Permalänk

Stoppat paket.

Jag köpte ett par adidas skor från adidas.se för 5 dagar sedan. Det står att paketet är i Tranås men att det är "Stoppat". Jag förstår inte riktigt vad som är felet eller vad jag väntar på. Vad betyder de för något och när får jag mitt paket? (p.s leveranstiden var 2-4 dagar)

Permalänk
Medlem

Så det har gått, vadå, 2-3 arbetsdagar? Vänta ett par veckor till innan du börjar bita på naglarna.

Ring postombudet, finns absolut ingen här som kan svara på något av detta.
Jag tror att lastbilen åt upp paketet och det fastnade i avgasröret, där av "stoppat".

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Var står det att ditt paket vart "stoppat"..? Postnords hemsida?
Om svaret är ja så blir min första tanke: ring dom och fråga?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från adidas några gånger och aldrig haft problem om det står stoppat ring postnord.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Skickas dom från utlandet? Utanför EU? Har dom fastnat i tullen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Skickas dom från utlandet? Utanför EU? Har dom fastnat i tullen?

Skickades från m.sweclockers.com

De gånger jag beställt från adiidas.se så har de gott inom Sverige. Adidas har ju bland annat en butik i Sthlm så då kanske de finns nå lager i Sverige eller om dom fraktar direkt från butiken.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

En annan wild and crazy idé kan ju vara att ringa till Adidas och fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

De gånger jag beställt från adiidas.se så har de gott inom Sverige. Adidas har ju bland annat en butik i Sthlm så då kanske de finns nå lager i Sverige eller om dom fraktar direkt från butiken.

När jag beställde för en månad sen så skickades det från Tyskland.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

När jag beställde för en månad sen så skickades det från Tyskland.

Okey då kanske dom skickade från butiken till mig då.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

Kommer det då från Tyskland har det fastnat i tullen och när jag ringt om samma sak fick jag svar 7-10 dagar, som max.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kommer det då från Tyskland har det fastnat i tullen och när jag ringt om samma sak fick jag svar 7-10 dagar, som max.

Skickades från m.sweclockers.com

Tull mellan 2 EU länder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tull mellan 2 EU länder?

Tullavgift på 75?kr för att dem tagit paketet åt sidan typ...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem

@Affeltrucken: Har du fått ett av bluff-SMS:en där det står att ditt paket är stoppat tills du betalat 10-15kr i någon sorts administrationsavgift?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Skickas dom från utlandet? Utanför EU? Har dom fastnat i tullen?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte tullen tas i en terminal lokaliserad mitt i landet.

Min gissning är att paketet gått sönder eller liknande och dom kanske håller på att reklamera internt, som någon nämnt; ring Adidas och fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Tror inte tullen tas i en terminal lokaliserad mitt i landet.

Min gissning är att paketet gått sönder eller liknande och dom kanske håller på att reklamera internt, som någon nämnt; ring Adidas och fråga.

Det är ingen tull mellan EU länder, det är liksom en hela idén med tullunionen.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har inte postnord någon paketterminal i Tranås. Jag kan inte se att TS skrivit vem som transporterar hans paket.

Permalänk
Avstängd

Hela min post hade pausats i ~2 veckors tid, av okänd anledning..fick hem ett berg av reklam och räkningar samt massa erbjudanden som jag missade pga Postens slarv.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Det är ingen tull mellan EU länder, det är liksom en hela idén med tullunionen.

Mjo medveten om det också, orkade bara inte nämna något så uppenbart

Permalänk
Medlem

Varför ringer/mailar man inte butiken istället för att göra en tråd på swec?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 120hz:

Varför ringer/mailar man inte butiken istället för att göra en tråd på swec?

Han kanske trodde någon här på swec hade svaret, svårare är det nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

Jag köpte ett par adidas skor från adidas.se för 5 dagar sedan. Det står att paketet är i Tranås men att det är "Stoppat". Jag förstår inte riktigt vad som är felet eller vad jag väntar på. Vad betyder de för något och när får jag mitt paket? (p.s leveranstiden var 2-4 dagar)

Har bara haft status "stoppat" på ett paket någonsin. I mitt fall verkade det inte betyda något alls, det tog traditionellt lång tid till nästa steg ändå.

