Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Leo Moracchioli gör några riktigt grymma metal covers på "vanliga" låtar.
Här är en av mina favoriter - Hello, med Adele. Låtar som Zombie och Song 2 är med grymma.

Permalänk
Hedersmedlem

U2 - Where The Streets Have No Name

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eminem - The way I am

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bread Guitar Man

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Myrkur - Live at Wacken Open Air (2016)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Avstängd

Jag tror att Klaus Nomi kan ha varit ett äka geni.
Vila i frid Klaus.

Edit:

-----

Edit:
Inte svårt att gissa varifrån Nina Hagen hämtade en del inspiration... ha ha

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Marianne från Schneewittchen är ju också ganska udda...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh, skräckblandad förtjusning för min del, gillar Keys of life dock! rip...

Permalänk
Medlem

Nitzer Ebb - Hearts And Minds (1989)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Ni kan låsa tråden nu.
Det här pågår live, för alltid. Koppla in och koppla ur allt annat.
https://www.youtube.com/watch?v=CNNmBtNcccE

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag tror att Klaus Nomi kan ha varit ett äka geni.
Vila i frid Klaus.

Edit:
https://www.youtube.com/watch?v=gma5IUNMTn0

https://www.youtube.com/watch?v=Uf6ViwumljY

https://www.youtube.com/watch?v=m4TlbdQPohs

-----

Edit:
Inte svårt att gissa varifrån Nina Hagen hämtade en del inspiration... ha ha
https://www.youtube.com/watch?v=9xi4O4RvlnQ

Är ingen stor fan av Klaus Nomi men en låt jag gillar är Total Eclipse från liveskivorna URGH!!! som är med blandade artister och bra ljud

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nine Inch Nails 2019 Strobe Light
Trent Reznor med Bono, Al Jourgensen, Justin Timberlake, Alicia Keys och massa andra

Permalänk
Medlem

Gloryhammers riktigt grymma, nya singel. Riktigt skönt riff, bra video och sanslöst rolig text.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Ronnie James Dio må vara avliden men hans skapelser är odödliga.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Lyssnade på den här nyupptäckta skivan två gånger på raken igår natt, enligt fitbit sov jag inget alls och det rimmar med minnet*

*Låg/satt och huttrade i ett gömsle på en myr med förhoppning om att se orrar i ottan. Hur varmt Sverige än är om dagarna så är det nästan alltid kallt om man tvingas försöka sova nära marken och hursomhelst är gömslet inte menat för att sova i för mina ben låt utanför med gummistövlar och frös. Det är en speciell form av ..utmaning att sitta och räkna timmarna till gryning. Skoj små krabater också, muckar gräl med varandra ideligen, kuttrar, skriker, sen anfaller de småspringande varann medan honorna tysta står och ser på. Dessutom kan man förmodligen köra ett hårddistat elgitarrsolo så länge man står i gömslet. See no evil experience no evil

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Inaktiv

Fastnat lite extra för sektmusik från Far Cry 5 nu ikväll:

Permalänk
Inaktiv

Rachel Platten - Astronauts

Polina Gagarina - A Million Voices

Angel - Sommaren i City

Alan Walker - Faded

Ja, jag vill byta musikstil. Men det är så svårt att hitta något bra. Jag lyssnar på för mycket smörmusik idag.

Sedan tycker jag att om man lyssnar på texter på de flesta låtar så låter man som en galning, men jag bestämmer ej texterna i låtarna.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tricky - Same As It Ever Was (2017)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Aurora - Teardrop (2017)

Riktigt schysst cover på en fantastisk låt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Så jävla nice refräng

Permalänk
Medlem

Bounce...