Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

@daVani:
The Professor and the Madman
Mel Gibson, Madonnas Ex Penn?, Komanicki som var med i skrift (kvalitets stämpel). Regi Farhad Safinia.
Betyg? Mästerverk, fast med uselt foto. 8 av 10.
https://www.imdb.com/title/tt5932728/videoplayer/vi3204234521...

Stavning och hänvisning, grammatik med mera
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

The Silence (2019)
https://www.imdb.com/title/tt7315484/
Netflix film, riktig dynga. I princip allting var dåligt med filmen. Dåligt manus, kass regissör, lama monster, c-skådisar.

Permalänk
Inaktiv

Ringaren i Notredam 1996 Disney
Alla pratar om denna Notredam, likaså böckerna. Jag såg delar av filmen.
Filmen börjar romsk familj som söker fristad och bli jagade, en kvinna som har ett barn dör. Ledaren tar upp barnet ser den är missbildad och tänker dränka den. En präst stoppar honom och ledaren beslutar att uppfostra barnet i tornet och pojken blir sedan klockringare.
Pojken blir en man som är grovt missbildad och lever ensam i tornet, han smiter ut på en föreställning och blir förnedrad. En romsk kvinna förvarar honom, hon blir sedan också jagad och söker fristad i kyrkan...

Min åsikt bra grundstory, men filmen. Ja den är för rå för dagens barn, vuxna ja för mycket barnsliga saker i den och jag klarade ej av att se filmen. Jag fick hoppa över olika delar som jag bara tyckte var larv.

Så mitt råd är om ni är nyfikna, läs boken. Boken är säkert jättebra och jag skulle kanske läsa den om jag hade tid och ork.

Notis: De använder väldigt mycket skällsord om folkslag. Så om ni har barn, kolla igenom filmen före innan ni visar barnen och avgör om ni vill lära barnen dessa ord eller ej.

Permalänk
Medlem

Robin Hood (2018)

Helt klart sevärd lite annulunda historia mot dom andra

Imdb

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv

Replicas 2018 https://www.imdb.com/title/tt4154916/
Filmen handlade om en forskare som försöker flytta medvetande från nyss döda människor till en robot, detta fungerar ej så bra och projektet hotas av nedstängning.
Forskaren tar med familjen på en resa och kör av vägen, resterande av familjemedlemmarna omkommer. Han klonar då i smyg deras kroppar och flyttar medvetandet dit. Han hade dock inte kloningsutrustning till alla utan han fick välja bort ett barn. Han väljer att inte berätta för familjemedlemmarna att de är klonade och från deras minne tar bort barnet som han ej kunde klona.. Och som vanligt går ej allt som personen vill.

Min åsikt bra story, men jag tyckte filmen senare spårade ur, det jag skrev ovanför är ju ju tillräckligt för en scifi-drama som ställer många moraliska frågor. Men de beslutade att ta in action och jag tyckte detta infördes dåligt på flera sätt.

Permalänk
Medlem

A prayer before dawn - Brutalt realistisk Fängelsefilm om en engelsman som hamnar i ett Thailändsk fängelse. Det är inte så trevligt där lär han sig snabbt. Klart sevärd. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Glass - wow, att det bara gick att göra en sådan skitfilm är en prestation bara i sig!
1/10 - total waste of time

Permalänk

Kanske är som att svära i kyrkan, men såg Ready player one... riktigt kass 💩

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Glass - wow, att det bara gick att göra en sådan skitfilm är en prestation bara i sig!
1/10 - total waste of time

Sett dom andra 2 innan? Tyckte det funkade bra med detta upptill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bohemian Rhapsody, feel-good-film. storyn är ok men musiken lyfter ju filmen och har blivit riktigt sugen på att lyssna på Queen efter. 7/10 kan den la få!

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

The Silence (2019)
https://www.imdb.com/title/tt7315484/
Netflix film, riktig dynga. I princip allting var dåligt med filmen. Dåligt manus, kass regissör, lama monster, c-skådisar.

dessutom ett plagiat på a quiet Place som är bra mycket bättre...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Glass - wow, att det bara gick att göra en sådan skitfilm är en prestation bara i sig!
1/10 - total waste of time

som annan säger, har du sett de 2 tidigare filmerna?
filmen har ändå 6,8 på imdb med över 100k röster.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Saving Private Ryan - Mästerverk och känslosam.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Wanted - https://www.imdb.com/title/tt0493464/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Minns filmen som riktigt bra och underhållande men fasiken va löjlig och dum den var när man såg den idag.
Underhållande är den ju fortfarande med kontorsscenerna ^^

Förtjänar defintivt betyget den fått på imdb. (6.7)

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem

Leave No Trace

Trailer

En ärrad krigsveteran och hans dotter lever i skogen med inte mycket mer än ett tält och en yxa. De stormtrivs men däremot är det förstås inte acceptabelt från myndigheternas perspektiv.

Mycket bra skådespelarinsatser, framförallt från Ben Foster, och även en mycket snygg/mysig atmosfär.

Jag ger den 8/10 yxspadar. Jag är däremot lite svar för filmer med inslag av överlevnad och människor som lever "off the grid".

Skrivet av elp:

Glass - wow, att det bara gick att göra en sådan skitfilm är en prestation bara i sig!
1/10 - total waste of time

Kalla mig bittergubbe om du vill men jag har i alla fall svårt att ta folk seriöst när de slänger ut sig 1/10 eller 10/10 i betyg till höger och vänster. Det finns otroligt få filmer som förtjänar dessa betyg och även om sånt här förstås är subjektivt törs jag ändå sätta en tia på att Glass inte tillhör den kategorin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

som annan säger, har du sett de 2 tidigare filmerna?
filmen har ändå 6,8 på imdb med över 100k röster.