Vad det betyder i ditt fall vet jag inte men hoppas att det tillför något till diskussionen i alla fall.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

Jag köpte ett par adidas skor från adidas.se för 5 dagar sedan. Det står att paketet är i Tranås men att det är "Stoppat". Jag förstår inte riktigt vad som är felet eller vad jag väntar på. Vad betyder de för något och när får jag mitt paket? (p.s leveranstiden var 2-4 dagar)

Du spårar själv via postnord? Så det inte är ett bluffmail.

Låter annars som att något i paketet är sönder eller att adidas stoppat försändelsen av någon anledning

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Öka porto och minska dagar. Så jobbar posten.

https://www.metro.se/artikel/beskedet-postnord-slutar-h%C3%A4...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@anon298854: Oh you dont say?

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Är det posten (postnord) som ansvarar för detta paket?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Öka porto och minska dagar. Så jobbar posten.

https://www.metro.se/artikel/beskedet-postnord-slutar-h%C3%A4...

Skickades från m.sweclockers.com

Du lär inte kunna läsa Metro så länge till. De hade inte förstått att inkomsterna måste täcka utgifterna.

Permalänk
Medlem

Skärpning...

Jag tolkar det som att TS mest undrar vad som menas med att det står "stoppad" som status. Eftersom han knappast är först att ha en sådan status kanske han tänkte att någon sjyst sweclockare kunde berätta om deras erfarenhet.

Jag kan satsa min ena njure på att alla ni som skrivit "meh, fråga posten istället" har fler än en gång ställt frågor på forum som hade kunnat lösts med antingen en snabb googling eller efter kontakt med företaget.

Några anledningar till att inte ringa/maila berörda företag:
Det är helg så ingen kommer svara.
Att få svar via mail tar ofta många dagar, om man ens får något.
Att ringa brukar innebära långa telefonköer.
För att man inte har lust.

Permalänk

Jag har ringt och frågat dom. Dom sa att jag skulle få paketet dagen efter, vilket jag inte fick. Jag fick den 2 dagar efter att jag hade ringt och långt efter leveranstiden som stod på hemsidan. Förresten, postnord var inte jättebra på att hantera problemet. Tro det eller ej men jag försökte kolla upp vad som kunde va felet eftersom Postnord/Adidas gav mig inte speciellt mycket information om vad som hade hänt. Detta verkar inte va ett JÄTTE vanligt problem så det var ganska svårt att hitta någon som var i samma situation. Jag är 13 år och är inte jätte informerad om sånt här...
Nu har jag skorna och dem ska lämnas tillbaks eftersom dom gick sönder väldigt mycket samma dag som jag fick dem. Och nej, det var inte mitt fel. Gick bara runt med dem i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeltrucken:

Jag har ringt och frågat dom. Dom sa att jag skulle få paketet dagen efter, vilket jag inte fick. Jag fick den 2 dagar efter att jag hade ringt och långt efter leveranstiden som stod på hemsidan. Förresten, postnord var inte jättebra på att hantera problemet. Tro det eller ej men jag försökte kolla upp vad som kunde va felet eftersom Postnord/Adidas gav mig inte speciellt mycket information om vad som hade hänt. Detta verkar inte va ett JÄTTE vanligt problem så det var ganska svårt att hitta någon som var i samma situation. Jag är 13 år och är inte jätte informerad om sånt här...
Nu har jag skorna och dem ska lämnas tillbaks eftersom dom gick sönder väldigt mycket samma dag som jag fick dem. Och nej, det var inte mitt fel. Gick bara runt med dem i princip.

Tips att komma ihåg till framtiden då. Lita aldrig på "leveranstider" på hemsidor. Det är bara en uppskattning, en gissning. Inget mer.
Finns nog med folk som tror att sådant är lag men det är enbart en uppskattning för kunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5