värmare för att det skulle avdunsta snabbare).

Garantin är ju då helt åt helvete och har inget kvitto men inhandlad på Webhallen nån gång under sommaren 2017.

CPU fläkten låter inte speciellt "brushless"

3.5mm Hörlursuttaget fungerar inte, underdelen av chassit är bruten på vissa ställen.

Bara en intressekoll för att se vad jag får för den. Har den uppsatt som stationär för tillfället, dvs extern skärm, keyboard och mus. Använder USB headset. Kan gärna bytas. Ge förslag Lägger upp bilder ikväll. skicka PM

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Inväntar bild

Permalänk

Håller med väntar på bild

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Inaktiv

Bjuder 1000kr+frakt

Permalänk
Medlem

Om detta inte är en troll annons är det värt att buda bara för att datorn har en skön historia

Visa signatur

Blank

Permalänk

Ändå befriande att höra att alla inte håller sina prylar i pedantiskt perfekt skick

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Väntar på bilder! 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha kommer hem snart. är mest intresserad av nåt skoj byte Ska kolla att bluetooth funkar också för antennen lossnade nån gång när jag reseatade kylsystemet. men det är (seriöst ja) limmat och tejpat med regnbågstejp. verkar som folk tycker det här är kul så ni får lite fina bilder både för komedin och annonsens skull

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågar mig själv om denna till synes legendariska burk överlever en frakt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu finns det lite fina bilder på den "till synes legendariska burken"

Permalänk
Medlem

Vart går din skambudsgräns?
Ska till globen och kolla på hockey på tisdag och kan hämta upp den då men vill veta vad du har för priside först bara. Mvh//Lasse

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Intresserad av var skambudsgränsen ligger också. Denna hade haft ett toppenliv inuti min arkadmaskin där man slipper se den =D Lite jobbigt att ljudporten inte fungerar/existerar dock...

Permalänk
Medlem

Bjuder 1337

Permalänk
Medlem

Ja ni... Vill ju helst byta den mot något efter som det är en schysst maskin men har lite skador och värderas väldigt lågt därför. Hittade en äldre variant på min nuvarande (en asus g752vs) med ett gtx 980m på blocket men han ville ha 6500kr för den. Helt orimligt att få den summan för mig men hade vart ett fair byte.

Permalänk
Medlem

Bjuder 1500kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bjuder 2000:-

Permalänk
Medlem

Byte mot Playstation 4 + något annat?

Permalänk
Avstängd

Hej
Byte mot en liten dator
mobo:gigabyte b25m-ds3h
cpu:Intel telefon G3900
minne:DDR 4 8 Gb
power:cooler master cx 500

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Ett playstation 4 låter inte speciellt intressant då jag inte alls tycker om konsoll upplevelsen. och bara prestandamässigt så är båda förslagen helt kassa. Ett par tusen är vad man lägger på en playstation 4 på blocket, kommer inte släppa en laptop med en i7:a med last-gen, mid range grafikkort samt 120hz display för priset av en 6 år gammal spelkonsoll för att den har lite skador.

Permalänk
Medlem

Notera: datorn är fullt funktionell, spelar apex på den dagligen felfritt.
Edit: för en tusenlapp ungefär kan man återställa datorn till nyskick
1. https://www.ebay.com/itm/MSI-GE72VR-APACHE-PRO-7RF-416US-MS-1...
2. https://www.ebay.com/itm/New-For-MSI-GE62VR-GE72VR-GP62VR-GP6...
3. https://www.ebay.com/itm/MS-179B-GENUINE-OEM-MSI-SCREW-KIT-GE...

Permalänk
Medlem

har bud på 4500

Permalänk
Medlem

Vad vill du byta mot då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

Ev. Nån stationär dator med liknande grafikkort, och i5:a