@Trunk
@Swennis

Ja, jag har sett både Unbreakable och Split som i mina ögon var både bättre, mera underhållande och sammanhängade än jag upplevde denna rullen.
Jag brukar ändå gilla M Night Shyamalans filmer men denna gick mig verkligen spårlöst förbi.
Kan helt ärligt säg att betyget 1/10 är vad jag tycker den är värd - trots den relativt höga IMBD-betyget!

Permalänk
Hedersmedlem

Ser inte så mycket film nuförtiden. Men ska gå o se Avengers på bio nästa vecka och har inte sett alla Marvel-filmer som den bygger på så går igenom dem nu.

Guardians of the Galaxy - över förväntan. Rätt bra.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

@Trunk: Jag håller helt med. Vad är poängen med att ha en skala där du beskriver din åsikt av filmen om det alltid är i extrempolerna och egentligen inte riktigt motsvarar din åsikt?
Är filmen verkligen den sämsta eller den bästa filmen du sett? Att en film var 1/10 måste innebära att det är bland det sämsta av sämsta filmer som existerar, är den verkligen det? Nej, det är troligen bara så att man känner ett behov av att konstant hyperbolisk för att få sin poäng igenom.

Eller så handlar det om att man är för lat för att analysera hur bra/dålig filmen var = DEN ÄR SÄMST eller DEN ÄR BÄST.

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Leave No Trace

Trailer

En ärrad krigsveteran och hans dotter lever i skogen med inte mycket mer än ett tält och en yxa. De stormtrivs men däremot är det förstås inte acceptabelt från myndigheternas perspektiv.

Mycket bra skådespelarinsatser, framförallt från Ben Foster, och även en mycket snygg/mysig atmosfär.

Jag ger den 8/10 yxspadar. Jag är däremot lite svar för filmer med inslag av överlevnad och människor som lever "off the grid".

Sett hanna, filmen: https://m.imdb.com/title/tt0993842/?ref_=fn_al_tt_8
respektive serien: https://m.imdb.com/title/tt6932244/?ref_=m_nv_sr_1
som kom i år? Rekommenderar starkt båda, framförallt karaktären i serien är lätt att falla för enligt mig. Både pga skådespeleriet och personen i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Sett hanna, filmen: https://m.imdb.com/title/tt0993842/?ref_=fn_al_tt_8
respektive serien: https://m.imdb.com/title/tt6932244/?ref_=m_nv_sr_1
som kom i år? Rekommenderar starkt båda, framförallt karaktären i serien är lätt att falla för enligt mig. Både pga skådespeleriet och personen i sig.

Har helt missat både filmen och serien. Blev inte helt övertygad av trailern men det är i och för sig sällan en trailer stämmer väl överens med verkligheten.

Ska försöka se filmen när möjlighet finns. Lägger serien på "att titta"-listan men just nu har jag lite för många serier att titta på

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Har helt missat både filmen och serien. Blev inte helt övertygad av trailern men det är i och för sig sällan en trailer stämmer väl överens med verkligheten.

Ska försöka se filmen när möjlighet finns. Lägger serien på "att titta"-listan men just nu har jag lite för många serier att titta på

Tack för tipset!

Framförallt serien är, enligt mig, bland det bästa som jag sett på senare år. Som sagt, man fastnar lätt för huvudkaraktären. Finns vad jag vet endast på Amazon prime däremot, men får ju att prova gratis i 18 dagar eller vad det är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Destroyer https://www.imdb.com/title/tt7137380/
En ny rulle med Nicole Kidman i huvudrollen.
Hon spelar en roll som man definitivt inte är van att se henne spela men gör det bra.
Klart sevärd.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Darkie:

Destroyer https://www.imdb.com/title/tt7137380/
En ny rulle med Nicole Kidman i huvudrollen.
Hon spelar en roll som man definitivt inte är van att se henne spela men gör det bra.
Klart sevärd.

Tackar för tipset denna måste ses. Jag bara älskar filmer med starka råa kvinnor. Nicole Kidman är en jättebra skådespelerska, men jag kände ej igen henne i filmen. Inget emot bad as män heller, men har man sett x tusen såna filmer vill man ha lite omväxling.

Permalänk
Medlem

Game Night
Jag gillar komedier och tyckte att denna film var rätt skön
7/10 kanske.

IMDB https://www.imdb.com/title/tt2704998/

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Avengers Endgame 9.5/10

Permalänk
Medlem

curse of la llorona
6/10

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Avengers Endgame 9.5/10

Vad säger ni, är det ett måste att se Captain Marvel innan? Sonen vill gärna se Endgame i helgen!
Vi har sett alla andra marvelfilmer nu, men inte Captain Marvel... och nu viosas den inte häromkring tyvärr... :/

Permalänk
Medlem

@Swennis: Nja det känner jag inte direkt att man behöver. Svårt att förklara varför utan att spoila filmen. Jag såg endgame igår och har inte sett captain marvel och kände inte att jag hade några direkta frågetecken kring captain marvel

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

@Swennis: Nja det känner jag inte direkt att man behöver. Svårt att förklara varför utan att spoila filmen. Jag såg endgame igår och har inte sett captain marvel och kände inte att jag hade några direkta frågetecken kring captain marvel

Ok, tack för svar... och hade också gärna sett svar från någon som sett bägge filmerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad säger ni, är det ett måste att se Captain Marvel innan? Sonen vill gärna se Endgame i helgen!
Vi har sett alla andra marvelfilmer nu, men inte Captain Marvel... och nu viosas den inte häromkring tyvärr... :/

Gå och se Endgame, behövs ej Captain Marvel