Nytt gratisspel på Epic Games Store – Transistor

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt gratisspel på Epic Games Store – Transistor

Epic Games fortsätter ge bort bra indiespel i sin butik, så jag fortsätter att tipsa. Denna gång är det Transistor, från skaparna av Bastion och senare även Pyre. De är en av mina personliga favoritutvecklare, även om jag tycker Transistor är deras svagaste spel.

Rekommenderas dock för de som inte spelat, väldigt unikt gameplay och grafisk stil. Bra musik också.

Spelet kan hämtas på Epic Games Store fram till den 2 maj.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Inaktiv

Tack! Epic Games kommer rädda min framtida pension med alla fina gratisspel.

Permalänk
Medlem

Längtar efter uppföljaren "MOSFET" !
Geez, kunde dom inte sökt på namnet först ?

Permalänk
Medlem

Aldrig hört detta spel men ser ju relativt intressant ut. Väldigt varierande level design.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Trots att jag ägt Transistor sedan 2015 när Sony körde det som "gratisspel" i PS Plus, så har jag aldrig kommit mig för att testa det – och då gillar jag ändå Supergiant Games starkt. Tog mig i kragen nu precis innan påskledigheten och körde ett par timmar, och måste ändå säga att jag är positivt överraskad då jag inte trodde spelet skulle vara något för mig.

Det är väldigt roligt hur Supergiant aldrig håller sig till samma genre mellan speltitlarna, utan alltid hittar på någon ny spelmekanisk twist.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Nu har jag 3 gratisspel på att-spela-listan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tack Epic Games.
Deras första gratis var Subnautica, ett spel jag aldrig hade spelat annars. Nu väntar jag på uppföljaren Below Zero så överraskande bra var spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag fastnade inte alls för Transistor så som jag gjorde med Bastion. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Transistor är fortfarande skitbra, och EGS är fortfarande skit. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Och så trollar man lite och köper det på steam och gog istället.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Jag har sett att folk tycker illa om epic games store. Men har inte förstått vad anledningen är ännu. För de tar väl en mindre cut utav utvecklarna än tex steam? Har själv inte testat deras tjänst ännu dock. Men alla verkar tycka att den suger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tack! Epic Games kommer rädda min framtida pension med alla fina gratisspel.

Och tencent kommer att ta över världen med all persondata som samlas in på dess användare.

*foliehatt på*

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coreflake:

Jag har sett att folk tycker illa om epic games store. Men har inte förstått vad anledningen är ännu. För de tar väl en mindre cut utav utvecklarna än tex steam? Har själv inte testat deras tjänst ännu dock. Men alla verkar tycka att den suger?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror mycket beror på att de sista tiden köpt till sig en hel del 'exklusiva' deals, bland annat när Metro bytte plattform i efterhand.

En annan bidragande faktor är deras totala brist på funktionalitet och support på plattformen, även fast spelen kostar lika mycket. Personligen tänker jag inte köpa en sämre produkt för samma pengar. Plattformen är en del av produkten jag köper, EGS når inte i mål där.

Sist men inte minst har det varit tal om att de samlat in suspekt data från sina användare.

Min största dealbreaker är #1 i kombination med #2, jag har inget mot EGS om jag har alternativ där jag kan handla spelen istället. Detta då EGS saknar de funktioner jag vill ha. Men när jag blir intvingad på en plattform jag inte vill använda, av just den plattformen och spelets utgivare... Så blir jag helt enkelt lite vresig.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Sist men inte minst har det varit tal om att de samlat in suspekt data från sina användare.

Grundar sig väl i samma sak som varför Huawei är i blåsväder (Och ZTE, Oneplus mfl), att man från...2017 (?) stiftade en lag som anger att kinesiska bolag måste samarbeta med kinesisk underrättelsetjänst och staten.

Varför man inte reagerat hårdare på det när det största spionaget i Sverige är just kinesisk industrispionage är skumt, men så är det.
I likhet med Intels ME, men skillnaden är väl att detta faktiskt är ganska öppet, beroende på storlek på foliehatt.

Folk ogillar Epic Games för att dem, istället för att försöka konkurrera med Steam, köper sig exklusiva titlar som vidare separerar PC-marknaden med dess otaliga launchers.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tacka gamegudarna

Man vet inte om ska skratta eller gråta när man hör folk klaga på Epic store. Faktum är att Epic store är räddningen för PC-spel!

Tänk dig att förutom all skatt du redan betalar på ditt arbete så betalar du i tillägg 30% av allt du tjänar till en herre! Oavsett hur mycket du har jobbat för en ide själv så betalar du alltid 30% av allt du tjänar till herren. Detta är Steam i ett nötskal.

Nej, tacka gud för Epic store och konkurrens...det var på tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A1200:

Man vet inte om ska skratta eller gråta när man hör folk klaga på Epic store. Faktum är att Epic store är räddningen för PC-spel!

Tänk dig att förutom all skatt du redan betalar på ditt arbete så betalar du i tillägg 30% av allt du tjänar till en herre! Oavsett hur mycket du har jobbat för en ide själv så betalar du alltid 30% av allt du tjänar till herren. Detta är Steam i ett nötskal.

Nej, tacka gud för Epic store och konkurrens...det var på tiden.

Gråta gör jag nog inte... Men inte heller skrattar. Rycker mest på axlarna och konstaterar att det är ytterligare en utvecklare som inte får mina pengar.

För min del anser jag att priset på produkten ska inkludera tjänsten och dess funktioner, erbjuder de en gravt undermålig tjänst så får de justera ner priset eller räkna med att folk inte köper produkten. Alternativt justera upp priset på steam. För min del gäller detta; undermålig tjänst = inget köp. Punkt.

Vill de ha mina pengar får de fixa tjänsten eller byta, inte ens värt att diskutera. Köpt exklusivitet i denna formen är inte positivt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Nice har varit riktigt sugen på att testa detta, var nära jag missade det